2017-03-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Förstår du inte själv varför en hemförsäkring kan vara en god idé? Dessutom är det väl tusen gånger viktigare att dom kommer dit att kollar dessa sakerna om du nu inte har en?

Tycker verkligen inte att en hemförsäkring är viktig, varför tycker du att det är en bra idé att ha den? Kanske jag missat nåt viktigt.

Va menar du med den sista delen?
Citera
2017-03-07, 17:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KakJameel
Tycker verkligen inte att en hemförsäkring är viktig, varför tycker du att det är en bra idé att ha den? Kanske jag missat nåt viktigt.
Troligen har det hela med fastighetens försäkring att göra.

Gällande hemförsäkring så omfattar inte det bara saker som inbrott. Vissa händelser kan bli otroligt kostsamma, som en vattenkran du glömmer stänga av, eller varför inte en brand orsakad av en trasig mobilladdare?
Citera
2017-03-07, 17:05
Medlem
Om man bor i bostadsrätt kräver inte föreningen att man skall ha både en hemförsäkring och en bostadsrättsförsäkring.

Föreningen står ibland för bostadsrättsförsäkringen, värt att undersöka.
Citera
2017-03-07, 17:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Föreningen står ibland för bostadsrättsförsäkringen, värt att undersöka.
Enligt trådstarten så råder föreningen starkt att hen skaffar en hemförsäkring.
Citera
2017-03-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Troligen har det hela med fastighetens försäkring att göra.

Gällande hemförsäkring så omfattar inte det bara saker som inbrott. Vissa händelser kan bli otroligt kostsamma, som en vattenkran du glömmer stänga av, eller varför inte en brand orsakad av en trasig mobilladdare?

Jag är väldigt försiktig med sånt, kommer du på fler viktiga anledningar till att ha en hemförsäkring?

Men vad menar de med att det kan bli väldigt dyrt om man inte har nån hemförsäkring? Vad är väntad att ske efter de gjort sina kontroller av lägenheten?
Citera
2017-03-07, 17:08
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

På allvar? Vet du inte varför man ska ha en hemförsäkring, speciellt när man bor i bostadsrätt?
Citera
2017-03-07, 17:11
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Jag är väldigt försiktig med sånt, kommer du på fler viktiga anledningar till att ha en hemförsäkring?

Men vad menar de med att det kan bli väldigt dyrt om man inte har nån hemförsäkring? Vad är väntad att ske efter de gjort sina kontroller av lägenheten?

Anta att det uppstår en läcka hos grannen ovanför. Du får en fuktskada i din lägenhet, ingen försäkring i det läget betyder ingen ersättning. Detsamma gäller brand. Du behöver inte vara vållande, du får ändå ingen ersättning av grannens försäkring. Skulle du vara vållande så att huset tar skada och bostadsrättsföreningens fastighetsförsäkring måste träda i kraft så kan det bli jävlans dyrt. Där pratar vi inte om någon självrisk på 2000 kr.

Teckna hemförsäkring med bostadsrättstillägg. Gärna igår.

"Jag är väldigt försiktigt med sådant", herregud...
Citera
2017-03-07, 17:13
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:

Va menar du med den sista delen?
Skojar du? Menar du att du bor i bostadsrätt och inte har någon hemförsäkring? Och samtidigt funderar på om du verkligen behöver göra det som förmodligen styrelsen i din förening bestämt? Hur gammal är du?
Citera
2017-03-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Anta att det uppstår en läcka hos grannen ovanför. Du får en fuktskada i din lägenhet, ingen försäkring i det läget betyder ingen ersättning. Detsamma gäller brand. Du behöver inte vara vållande, du får ändå ingen ersättning av grannens försäkring. Skulle du vara vållande så att huset tar skada och bostadsrättsföreningens fastighetsförsäkring måste träda i kraft så kan det bli jävlans dyrt. Där pratar vi inte om någon självrisk på 2000 kr.

Teckna hemförsäkring med bostadsrättstillägg. Gärna igår.

"Jag är väldigt försiktigt med sådant", herregud...

Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Skojar du? Menar du att du bor i bostadsrätt och inte har någon hemförsäkring? Och samtidigt funderar på om du verkligen behöver göra det som förmodligen styrelsen i din förening bestämt? Hur gammal är du?

I många år hade jag en hemförsäkring via facket och det enda det betydde var en extra onödig utgift, så när jag en dag bestämde mig för att gå ur facket avslutade jag samtidigt hemförsäkringen.

Va menar de med att den här kontrollen kan bli väldigt dyrt utan hemförsäkring?
Citera
2017-03-07, 17:25
Medlem
Hörrö din pappskalle skaffa en hemförsäkring nu, det ska man ha.
Citera
2017-03-07, 17:26
Medlem
Briasccas avatar
Sälj datorn/telefonen som du skrev ditt inlägg på. För pengarna skaffar du dig en hemförsäkring.
Citera
2017-03-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Sälj datorn/telefonen som du skrev ditt inlägg på. För pengarna skaffar du dig en hemförsäkring.

Vilken är den billigaste hemförsäkringen du skulle tipsa om då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in