2009-10-09, 00:05
Medlem
Farbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untitled-
Vad ska man definitivt undvika att snacka om för att inte verka för på eller depserat eller ja, ni fattar..

Och vad kan man gärna ta upp om man vill verka intresserad men samtidigt "mystisk"? Har ni några förslag på vad ni själva hade blivit intresserade av? (det känns väldigt aggressivt att gå fram såhär som tjej så jag vet inte riktigt hur man ska bete sig när man inte själv blir uppraggad utan att man förväntas sköta snacket lite, åtminstone till en början :S)

Du behöver för tusan inte vara "mystisk" vem fan gillar det? Du är ju redan tillräckligt ovanlig som tar initiativet som tjej. Var bara vardaglig.
Presentera dig och fråga vad han heter, har han ovanligt namn kan du spinna vidare på det, annars frågar du har gammal han är. När du får reda på det kan du förmodligen gissa om han jobbar eller studerar, sen är det bara att spinna vidare. Ingen konst egentligen när man övat några tusen gånger.
Om du nu är rädd för att vara för på kan du ju alltid låta honom ta över samtalet, men då är du feg.

Och ja, du ska ta första steget OCH bjuda ut, annars är du ingen riktig "man"
Citera
2009-10-09, 00:13
Medlem
Untitled-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farben
Du behöver för tusan inte vara "mystisk" vem fan gillar det? Du är ju redan tillräckligt ovanlig som tar initiativet som tjej. Var bara vardaglig.
Presentera dig och fråga vad han heter, har han ovanligt namn kan du spinna vidare på det, annars frågar du har gammal han är. När du får reda på det kan du förmodligen gissa om han jobbar eller studerar, sen är det bara att spinna vidare. Ingen konst egentligen när man övat några tusen gånger.
Om du nu är rädd för att vara för på kan du ju alltid låta honom ta över samtalet, men då är du feg.

Och ja, du ska ta första steget OCH bjuda ut, annars är du ingen riktig "man"

Haha, jag får se om jag vågar bjuda ut, då är ju killen helt säker på vart han har mig och det vill jag ju inte..? =) ni vill väl ändå till viss del ha jakten.. eller? =)

och mystik gillar ni väl?? eller? :S

Och btw!! hur avslutar jag snyggt? säg att vi inte har mer att snacka om eller att det blir dags att "mingla vidare" eller dansa med ens vänner eller vad som helst.. snyggt avslut om jag är intresserad? utan att behöva pracka på honom mitt nummer eller helst slippa fråga om hans..
Citera
2009-10-09, 00:15
Medlem
Citat:
Jag har tidigare skrivit på "bruttor som har svårt att få kille" eller vad tråden nu heter där jag meddelade att jag skulle börja ta första steget och gå fram och snacka med killar på krogen. Har fått med mig några tjejkompisar på det här och vi ska alltså prova på hur det är att vara "man för en kväll" nu i helgen! :P

Jag/vi vill gärna ha lite tips på openers som inte skrämmer bort männen vi vill ha. Alltså, vad skulle man kunna säga/göra för att få en snubbe som man inte BARA vill ha sex med.. Kan man fråga efter nummer eller ska detta inväntas?

Allmänna tips är välkommet! Vi är förresten ett gäng tjejer runt 21-22 år gamla och jag skulle till och med våga säga att vi alla ser någorlunda bra ut, faktiskt en bit över medel

Som sagt: Vi är INTE ute efter one night stands, det vet vi för väl hur det fixas. Vi är ute efter potentiella pojkvänner vilket jag vet kanske är svårt att finna på ett svettigt uteställe där alla är fulla, men någonstans måste man ju börja?

