• 1
  • 2
  • 11
2009-10-15, 10:38
Medlem
Rumles avatar
Jag kom att tänka på han som satte en raket (JATO) på taket på sin Impala och drog iväg. Förmodligen en skröna men onekligen kul.
Finns ju en del sjuka på darwinawardscom.
Citera
2009-10-15, 10:43
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumle
Jag kom att tänka på han som satte en raket (JATO) på taket på sin Impala och drog iväg. Förmodligen en skröna men onekligen kul.
Finns ju en del sjuka på darwinawardscom.

Finns ju tillomed en film som heter Darwin Awards som är baserat på det där. Onekligen dålig film imo.
Citera
2009-10-15, 11:37
Medlem
TCOBs avatar
Hört att nån dött på?
Det var ju lite trist, det blir ju bara att googla.
Kanske lite tragiskt men det vore väl mer givande för TS att höra självupplevda berättelser?
Citera
2009-10-15, 11:42
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
Hört att nån dött på?
Det var ju lite trist, det blir ju bara att googla.
Kanske lite tragiskt men det vore väl mer givande för TS att höra självupplevda berättelser?
Fast de som har dött på sjuka sätt tappar ofta sin skrivförmåga

EDIT: Tar med en historia jag med.

Jag jobbade som truckförare på utlastningen på ett större företag för ett par år sedan.
Runt 21.00 kommer det en dansk chaffis som skall lasta, han verkar upprörd och har svårt att varva ner.

Det visar sig att han bara någon timme innan rkat kapa huvdet på en motorcyklist med hjälp utav bakgavelliften på trailern.
Liften hade varit nedfäll i vågrätt läge och en motorcyklist hade kommit i full fart på industriområdet och missat detta.

Efter att polisen konstaterat att dansken var utom skuld fick han lugnt fortsätta sin färd.
Senast redigerad av Big_Bite 2009-10-15 kl. 11:46.
Citera
2009-10-15, 12:15
Medlem
U137s avatar
Killen som blev träffad av en förlupen gevärskula någon kilometer från militärens skjutbana. Han kom körandes i sin bil och blev träffad i sidan av huvudet, rutan var tom nervevad när det hände.

Snacka om att vara på fel plats vid fel tillfälle. Detta hände 10-15 år sedan.
Citera
2009-10-15, 12:17
Medlem
jeremy-joness avatar
Killen som är upphov till de där otäcka/makabra klisterlapparna i hissarna lär ju inte vara så nöjd över sitt slut på den här planeten.
Citera
2009-10-15, 12:50
Medlem
roschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Killen som blev träffad av en förlupen gevärskula någon kilometer från militärens skjutbana. Han kom körandes i sin bil och blev träffad i sidan av huvudet, rutan var tom nervevad när det hände.

Snacka om att vara på fel plats vid fel tillfälle. Detta hände 10-15 år sedan.

rindö utanför vaxholm närmare bestämmt. kulan gick genom taket o rakt i skallen
Citera
2009-10-15, 12:56
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosch
rindö utanför vaxholm närmare bestämmt. kulan gick genom taket o rakt i skallen
Nej, vid den här händelsen ska kulan ha gått in genom den öppna sidorutan. Fast det låter ju osannorligt att det skulle finnas två så snarlika dödsolyckor. Jag får googla lite.
Citera
2009-10-15, 12:59
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Killen som är upphov till de där otäcka/makabra klisterlapparna i hissarna lär ju inte vara så nöjd över sitt slut på den här planeten.
Kan du utveckla? Jag känner inte igen historien alls.
Citera
2009-10-15, 12:59
Medlem
Flytande_argots avatar
Stod nyss i tidningen om en kille som hade en obotlig lungsjukdom. Efter lång väntan så fick han nya lungor från en organdonator. Grejen var bara att donatorn som dött i en trafikolycka också hade varit storrökare så med på köpet följde en tumör. Ett år senare var killen död i lungcancer.
Citera
2009-10-15, 13:01
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Stod nyss i tidningen om en kille som hade en obotlig lungsjukdom. Efter lång väntan så fick han nya lungor från en organdonator. Grejen var bara att donatorn som dött i en trafikolycka också hade varit storrökare så med på köpet följde en tumör. Ett år senare var killen död i lungcancer.
Ja den hörde jag om tidigare i veckan, snacka om bad karma

Donatorn hade visst en svårupptäckt form av cancer och den hittades därför inte vid undersökning.
Men man tycker ju att läkarlaget borde tänka till lite när de ser tecken på att det är en storrökares lungor.
Citera
2009-10-15, 13:14
Medlem
Gwildors avatar
I Aftonbladet stod det för några år sedan om en man som drunknat i en stor bajsbehållare. Det kallar jag ett värdigt slut.

EDIT: ah, här var det

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article127774.ab
Citera
  • 1
  • 2
  • 11

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in