Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-28, 22:35
  #205
Bannlyst
Nej jag hälsar inte på idioter som inte sköter sitt jobb
Citera
2011-05-28, 22:51
  #206
Medlem
Kvartens avatar
En dag stod jag och väntade på bussen på väg hem. Jag hade ett stort fång blommor i famnen, som jag fått på min födelsedagsfest dagen innan. Jag gav dem till den kvinnliga busschauffören. Jag tycker de är en yrkesgrupp som förtjänar mer uppskattning, särskilt när vintrarna är så som de två senaste har varit. Det är ju egentligen dom som verkligen hamnar i skiten. Att säga hej tycker jag absolut man ska göra.
Citera
2011-05-28, 23:30
  #207
Medlem
Mr.Scullys avatar
Hälsar om jag betalar kontant, då inleder man ju ändå en konversation med föraren.
Betalar jag med kort nickar jag bara.
Citera
2011-05-29, 00:24
  #208
Medlem
AkageNoKellys avatar
Jag har börjat göra det efter att jag flyttade till UK - här "bör" man hälsa på busschaffören och framförallt så tackar man när man gått av (varför vet jag inte riktigt, man tackar ju inte på tåg). Det här har blivit lite av en vana nu, och det händer att jag blir rent av utstirrad av busschaffören när jag hälsar men framförallt tackar när jag går av (bara vid främre utgången ska väl tilläggas - brittiska bussar har ju bara en dörr). Men jag tycker att det känns trevligt, har själv jobbat inom lokaltrafiken och blev alltid glad när folk sa hej.
Citera
2011-05-29, 01:49
  #209
Medlem
mellanrums avatar
Händer ibland att de hälsar på mig och då hälsar jag tillbaka. Men brukar inte ta initiativet till att hälsa.
Citera
2011-05-29, 18:44
  #210
Medlem
thestalkerdudes avatar
Beror på vilket humör man är på. Är de klockan 7 på sin lokalabusshållsplats i 30 minus grader på vintern så ids man fan inte ens titta upp på chaffören. Man är nog upptagen med att hänga sig själv i sina egna tankar
Citera
2011-05-29, 23:23
  #211
Medlem
Dreamstates avatar
Jag hälsar alltid på busschauffören, känns helt enkelt rätt att göra det.

Ett litet leende och ett 'tjena' eller 'hej' medan man drar kortet har nog aldrig gett någon en dålig dag, och det kräver ju ingen energi att göra det.
Citera
2011-05-29, 23:41
  #212
Medlem
Hälsar oftast. Blir oftast en nick eller en tystare hälsning.
Citera
2011-05-30, 00:18
  #213
Medlem
Vergils avatar
Bor på en lite mindre ort och på linjen jag åker är det bara 3 olika chaffisar, så har man åkt mycket buss är de ju nästan som att man känner dom lite så då är det klart man hälsar på dom. Om jag är på bra humör kan det hända att jag bjuder på godis eller tuggummi också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in