Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-10-22, 04:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Gunnar Hökmark.
Född i början av 50-talet och en av de gammel-moderater som Reinfeldt troligen ville ha ut från partiet när de försökte byta inriktning till "arbetarparti" inför valet 2006.
Vad jag personligen tror är att Hökmark är en klassisk gammelmoderat.. En sådan som inte passade när partiet bytte stategi och varumärke för att vinna valet, men ändå en för lojal moderat för att kasta bort från partiet sida.

Nu sitter han i EU-parlamentet, vilket väl är top-notch för en politiker. Finare än Riksdagen typ... och lönen är ju fetare och lobbyisterna i Bryssel är där och trycker på vad vår folkvalda från Sverige ska tycka.

Gunnar Hökmark är också en vän av Israel i högsta grad. Så pass mycket att han är Ordförande i lobbyorganisationen "Samfundet Sverige- Israel"

Hemsida ditt hittar ni här:
http://www.sverigeisrael.org/
Som synes är Gunnar Hökmark ansiktet utåt för den här israeliska organisationen.

Han är med i samma organisation som Lennart Eriksson, gubben som fick sparken från Migrationsverket för sina pro-israeliska åsikter.
Lennart Eriksson hemsida hittar ni här
Artikel i Dagens Nyheter om när han fick sparken för sina sionistiska åsikter
Fallet Eriksson tas upp i en tråd på Flashback

Eriksson är medlem i Moderaterna.

Nu vill jag inte att tråden ska handla om Eriksson, utan om Gunnar Hökmark. Snack om Eriksson hänvisas till den sista länken här ovanför som går till Flashback-snacket om honom.

Hur Gunnar Hökmark in i EU-parlamentet i somras? Var det genom att stå högst upp på listan eller personkryssades han i Parlamentet? Är kärleken till Israel så hög så detta kan ha bidragit till att Hökmark fick en stol i Bryssel?
Är denna Israelkärlek någonting som genomsyrar borgligheten, och speciellt moderatorerna som ohämmat bildar organisationer till Israels fördel?
Finns det partiet inom Alliansen som inte är lika fanatiskt Pro-Israel som det Moderata Samlingspartiet? Isf vilka??

Stödjer ni högermänniskor en person som Gunnar Hökmark som är Ordförande i en sådan här organisation samtdigt som han sitter i Europaparlamentet?

Åsikter och tankar om Gunnar Hökmark som politiker är välkomna, men huvudfrågan är vad ni anser om ni anser om en högt uppsatt politiker som är Ordförande i en sådan här organisation?
Senast redigerad av Arbetarbroder 2009-10-22 kl. 04:05.
Citera
2009-10-22, 04:11
Medlem
SummaSummarums avatar
Han kanske känner sympati för deras sak? Han kanske tex inte tycker det är rättvist att Israel skall utrotas av muslimerna. Man kan förstå att Israel inte tycker det.

Varför bryr du dig, kriget i Israel är väl inte ditt krig?
Citera
2009-10-22, 04:14
Medlem
Ezzelinos avatar
"Höger" och "vänster" är för mig helt förlegade begrepp, som endast används slentrianmässigt i media och propaganda och mystifierar verkligheten. Jag känner hyfsat väl till Hökmarks "karriär" och hans roll som (vid behov öppet svenskfientlig) "Israel"-propagandist, har uppmärksammat det åtskilliga gånger även på FB. Jag finner personen Hökmark motbjudande och hans ställningstaganden i Palestinafrågan förkastliga.
I dagsläget är samtliga Alliansmuppartier starkt "Israel"-vänliga och djupt sionistinfiltrerade. Generellt kan man nog säga att Folkpartiet och Kristdemokraterna är de som är allra mest devota i sin obscena dyrkan av judiska supremasister och att deras riksdagsrepresentanter och talesmän är de som har mest medskuld till "Israels" statsterrorism. Frikyrkorna suger ju regelmässigt rabbikuk, Pingstkyrkorna och Livets Ord har ofta rena propagandaföreställningar med "Ho£ocau$tandakt" och känslomässigt överspänt stöd till den zionazikarikatyriska regimen i den sionistiska ockupationsentiteten.
Israels nätverk i Sverige är inflytelserikt, trots den folkliga opinionen exempelvis i samband med Gazamassakern...

