Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Ganska många dammsugare idag använder sig av S-bag. Andersson samt några av tyskarna är de undantag jag känner till. Det är en standard-påse. Säker på att det inte bara är så enkelt för dig??
Vad heter din slit och släng??
Iom att jag söker såklart på sidor ang min modell eller serienummer till dammsugare finner jag den inte. Påföljande åtgärd är att företagen efterfrågar måtten på den oftast blåa plastplattan man glider in i själva dammsugar -ramfästet -påshållare typ nåt sånt. Måttet är L och B inkl hålets diameter
Med tanke på att sådana fästen är mer eller mindre helt fyrkantig med ett hål nånstans i mitten för enklare dammsugare. Sen finns det mer avancerad hållare som består en eller flera rörliga delar
Nästan helt omöjligt att googla fram den blåa plastplattan som man träder påsen på, eftersom tydligen har den ett väldigt känsligt namn som måste vara exakt rätt annars kommer du alldrig hitta den på nätet.
tänkte att denna platta kunde vara universal så man får såga ut den med bågfilssåg till exakt storlek för "påsfästets ram" inkl universal "S-bag" påsar till den, var bara en tanke