Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loufather
Jävlar, skönt att träna för så lite pengar. För mig kostar en termin på 4 månader 1900 spänn. Muaythaistuff är såklart jävligt mycket billigare men vill du ha grejerna snabbt så åk till Jabb eller Budo-Fitness om du bor i Stockholm. Annars kör bara på Muaythaistuff

Tackar, jo det är riktigt skönt med så lite men antar att du som betalar så mycket bor i Stockholm/någon stor stad? Har även väldigt långt för att åka till Jabb/budo. 24 mil om man ska vara exakt. Så tror jag får beställa från MTS.

Mvh
Citera
2010-02-03, 21:59
Medlem
gbajerns avatar
Om man känner för att titta på thai/kickboxning på datorn, vart ska man leta osv?
Och en till fråga, är det sån där turkflöjt-musik på alla thaiboxningsmatcher!?
Citera
2010-02-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Om man känner för att titta på thai/kickboxning på datorn, vart ska man leta osv?

Det är musik till alla riktiga thai matcher, vill du undvika musiken men endå kolla på thai/kick kolla på k1 finns nog att hitta på dom flesta kampsportstorrent sidor och säkert på dom vanliga stora också.
Citera
2010-02-03, 23:17
Medlem
%s avatar
Citat:
Tror det finns någon regel som säger att dom måste ha det. Håller med dig den är fasansfull.
Citera
2010-02-04, 10:35
Medlem
redruM-Murders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Tror det finns någon regel som säger att dom måste ha det. Håller med dig den är fasansfull.

regel och regel, tradition skulle jag säga.
Citera
2010-02-04, 12:28
Moderator
Protons avatar
Citat:
Det är ingen turkflöjt, snarare en javanesisk Oboe.

Det är tradition med musiken under thaiboxningsmatcherna, liksom boxarnas wai khru innan matcherna. Den har alltid varit där och kommer alltid att vara där med. Åk till thailand ska du få se, där har de till och med en liveorkester som sitter vid sidan av ringen och spelar. Frågar du mig är den musiken som framförs live betydligt behagligare än den som finns inspelad i Europa etc.
Citera
2010-02-04, 15:54
Medlem
gbajerns avatar
Tack för alla svar! Får väl hålla mig till K-1 då
Citera
2010-02-04, 16:22
Medlem
Robertsons avatar
Musiken är inte med bara för att det är en fin tradition. Tanken är att man kan anpassa sin rytm till musiken och leva sig in mer i matchen. Slappnar man av i ringen och lyssnar på det så kan det vara till hjälp rent psykiskt. Orkestern brukar snabba upp tempot senare i ronden/matchen för att mana Nak Muay-kämparna att tömma sina sista krafter o gå för knocken
Citera
2010-02-04, 18:34
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertson
Musiken är inte med bara för att det är en fin tradition. Tanken är att man kan anpassa sin rytm till musiken och leva sig in mer i matchen. Slappnar man av i ringen och lyssnar på det så kan det vara till hjälp rent psykiskt. Orkestern brukar snabba upp tempot senare i ronden/matchen för att mana Nak Muay-kämparna att tömma sina sista krafter o gå för knocken

Kan tänka mig det, dock fortfarande jävligt dryg musik om du frågar mig.
Citera
2010-02-04, 22:10
Medlem
den är soft. någon som vet vart jag kan få tag i mp3 form? måste ha och lyssna på =)
Citera
2010-02-04, 22:26
Medlem
Labaratas avatar
Hittade en house metal remix på den klassiska Muay Thai musiken på youtube och fyfan vad den var bra, det var dock ett år sen så kommer inte ihåg länken.
Citera
2010-02-04, 23:09
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teepifejjan
den är soft. någon som vet vart jag kan få tag i mp3 form? måste ha och lyssna på =)
http://www.muaythai.se/index.php?id=...angera_tavling

Längst ner på sidan. Enjoy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in