2016-08-15, 08:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analoghatt
Tycker ändå att det som gjorde mentalsjukhuset läskigast var när det stod "Välkommen hit, Välkommen hem" i blodrött precis när man kommit in genom en av dörrarna.
Majoriteten av de som satt på mentalsjukhus var utvecklingsstörda, senila eller med lättare psykiska sjukdomar.
En mindre fel var farliga och våldsamma, de satt på särskild avdelning, många tillbringade perioder på sjukhus för att sedan vara hemma mellan skoven.
Att sjukhusen har vackra parker och grönska var för att de sjuka skulle må bättre.

Glöm alla tramsiga filmer som gökboet.
Citera
2017-12-05, 14:26
Medlem
Nån som har koll på vilka hus som är övergivna nu? Höghuset är ju rivet och det är folkhögskola i flera av dom! Hur är det egentligen? var ska man försöka ta sig in? behöver bara veta hus, vill gärna leta upp ingång själv! Men undviker gärna att klättra in i nåns kontor...
Citera
2019-09-19, 10:38
Medlem
Undrar också om något finns kvar? Blev ju sugen nu efter att ha läst hela tråden...
Citera
2020-02-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliceViola
Undrar också om något finns kvar? Blev ju sugen nu efter att ha läst hela tråden...
Dålig koll på vilka kåkar som är tomma, men tog mig in i gångarna under nån gång. Men blev visad runt minns inte riktigt var vi gick in.
Tror dock en ingång är mitt emot dom gamla vita husen, men där måste du bryta dig in, det är nån verksamhet tror jag. Inte så populärt så rekommenderar att leta upp andra ingångar. Skolan som ligger där, vid deras matsal på baksidan såg jag en dörr så öppen vid ett flertal tillfällen som gick in i en gång, gick inte runt så värst mycket där dock.
Citera
2020-04-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtNiklasLindgren
Dålig koll på vilka kåkar som är tomma, men tog mig in i gångarna under nån gång. Men blev visad runt minns inte riktigt var vi gick in.
Tror dock en ingång är mitt emot dom gamla vita husen, men där måste du bryta dig in, det är nån verksamhet tror jag. Inte så populärt så rekommenderar att leta upp andra ingångar. Skolan som ligger där, vid deras matsal på baksidan såg jag en dörr så öppen vid ett flertal tillfällen som gick in i en gång, gick inte runt så värst mycket där dock.

Så man kommer inte in i själva byggnaden?
Citera
2020-04-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QlimaXz
Så man kommer inte in i själva byggnaden?
Vilken byggnad tänker du på? Man kommer in i alla hus med "huvudnyckel"
Citera
2020-04-21, 23:27
Bannlyst
Bor i närheten kan man säga. Visste faktiskt inte att det fanns underjordiska gångar men skulle gärna ta mig en titt där. Någon som vet några ingångar?
Citera
2020-05-10, 00:37
Medlem
Tobl3rones avatar
Höghuset är sedan länge rivet men undrar om det finns något kvar som är intressant i Ulleråker? Skicka gärna iväg ett PM till mig, alternativt skriv i tråden om ni vet något!
Citera
2020-05-18, 19:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobl3rone
Höghuset är sedan länge rivet men undrar om det finns något kvar som är intressant i Ulleråker? Skicka gärna iväg ett PM till mig, alternativt skriv i tråden om ni vet något!

Så värst många tomma/övergivna kåkar är det inte där numera! Inte någon alls tror jag...
Citera
2020-07-09, 02:36
Bannlyst
Citat:
Finns ett rött tegelhus som är övergivet, jag och några polare försökte ta oss in, men det rullade förbi en volvo, samma model som polisen, flera gånger, vetefan varför vi blev paranoida, men klockan var 3 på natten så vad ska man säga. Men det är lätt att ta sig in, en tun träskiva som sitter för öppna fönster på baksidan.
Citera
2020-07-11, 00:28
Bannlyst
Citat:
Skriv gärna vad du hittar därinne om du drar dit!
Citera
2022-03-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V6tour
Finns ett rött tegelhus som är övergivet, jag och några polare försökte ta oss in, men det rullade förbi en volvo, samma model som polisen, flera gånger, vetefan varför vi blev paranoida, men klockan var 3 på natten så vad ska man säga. Men det är lätt att ta sig in, en tun träskiva som sitter för öppna fönster på baksidan.
Står det kvar än? Isåfall vart? Finns också ett annat hus en bit in i skogen här: (59.8300505, 17.6420116)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in