Citat:
Ursprungligen postat av RR4
Jag har precis börjat på thai och undrar vad jag ska ha för utrustning, handskar är ju en självklarhet.
Benskydd?
Lindor?
Vad är det som skiljer thaiboxningsshorts mot vanliga shorts, är det enklare att sparka högt med dom eller vadå?
Jag ska köpa allt från Muaythaistuff så länka gärna därifrån
Thai shortsen är gjorda i något annat material som jag tycker inte blir lika äckligt när man blir svettigt och så sitter dom lite bättre en fotbollsshortsen jag hade när jag började på thai dom har heller ingen "innerdel" som många bandy/fotbollsshorts har.
Som nybörjare brukar dom flesta bara ha handskar men jag rekomenderar tandskydd från början.
Nån kan alltid slå lite dåligt och träffa dig över munnen istället för mitsen, och så är det bra att vänja sig vid att ha det inne från början om du endå vill börja med sparring.
Lindor är upp till dig om du vill ha bra stöd för handlederna och lite dämpning för knogarna om du slår hårt.
Susp är inget jag tycker behövs som nybörjare men precis som tandskydd så är det bättre att ha det när det inte behövs en att inte ha det när det behövs.
Benskydd behövdes inte alls i nybörjargruppen på min klubb.