Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-26, 20:13
  #1
Medlem
Fzns avatar
Jag är inte alltför insatt i allt vad banker, överföringar och regler heter.
Det jag undrar är om det är olagligt/mot pokerföretagens policys, att man för över pengar till sitt personliga konto(på pokersidan) från någon annan persons bankkonto, i detta fallet min käre mor. Känns som en dum fråga men hade varit intressant att veta.

För er som kommer att hetsa upp er för att jag inte har styrt upp min internetbank etc: Jag orkar inte.

Kram och tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av Fzn 2009-10-26 kl. 20:18.
Citera
2009-10-26, 20:18
  #2
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fzn
Jag är inte alltför insatt i allt vad banker, överföringar och regler heter.
Det jag undrar är om det är olagligt/mot pokerföretagens policys, att man för över pengar till sitt personliga konto från någon annan persons konto, i detta fallet min käre mor. Känns som en dum fråga men hade varit intressant att veta.

För er som kommer att hetsa upp er för att jag inte har styrt upp min internetbank etc: Jag orkar inte.

Kram och tack på förhand.
Jag förde över från farsans konto för ett något år sedan. Hörde aldrig något från pokersiten.


Edit; Kom på att en kompis frågat en site, tror det var paf.com, om det var lugnt och de svarade att de behövde skriftligt bevis på att du har tillåtelse att göra det.
Citera
2009-10-26, 20:23
  #3
Medlem
Fzns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Jag förde över från farsans konto för ett något år sedan. Hörde aldrig något från pokersiten.


Edit; Kom på att en kompis frågat en site, tror det var paf.com, om det var lugnt och de svarade att de behövde skriftligt bevis på att du har tillåtelse att göra det.
Tack.
Jag frågade faktiskt bet365 när de, väldigt snällt, ringde upp mig då de sett att mitt tafatta och värdelösa chip-kort inte fungerade vid en överföring. Han svarade då prompt "nej" men vad fan, jag chansar o sätter över några dollars.

Ha det.
Citera
2009-10-26, 20:33
  #4
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fzn
Tack.
Jag frågade faktiskt bet365 när de, väldigt snällt, ringde upp mig då de sett att mitt tafatta och värdelösa chip-kort inte fungerade vid en överföring. Han svarade då prompt "nej" men vad fan, jag chansar o sätter över några dollars.

Ha det.
Lycka till I värsta fall bannar de ju kontot och tar pengarna. Inte så värst farligt om det inte gäller allt för mycket pengar.
Citera
2009-10-27, 11:54
  #5
Medlem
zappy2s avatar
Tror det skiftar beroende på vilken sida. När jag gjorde de på partypoker blev mitt konto avstängt.
Citera
2009-10-29, 14:09
  #6
Medlem
Fzns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappy2
Tror det skiftar beroende på vilken sida. När jag gjorde de på partypoker blev mitt konto avstängt.
Jo, tack.

Citat:
Your account has been blocked please contact support.

Detta var på Bestpoker, så ta det som en liten heads-up.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback