2025-04-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Sant. Tack för sparken i röven

Jag tror på dig! Du försöker verkligen hjälpa alla runt omkring dig, syns tydligt i tråden. Tror du projicerar över din egna oförmåga att hjälpa dig själv. Det är lättare att blicka utåt än inåt. För egen del krävdes det att jag mötte mig själv och mina rädslor. Min rädsla var att vara fattig och inte kunna köpa det jag ville eller uppnå vissa drömmar. Smart att spela bort pengarna då eller? Nä, jag var helt enkelt för feg. Först när jag accepterade det som varit och kom till underfund med att jag aldrig kan förändra det, kunde jag motstå skiten. Kör hårt nu!
Citera
2025-04-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikathejanssons
Jag tror på dig! Du försöker verkligen hjälpa alla runt omkring dig, syns tydligt i tråden. Tror du projicerar över din egna oförmåga att hjälpa dig själv. Det är lättare att blicka utåt än inåt. För egen del krävdes det att jag mötte mig själv och mina rädslor. Min rädsla var att vara fattig och inte kunna köpa det jag ville eller uppnå vissa drömmar. Smart att spela bort pengarna då eller? Nä, jag var helt enkelt för feg. Först när jag accepterade det som varit och kom till underfund med att jag aldrig kan förändra det, kunde jag motstå skiten. Kör hårt nu!
Tack! Ska kämpa.

Ska ut i trädgården och gräva lite 'meditativt'. Kroppsarbete, inget grubblande eller ältande. Inget spelande.
Citera
2025-04-21, 13:48
Medlem
Citat:
Tack! Ska kämpa.

Ska ut i trädgården och gräva lite 'meditativt'. Kroppsarbete, inget grubblande eller ältande. Inget spelande.

Helt rätt. Se till att sysselsätta dig med saker som tar energi fysiskt och psykiskt, så har du ingen ork för ältandet. Ältandet leder inte dig till någon annat än misär. Det som har varit har varit. Se till nu att kratta manegen för en bättre framtid, och låt det börja i trädgården.
Citera
2025-04-21, 20:58
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Jag tror mitt största problem är att någonting annat förmodligen kommer ploppa upp och ta platsen tills den dagen jag verkligen får jobba med mig själv. Jag slutade supa och började spela. Jag slutade spela och började shoppa. Jag slutade shoppa och började spela igen. Jag är rädd för vad som kommer bli nästa grej. Alkohol igen? Eller kanske någonting helt nytt?

Min dröm hade varit en långvarig och grundlig kontakt med psykolog, och hade jag inte förstört min ekonomi hade jag haft råd att göra det privat. Jag har tyvärr blivit ganska duktig på att sätta käppar i hjulen på mig själv så till den grad att mitt handlingsutrymme är mycket begränsat.

Och nu kan jag inte lita på mig själv alls längre. Det är verkligen att sitta på ett tåg och bara hänga med för det känns som att den fria viljan är förlamad.

Hitta andra saker istället

Mat
Träning
Samla på något
Kreativa saker
Läs böcker

Listan kan göras oändligt
Skriv upp allt du gillar som inte kostar skjortan och förstör ditt liv !

Biblioteket är gratis
Så frågar du personalen om de har böcker om fritidsaktiviteter, hobbys , pyssel böcker

Sen är vi vanedjur
Så gå en annan väg hem , så kanske du kommer till insikt om va du vill göra i livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in