Herregud, idag nästan 1.5 år senare upptäcker jag den här tråden. Och inte nog med det så glömde jag update
Förlåt mig. Men bättre sent än aldrig
Den kvällen vek jag mig och lät honom komma över ändå. Mina andra kompisar kommer över, han kommer över och det dröjer inte länge innan vi går ut för att röka lite. Av nån anledning skulle jag göra något snabbt så jag var ute minuten efter de andra, då hade snyltaren redan gått laget runt och naturligtvis blivit vidare skickad till mig..
Nåväl, han fick halva av mig. Efteråt sitter vi och tar det lugnt, glor på film och käkar munch. Han passar på att tigga lite till av alla med argumentet: Du har ju så mycket! eller, "jag har ingenting.." och givetvis blir han grinig när man säger ifrån. Kommer fortfarande ihåg det så väl. Riktig stämningsdödare.
En tredje kompis till oss som vi inte heller gillar så mycket ringer och förklarar att han sitter på sista bussen till orten där vi bor. Vi dissar honom helt enkelt och snackar om hur dum i huvudet han är som sitter och åker hit utan sovplats eller möjlighet att komma hem, och bara förväntar sig att nån ska bjuda hem honom (ingen av oss är speciellt bra vän med honom). Snyltaren var extra på och tyckte den tredje kompisen var sån jävla idiot.
Timmarna kryper på och klockan är väl runt midnatt när alla börjar bege sig hemåt. Då kommer han fram till mig och frågar om han kunde sova över. Det hade jag ju verkligen ingen lust för. Då förklarar han att sin mormor som bor tvärs över gatan tror att han ska sova hos mig så han kan inte gå dit. Då kanske mormor tror att det är inbrottstjuvar som är i farten och hon får en hjärtattack (Måste tillägga att hans föräldrar bor i närmsta stad härifrån vilket betyder att han skulle tagit sista bussen hem).
Han gjorde alltså precis likadant som den tredje kompisen, som för nån timme sen var "så jävla dum i huvet". Då brast det för mig och jag kastade ut honom med en rad svordomar över sig.
Jag har inte sett honom sen dess så det vart väl ett lyckligt slut trots allt