Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-02, 20:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Var 18 år då så man var inte så kaxig.

Det hade säkert du varit i den situationen.
Ja jag är tyvärr rätt kaxig så jag hade inte tvekat att säga ifrån om ett gubbäckel kladdade på två småtjejer.
Citera
2023-02-03, 22:09
Medlem
Stivalis avatar
"Sammansvärjningen" är väl bland det bästa som gjorts i svensk television. Finns på SVT Play. Thomas Hellberg spelar Gustav III & blir således skjuten av Anckarström. Konstigt att Allan Svensson blivit mest känd som farsan i Svensson, Svensson. Han var Anckarström för helvete! Thomas Hellberg var Gustav III!

För alla som älskar svenskt 1700-tal kan jag bara rekommendera att se Sammansvärjningen på SVT Play.
Citera
2023-11-25, 21:35
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
"Sammansvärjningen" är väl bland det bästa som gjorts i svensk television. Finns på SVT Play. Thomas Hellberg spelar Gustav III & blir således skjuten av Anckarström. Konstigt att Allan Svensson blivit mest känd som farsan i Svensson, Svensson. Han var Anckarström för helvete! Thomas Hellberg var Gustav III!

För alla som älskar svenskt 1700-tal kan jag bara rekommendera att se Sammansvärjningen på SVT Play.

Tack för tipset!
Såg del 1 ikväll.
Imponerande skådespelarinsatser.
Och Thomas Hellberg spelar trovärdigt fånig, högdragen, fjollig på ett sätt som bara kan beundras.
Citera
2023-12-29, 10:53
Medlem
Crapmagics avatar
Finns dödsorsak?
Citera
2024-12-03, 09:09
Medlem
Split-eds avatar
Lyssnade på avsnittet av Snedtänkt om politiska affärer del 2, och då nämns Thomas Hellberg i en passage om en tv-serie, och Kalle Lind nämner att "han av olika anledningar inte längre är verksam", fick lov att gå in här på flashback och kolla varför och mycket riktigt var han ett äckel, synd att dom inte kan vara öppna med det i en podd
Citera
Igår, 15:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Lyssnade på avsnittet av Snedtänkt om politiska affärer del 2, och då nämns Thomas Hellberg i en passage om en tv-serie, och Kalle Lind nämner att "han av olika anledningar inte längre är verksam", fick lov att gå in här på flashback och kolla varför och mycket riktigt var han ett äckel, synd att dom inte kan vara öppna med det i en podd
Fast det är väl ganska välkänt de som han gjorde?
Citera
Igår, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed

Den främsta anledningen till att han inte längre är verksam är väl att han är död
Citera
Igår, 18:33
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugheil
Den främsta anledningen till att han inte längre är verksam är väl att han är död

Absolut, avsnittet var ett par år gammalt så han var fortfarande vid liv när det sändes
Citera
Igår, 18:33
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Fast det är väl ganska välkänt de som han gjorde?

Jag hade ärligt talat ingen aning. Mna lär sig något var dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in