Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-05, 09:55
Medlem
jag undrar om någon känner till en japansk tidning som skriver om japan men är på engelska.

jag är inte säker på vad den ska innehålla men det ska angå just japan. någon som har något tips?
Citera
2009-11-05, 11:04
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emv
jag undrar om någon känner till en japansk tidning som skriver om japan men är på engelska.

jag är inte säker på vad den ska innehålla men det ska angå just japan. någon som har något tips?

Jag tycker det är väldigt jobbigt när man ställer en fråga, och folk börjar hänvisa till Google utan att själva veta att det ger vettiga resultat. Men i det här fallet tycker jag faktiskt det är konstigt att du inte börjat med att googla. Skriver du in "japanese newspaper in english" så får du ju massor med relevanta resultat.
Citera
2009-11-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag tycker det är väldigt jobbigt när man ställer en fråga, och folk börjar hänvisa till Google utan att själva veta att det ger vettiga resultat. Men i det här fallet tycker jag faktiskt det är konstigt att du inte börjat med att googla. Skriver du in "japanese newspaper in english" så får du ju massor med relevanta resultat.

Jag uppfattar det nog som att trådskaparen gärna vill ha personliga rekommendationer och kanske är intresserad även av annat än nyhetstidningar (som t.ex. tidningar vilka skriver om japansk kultur). Så jag tycker inte det är självklart att han borde googla först. - Dock borde det givetvis vara skottpeng på alla vilka startar en FB-tråd bara för att efterfråga enkla faktauppgifter de lika lätt hittar på Wikipedia...

Tyvärr har jag själv inget att bidra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in