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
och speciellt moderatorerna som ohämmat bildar organisationer till Israels fördel?
Senast redigerad av Ezzelino 2009-10-22 kl. 04:22.
Citera
2009-10-22, 04:33
Medlem
moderatswings avatar
Nu är det ju inte moderaterna (partiet) som står bakom denna organisation.
Inte heller vet jag om man kan kalla partiet för fanatiskt pro-Israel. Varken Reinfeldt eller Bildt har ju varit rädda för att kritisera och motsätta sig Israel.
Samfundet Sverige-Israel är partipolitiskt obundet.

Din analys av honom att han skulle vara en gammalmoderat är helt korrekt.

Sedan vet jag inte om organisationen är så speciellt extrem eller kontroversiell utåt sett? Det enda organisationen som sådan tar ställning till i Israel-Palestina-konflikten (ja, så fort Israel ska diskuteras så gäller det alltid Palestina och jag tror att fallet är så även i denna tråd) är att de stödjer en tvåstatslösning och en tvåstatslösning står väl i princip samtliga svenska riksdagspartier bakom?

För övrigt är en vild gissning att du hittar fler pro-Israel i kd än i m.
Citera
2009-10-22, 06:32
Bannlyst
Jag tror han är en av de gatekeepers som försvarar judarna i alla trådar här på FB
Han skriver väldigt likt vissa medlemmar.
http://www.newsmill.se/artikel/2009/...hetspropaganda
Citera
2009-10-22, 06:34
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Varför bryr du dig, kriget i Israel är väl inte ditt krig?

Är det Hökmarks krig då? Är han en folkvald person rätt in i Europaparlamentet, vald av svenska medborgare och en Israelälskare??
Är det detta folk som röstar på Moderaterna står bakom? Det är en enkel fråga!

Intressant fakta som Hökmarks lobbyorganisation fått fram när de jämför Sverige och Israel.
http://www.sverigeisrael.org/pages/om-israel.php

Fri- och rättigheter:
Sverige: Alla medborgare har lika rättigheter
Israel: Alla medborgare har lika rättigheter (yeah right. Var jude och du får bosätta dig. Vi kanske ska bilda en stat där endast vita får bosätta sig och kalla det för "Alla medborgare har lika rättigheter"?)
När det gäller arabvärldens svar så svarar kort och gott Hökmarks organisation: Nej.

Pressfrihet:
Sverige: Ja –garanteras i grundlagen
Israel: Ja –garanteras i grundlagen
Övriga mellanöstern: Nej.

Dessa åsikter står alltså Gunnar Hökmark bakom, en högt uppsatt moderat inne i EU-parlamentet för. Hur mycket Israel gav för våran pressfrihet såg vi nyligen när Aftonbladet publicerade en artikel om organhandel i Israel och sionisterna flög i taket. Sverige skulle be om ursäkt. Utrikesminister Carl Bildt skulle ge en offentlig ursäkt.
Men Gunnar Hökmarks Israelälskande organisation påstår någonting annat.

Vilka hycklande borgare...
Senast redigerad av Arbetarbroder 2009-10-22 kl. 06:36.
Citera
2009-10-22, 06:43
Bannlyst
Organisationen länkar till en annan grupp som heter Zionistiska Federationen
http://www.zionit.se/

De har en lista över vilka de vill att man ska rösta på i EU-valet, gissa vem som står först
http://www.zionit.se/pdf/enkatsvar.pdf
Citera
2009-10-22, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Stödjer ni högermänniskor en person som Gunnar Hökmark som är Ordförande i en sådan här organisation samtdigt som han sitter i Europaparlamentet?

Åsikter och tankar om Gunnar Hökmark som politiker är välkomna, men huvudfrågan är vad ni anser om ni anser om en högt uppsatt politiker som är Ordförande i en sådan här organisation?

