Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-06, 17:27
Medlem
Bgubbes avatar
Tjena!

Skulle gärna vilja ha tips om det finns att köpa kratom träd eller frön för att odla kratom träd i sverige eller annan stans.

Skulle varigt kung att ha ett sånt träd hemma som en kul grej hehe.

Inte för att mass odla eller så.....

Upskattar all info jag kan få.
Citera
2009-11-06, 19:25
Medlem
Labaratas avatar
Teoretiskt sätt så borde det ju faktiskt gå, skulle ju faktiskt vara nice att ha en sån .
borde inte vara för svårt att hitta frön efter någon sökning på google.

EDIT:

Hittade den här sidan http://kratomseeds.com/
Sida med länkar till online shops där du kan införskaffa dig dina frön.
Senast redigerad av Labarata 2009-11-06 kl. 19:28.
Citera
2009-11-06, 20:17
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bgubbe
Tjena!

Skulle gärna vilja ha tips om det finns att köpa kratom träd eller frön för att odla kratom träd i sverige eller annan stans.

Skulle varigt kung att ha ett sånt träd hemma som en kul grej hehe.

Inte för att mass odla eller så.....

Upskattar all info jag kan få.

Kratom seeds require lots of water, warmth, and tropical sun light to germinate properly.

får vänta några år på växthuseffekten innan du får tropiskt solljus här eller försöka odla det i ett växthus där det råder tropiska förhållanden
Citera
2009-11-06, 20:26
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Kratom seeds require lots of water, warmth, and tropical sun light to germinate properly.

får vänta några år på växthuseffekten innan du får tropiskt solljus här eller försöka odla det i ett växthus där det råder tropiska förhållanden

Tror du han hade tänkt att odla det i naturen? Nu vet inte jag om det är det TS tänkt att göra men jag tror inte det eftersom det är självklart att det inte skulle gå .
Citera
2009-11-07, 13:56
Medlem
Bgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy

Tror inte det ska vara några problem att odla inne.

och tack för tipset Labarata.
Citera
2009-11-07, 14:43
Medlem
Denmarks avatar
Odla inne ska gå. Men trädet måste vara X antal år innan det blir roliga ämnen i löven har jag för mig.
Citera
2009-11-07, 15:37
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denmark
Odla inne ska gå. Men trädet måste vara X antal år innan det blir roliga ämnen i löven har jag för mig.

Stämmer inte, det förekommer naturligt i växtens blad oavsett. Dock så kan klimatet påverka hur potent det blir.
Citera
2009-11-07, 15:39
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denmark

Alldeles riktigt, ju äldre trädet är desto mer potenta blir löven, vet dock inte när dem blir potenta överhuvudtaget.
Citera
2009-11-07, 18:34
Medlem
Zickan_s avatar
Har själv läst lite om detta, och som jag ser det bör de inte vara några större problem!
Att hitta riktiga frön verkar dock rätt klurigt, då det är mycket scammers!

kolla in: http://www.drugs-forum.com/kratom-growing.html
Citera
2009-11-07, 18:39
Medlem
Bgubbes avatar
Såg att man kan köpa träden för ca 40 dollar.

Blir nog kanske ett inköp vid löning kommer bli grymt, inte för att jag tror att jag kan nytja kratom så det sprutar genom öronen på mig men altid kul att ha en egen brand av kratom
Citera
2009-11-09, 19:02
Flyttas till Drogodling...
Citera
2009-12-04, 20:56
Medlem
Highliifes avatar
själva fröet går att skaffa på internet väldigt lätt, men eftersom kratom växer i sydamerika så måste du vara väldigt noga med belysning, temperatur, osv. Men inte mycke svårare än med en vanlig maryjane
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in