• 1
  • 2
2009-10-08, 10:50
Medlem
Sardinbruss avatar
Har en dammsugare från ett ICA-erbjudande, en Ideline 740-116, men har hivat den gamla påsen och vet därför inte vad fan jag ska köpa för ny modell. Går att köpa online från sidor med egna påsmärken men behöver dem nu. Litet märke, antar att den inte kommer stå listad i affären. Hur fan lurar man ut sin påsstorlek?

Säkert fel forum blabla men jag blir tokig av sådana här skitproblem och äskar därför hjälp!
Citera
2009-10-08, 11:04
Medlem
stelexs avatar
Här skriver du in namn, serienummer eller modellnummer mm så kanske du får upp nått som passar: http://www.dammsugarpasar.nu/
Testa annars att maila dom med info om din sugare så får du svar.

Såg nu att du behöver dom direkt, vilket säkert blir svårt. Gå till närmaste ICA och fråga, eller ring ICA. Dom måste väl ha nån kundtjänst.
Senast redigerad av stelex 2009-10-08 kl. 11:06.
Citera
2009-10-08, 13:00
Medlem
kissmeslows avatar
Eller här...

http://www.mrdustbag.se/nyheter/Damm...ne-740-116/i4/

Fler som har samma problem!
Citera
2009-10-10, 01:58
Medlem
2MissMes avatar
740-117 ser ju ut att likna din utseendemässigt, kanske funkar påsarna då också?

http://www.adexi.dk/Default.aspx?ID=...der=%2fIdeline
http://www.adexi.dk/Default.aspx?ID=704
Citera
2009-10-10, 10:51
Medlem
seriouss avatar
Dustie (Ica, Clas Ohlson mfl): hållare 582 och så universalpåse. Klockrent!

http://www.dustie.se/category.php?ca...352&sub=V%E4lj

20kr för hållaren, 70kr för fem påsar. Hållare återanvänder du.
Citera
2021-10-24, 07:28
Medlem
Sladdarens avatar
Sen ... 2009 senaste inlägg

Införskaffat en slit och slängdammsugare som helt saknar specifika dammsugarpåsar för just den modellen. Ska använda den för bilen eller bilar i allmänhet.

Har liksom snöat in på att det måste vara rätt påse till rätt dammsugarmodell - serienummer osv och rätt "plastrams-fäste" som man apterar i dammsugarskenan till sugaren, men det stämmer väl inte alls?

Idag finns väl universalfäste till dammsugare inkl universaldammsugar påsar eller?
Det enda man behöver väl ta hänsyn till är just att volymen till påsen ska anpassas till dammsugaren med ett universalfäste?
Citera
2021-10-24, 20:31
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren

Införskaffat en slit och slängdammsugare som helt saknar specifika dammsugarpåsar för just den modellen. Ska använda den för bilen eller bilar i allmänhet.

Har liksom snöat in på att det måste vara rätt påse till rätt dammsugarmodell - serienummer osv och rätt "plastrams-fäste" som man apterar i dammsugarskenan till sugaren, men det stämmer väl inte alls?

Idag finns väl universalfäste till dammsugare inkl universaldammsugar påsar eller?
Det enda man behöver väl ta hänsyn till är just att volymen till påsen ska anpassas till dammsugaren med ett universalfäste?

För "vanliga" dammsugare så räcker det att påsen passar hjälpligt runt intaget och inte ligger dubbelvikt inuti. Dessa är så dåliga ändå så det gör liksom varken till eller från med påsen. Har man däremot en lite bättre dammsugare med hepafilter så brukar man behöva ha en speciell typ av påse för att filtreringen ska fungera optimalt. Och då vill man ju också att den passar bättre vid intaget runt slangen så den inte läcker ut där.
Citera
2021-10-24, 20:40
Medlem
Citat:

Ganska många dammsugare idag använder sig av S-bag. Andersson samt några av tyskarna är de undantag jag känner till. Det är en standard-påse. Säker på att det inte bara är så enkelt för dig??

Vad heter din slit och släng??
Citera
2021-10-25, 19:27
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ganska många dammsugare idag använder sig av S-bag. Andersson samt några av tyskarna är de undantag jag känner till. Det är en standard-påse. Säker på att det inte bara är så enkelt för dig??

Vad heter din slit och släng??

Iom att jag söker såklart på sidor ang min modell eller serienummer till dammsugare finner jag den inte. Påföljande åtgärd är att företagen efterfrågar måtten på den oftast blåa plastplattan man glider in i själva dammsugar -ramfästet -påshållare typ nåt sånt. Måttet är L och B inkl hålets diameter

Med tanke på att sådana fästen är mer eller mindre helt fyrkantig med ett hål nånstans i mitten för enklare dammsugare. Sen finns det mer avancerad hållare som består en eller flera rörliga delar

Nästan helt omöjligt att googla fram den blåa plastplattan som man träder påsen på, eftersom tydligen har den ett väldigt känsligt namn som måste vara exakt rätt annars kommer du alldrig hitta den på nätet.

tänkte att denna platta kunde vara universal så man får såga ut den med bågfilssåg till exakt storlek för "påsfästets ram" inkl universal "S-bag" påsar till den, var bara en tanke
Citera
2021-10-25, 19:31
Medlem
CalzoneItalias avatar
Hitta en påse bara som liknar den du slängde och passar det inte riktigt så är det bara att klippa med sax med den gamla påsen som mall
Citera
2021-10-25, 22:35
Medlem
Citat:
Iom att jag söker såklart på sidor ang min modell eller serienummer till dammsugare finner jag den inte. Påföljande åtgärd är att företagen efterfrågar måtten på den oftast blåa plastplattan man glider in i själva dammsugar -ramfästet -påshållare typ nåt sånt. Måttet är L och B inkl hålets diameter

Med tanke på att sådana fästen är mer eller mindre helt fyrkantig med ett hål nånstans i mitten för enklare dammsugare. Sen finns det mer avancerad hållare som består en eller flera rörliga delar

Nästan helt omöjligt att googla fram den blåa plastplattan som man träder påsen på, eftersom tydligen har den ett väldigt känsligt namn som måste vara exakt rätt annars kommer du alldrig hitta den på nätet.

tänkte att denna platta kunde vara universal så man får såga ut den med bågfilssåg till exakt storlek för "påsfästets ram" inkl universal "S-bag" påsar till den, var bara en tanke

Nu blir jag ju på riktigt nyfiken, vad heter dammsugaren du köpt? Verkar ju helt otroligt att man ska såga till hållaren.
Citera
2021-10-25, 23:19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu blir jag ju på riktigt nyfiken, vad heter dammsugaren du köpt? Verkar ju helt otroligt att man ska såga till hållaren.

Den heter LG speedomax 2000Xai

Jag skäms lite att säga vad den egentligen heter .. blyg är jag ifrågan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här