Det är lustigt att ni i vänstern ska bestämma vilka som får vara mot israel eller inte, bla så misshandlade ni en pro-palestinsk jude nyligen:

Citat:
Jag anlände till Sergels torg på ”fel” sida, det vill säga ovanför den stora breda trappan mot Åhlens, men hann inte gå runt till andra sidan varifrån talen skulle hållas förrän en handfull yngre personer från ISM och möjligen AFA (antifascistisk aktion) fick syn på mig. De vet ju vem jag är och hur jag ser ut. Den störste och mest aggressive av dem okvädade mig, knuffades våldsamt och brottade ner mig på gatan. Övriga hjälptes åt att trampa sönder de plakat som jag hade med. På plakaten stod det ”Befria Palestina”, ”Bojkotta Israel”, ”Lägg ner Israel”, ”Leve Hezbollah och Hamas”, ”Warzawa och Gaza” (i ett kors med Z som gemensam bokstav), ”Sionismen” (överkryssat), ”Nej till USraels krigspolitik – Afgahanistan, Palestina, Irak, Somalia, samma ockupation” och ”Al Quds Jerusalem dagen”.
http://lassewilhelmson.wordpress.com/
Citera
2009-10-22, 07:47
Medlem
Asch... hade någon Israelhatande svensk vänsteraktivist suttit i samma parlament och plägat för pengar till någon av alla palestinska organisationer, pengar som mycket väl skulle gå till Kalashnikovs eller något annat värre, hade det av vänstern betecknats som en viktig seger, så sluta med tårarna. Dessutom, jag är mot EU.

Kommer förresten ihåg en debatt i TV mellan en folkpartist och en i RKU, när det visade sig att biståndspengar gick till just vapen, ja det hade RKU ingenting emot. Var det hyckleri du sade?
Citera
2009-10-22, 19:35
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoretikern
Asch... hade någon Israelhatande svensk vänsteraktivist suttit i samma parlament och plägat för pengar till någon av alla palestinska organisationer, pengar som mycket väl skulle gå till Kalashnikovs eller något annat värre, hade det av vänstern betecknats som en viktig seger, så sluta med tårarna. Dessutom, jag är mot EU.

Kommer förresten ihåg en debatt i TV mellan en folkpartist och en i RKU, när det visade sig att biståndspengar gick till just vapen, ja det hade RKU ingenting emot. Var det hyckleri du sade?

Hur kan du jämföra RKU med Sveriges ledande parti? Moderaterna med främst Carl Bildt som får förklara för israelerna hur våran pressfrihet i Sverige fungerar men så har de en tungviktare nere i Europaparlamentet som hyllar den israeliska pressfriheten och i princip jämför den våran egna.
Det är borgligt hyckleri.

Att du kan koppla ihop det RKU säger som hyckleri förstår jag inte. De hycklar väl inte utan talar klarspråk? Dessutom, ännu en gång för det är viktigt, det är inte direkt på samma nivå med en radiointervju du hört och moderater som råkar ut för ilska från Israel för de inte förstår sig på pressfrihet i ett demokratiskt land, och så sitter en moderat och hyllar Israel med kärleksförklaringar.
Citera
2009-10-22, 20:07
Medlem
ambisckos avatar
Varför vurmar etniskt svenska och självutnämnda "demokrater", "liberaler" och "humanister" för en icke-vit nazistat? Det skiljer ingenting ideologiskt sett mellan nazism och sionism. De är exakta kopior i all sin raschauvinism och socialdarwinism. Ändå ser vi svenska liberalmongon vurma för eller acceptera icke-vit massinvandring och rasblandning i Sverige medan man villigt och förbehållslöst slickar nazionisters röv. Vad säger det om maktrelationerna i världen?

Sionismen kom före nazismen, som var en gruppevolutionär reaktion på den förstnämnda och som varade en kort period medan sionismen varit desto populärare över tid.

Vad i helvete är det för fel på liberaler (förutsatt att de inte själva är judar alltså...)?
Citera
2009-10-22, 20:13
Medlem
moderatswings avatar
Angående pressfriheten i Israel så är nog Freedom House den bästa källan:
http://www.freedomhouse.org/

Där kan man se att den israeliska pressfriheten lämnar en hel del att önska i jämförelse med den pressfrihet vi återfinner i västerländska länder samtidigt som Israel ändå lyckas prestera mycket bättre än pressfriheten i kringliggande arabstater.

Så att hävda att pressfriheten i Israel skulle vara i klass med den i Sverige, USA, Tyskland eller något annat västland är givetvis en lögn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in