2009-10-10, 17:13
Då jag har sett att det finns ett antal trådar om just hemförsäkring så tänkte jag att det bästa vore att försöka samla alla frågor kring detta i en stor tråd! Såklart kommer det säkerligen startas trådar hejvilt om hemförsäkringar trots det, men nu har vi iallafall en stor som jag hoppas kan komma till nytta för någon, någon gång. Och för att föregå med gott exempel som trådstartare så kan jag börja med lite frågor kring alla dessa hemförsäkringar!
Jo. Det är nu två veckor ganska exakt då jag lämnar boet ungefär för första gången och flyttar till en hyresrätt. Allt annat är fixat förutom hemförsäkringen. Det är en hel jävla djungel när det gäller hemförsäkringar och jag vet inte alls vilken som är bäst för just mig. För ett par veckor sedan kollade jag på Insplanet's hemsida och försökte jämföra. Men då jag redan har tappat förtroende hos Insplanet och allt vad de heter så känner jag att de inte kan hjälpa mig. En lång historia som jag inte tänker ta upp nu.
Hur som helst har jag kollat på Länsförsäkringar och de verkar vara helt okej. Har sett att de har erbjudande för ungdomar mellan 18-25 år. Jag har räknat ut att om jag väljer LF kommer jag att betala ca 850 kronor i årskostnad inkl. allrisken på 300 kronor. Och det är nu som mina frågor kommer:
Hoppas att någon kan hjälpa mig då jag rent ut sagt suger på sånt här!
Jo. Det är nu två veckor ganska exakt då jag lämnar boet ungefär för första gången och flyttar till en hyresrätt. Allt annat är fixat förutom hemförsäkringen. Det är en hel jävla djungel när det gäller hemförsäkringar och jag vet inte alls vilken som är bäst för just mig. För ett par veckor sedan kollade jag på Insplanet's hemsida och försökte jämföra. Men då jag redan har tappat förtroende hos Insplanet och allt vad de heter så känner jag att de inte kan hjälpa mig. En lång historia som jag inte tänker ta upp nu.
Hur som helst har jag kollat på Länsförsäkringar och de verkar vara helt okej. Har sett att de har erbjudande för ungdomar mellan 18-25 år. Jag har räknat ut att om jag väljer LF kommer jag att betala ca 850 kronor i årskostnad inkl. allrisken på 300 kronor. Och det är nu som mina frågor kommer:
- Är det ett bra pris för en ungdom som ska flytta in i en hyres?
- Är allrisk nödvändigt och vad är det egentligen?
- Är Länsförsäkringar ett bra försäkringsbolag?
- Vad har ni för hemförsäkring och hur mycket på ett ungefär betalar ni (om ni bor i hyresrätt dvs.)?
- Har ni något annat att rekommendera?
Hoppas att någon kan hjälpa mig då jag rent ut sagt suger på sånt här!