Thanks =)
Det enda du behöver göra är att gå fram till killen med ett leende och börja prata. thats it
Citera
2009-10-09, 00:28
Medlem
Farbens avatar
Citat:
Haha, jag får se om jag vågar bjuda ut, då är ju killen helt säker på vart han har mig och det vill jag ju inte..? =) ni vill väl ändå till viss del ha jakten.. eller? =)

och mystik gillar ni väl?? eller? :S

Och btw!! hur avslutar jag snyggt? säg att vi inte har mer att snacka om eller att det blir dags att "mingla vidare" eller dansa med ens vänner eller vad som helst.. snyggt avslut om jag är intresserad? utan att behöva pracka på honom mitt nummer eller helst slippa fråga om hans..

Eller så kan du ju se på det från det andra hållet, du har honom på kroken och kan göra vad tusan du vill egentligen. Enklast är ju att du frågar om du får hans nummer, så kan du höra av dig när och om du känner för det.

Att du kommer fram och börjar tjöta får väl stå för mystiken?

Verkar han intressant kan du säga nått i stil med "Vi snackar mer om en stund, ska bara titta till mina vänner". Han kommer nog garanterat att vänta.
Citera
2009-10-09, 00:31
Medlem
Ragga på andra ställen än krogen! Jag har träffat fler flickvänner på andra sätt. Föreningar, resor, festivaler, politik om man gillar det. Finns mängder av bra sätt där alla inte är fulla. I alla fall inte som på krogen
Citera
2009-10-09, 01:04
Medlem
Untitled-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farben
Eller så kan du ju se på det från det andra hållet, du har honom på kroken och kan göra vad tusan du vill egentligen. Enklast är ju att du frågar om du får hans nummer, så kan du höra av dig när och om du känner för det.

Att du kommer fram och börjar tjöta får väl stå för mystiken?

Verkar han intressant kan du säga nått i stil med "Vi snackar mer om en stund, ska bara titta till mina vänner". Han kommer nog garanterat att vänta.

Ja okej då.. usch det här blir nervöst alltså :P men tack för tipsen!
Citera
2009-10-09, 01:10
Medlem
tjaa mitt råd är att du klär dig slampigt, intar en bra position vid baren, och inväntar kuk huvudena.
Citera
2009-10-09, 01:13
Medlem
fusetahs avatar
visa pattarna, alla faller för samma sak. attraktion!
Citera
2009-10-09, 01:23
Medlem
Citat:
Räknar han inte automatiskt med ett ligg om jag följer med honom hem? :S Kan han inte bli irriterad om han inte får något? :P (varit med om detta)

Det kan han ju göra. men som Kausti sade: då är han inte mycket till pojkvänsmaterial.

Om ni går ut ett tjejgäng på krogen och ska leka pojkar så kan nog det här fungera om ni är ute efter relativt jämnåriga pojkar:
http://www.youtube.com/watch?v=vYbqLEwdXv8

Hade varit kul att se det hända/bli utsatt för det. Hade nog skrattat och bjudit på en öl bara för det

God jaktlycka!
Citera
2009-10-09, 01:29
Medlem
Untitled-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykovision
Det kan han ju göra. men som Kausti sade: då är han inte mycket till pojkvänsmaterial.

Om ni går ut ett tjejgäng på krogen och ska leka pojkar så kan nog det här fungera om ni är ute efter relativt jämnåriga pojkar:
http://www.youtube.com/watch?v=vYbqLEwdXv8

Hade varit kul att se det hända/bli utsatt för det. Hade nog skrattat och bjudit på en öl bara för det

God jaktlycka!

"hej har du träffat <namn>?" och sen bara dra menar du..? :P
Citera
2009-10-09, 01:34
Medlem
Citat:
"hej har du träffat <namn>?" och sen bara dra menar du..? :P

Översatt eller inte får du göra som du vill. Men det är precis det jag menar. Ska ni leka pojkar får ni även leka wingmen. Ha lite kul med det hela när ni ändå håller på
Citera
2009-10-09, 02:39
Medlem
thefisks avatar
Jag är imponerad! Det här ett riktigt jävla bra initiativ och en rolig trådstart. Ska med nöje följa denna.

Tummen upp!
Senast redigerad av thefisk 2009-10-09 kl. 02:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in