Citat:
Ursprungligen postat av Fursten
Jag frågar därför här om ni vet vart man får tag på de riktigt vassa utvecklarna/programmerare.
"Det gör du inte."
Att hitta riktigt kompetenta mjukvaru-utvecklare (top 5%?) är något som nästan alla IT-bolag har problem med. Endast om ditt företag heter Microsoft, IBM, Blizzard Entertainment eller liknande, kan du med säkerhet hitta sådan personal; annars är det slumpen och vad du är villig att betala i lön som avgör.
Störst chans att hitta sådana personner i andra fall är om du redan har dem av samma kaliber i din grupp (och kan därmed fråga runt om de känner andra), eller att du plockar studenter som du tror har en framtid och tränar upp dem från scratch.
Tyvärr finns det inget som säger att dessa nya medlemmar inte deserterar dig senare.
Citat:
Ursprungligen postat av Fursten
Jag tänker heller inte lägga ut pengar då jag vill dela denna ide 50/50 där jag kommer med idé och en annan part bidrar med sin expertis i form av utveckling av tjänsten.
Tänk följande: Varför skulle någon sådan person, en total främling, vilja koda dina idéer istället för sina egna?
De flesta programmerare, även de du skulle klassa som "dåliga", har nog en större brist på tid att implementera sina idéer än brist på antalet idéer.