Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubstep
Ny version uppe.

http://zxcvv.webs.com/

Nu ressetas inte appen om den går ner i viloläge (skapa ny biljett genom att trycka på smstexten tre gånger)
Ett par mindre grafiska förändringar
Information om nya releaser direkt i appen
Samt ett easter-egg

Edit: Appen återskapar Samsung Galaxy S's defaultprogram, men om någon mot förmodan skulle fråga kan du ju alltid säga att det e handcent.

Gamla appen nådde förresten 1500 downloads, många fuskåkare i stockholm, haha

Hur installerar man appen?
Citera
2011-01-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abk
Att tiden är en timme fel kan ha med typ vintertiden att göra, eller något i den stilen, för det är någonting jag märkt nu på senare tid att man måste redigera biljetten manuellt innan man skickar den till sig själv.

Starta -> Välj Pris & Zon -> Generera biljett -> Redigera biljett (se nedan) -> Skicka SMS -> Använd biljett

Biljetterna som java-appen skapar är korrekta, har kollat allt som går att kolla.

OM de inte ändrat något nu i dagarna, vilket jag ej tror då det fungerade att köra med iPhone-appen idag.

Kolla så att ni EJ glömmer att ta bort kontakten som skapats för ert egna nummer, om er mobil inte tar hand om det automatiskt, gör ni inte det så är det rätt uppenbart att nästa biljetts avsändarnummer ej stämmer överens med kontrollsiffrorna vilket i sin tur leder till att ni blir fucked.

Jag visste inte att det gick att redigera smset innan det skickades. Nu när jag kunde ändra innehållet så blev det väldigt bra. Tack för hjälpen.

Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Jag har rättat till "HELT PRIS" i iphone webappen nu. Kan du skicka mig ett screenshot på smset vore jag tacksam, vill positionera texten i fejk-smset helt perfekt på pixeln.

Tyvärr så har jag tagit bort det smset, väldigt ledsen.
Citera
2011-01-15, 15:21
Medlem
Sitter just nu på 1ans buss, åker på den nya biljetten med HELT PRIS.
Tänk nu på att SL ändrat sitt SMS!

/Provokatör
Citera
2011-01-15, 15:39
Medlem
Ser de nya SL-biljetter annorlunda ut?
Senast i fredags frågade han i biljettluckan var jag hade fått den där biljetten ifrån.
Citera
2011-01-15, 16:13
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Jag har rättat till "HELT PRIS" i iphone webappen nu. Kan du skicka mig ett screenshot på smset vore jag tacksam, vill positionera texten i fejk-smset helt perfekt på pixeln.

När kommer dessa ändringar träda i kraft på webbappen? För just nu ser det fortfarande ut att vara som tidigare, "Helt pris".

http://img208.imageshack.us/img208/7707/img0563.png

Eller stod det "HELT PRIS" innan och du ändrade till "Helt pris"? Total förvirring
Citera
2011-01-15, 16:16
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
När kommer dessa ändringar träda i kraft på webbappen? För just nu ser det fortfarande ut att vara som tidigare, "Helt pris".

http://img208.imageshack.us/img208/7707/img0563.png

Eller stod det "HELT PRIS" innan och du ändrade till "Helt pris"? Total förvirring

De är redan ändrade, däremot gör offline-lagringen att du måste låta appen va igång nån minut med internet och sedan starta om för att se uppdateringen.

(och det gäller bara hostingen på 300mb.us, den gamla megabyet.net uppdateras inte längre)
Senast redigerad av Raaz 2011-01-15 kl. 16:24.
Citera
2011-01-15, 16:25
Medlem
Verdess avatar
Citat:
De är redan ändrade, däremot gör offline-lagringen att du måste låta appen va igång nån minut med internet och sedan starta om för att se uppdateringen.

(och det gäller bara hostingen på 300mb.us, den gamla megabyet.net uppdateras inte längre)

Okej tackar tackar!
Citera
2011-01-15, 20:17
Medlem
DySas avatar
Nu är det jätte virrigt här...

Vilken är det som är korrekt och fungerar bra?
Citera
2011-01-15, 20:23
Medlem
Dubsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DySa
Nu är det jätte virrigt här...

Vilken är det som är korrekt och fungerar bra?
iPhone eller Android? Stockholm eller resten av Sverige?
Citera
2011-01-15, 20:37
Medlem
Försökt söka men hittar inte... Finns det något app till iphone för att skapa biljetter?
Citera
2011-01-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeelixE
Försökt söka men hittar inte... Finns det något app till iphone för att skapa biljetter?

Då har du inte sökt tillräckligt noga eller länge.

http://slsms.300mb.us
Citera
2011-01-15, 23:12
Medlem
DySas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubstep
iPhone eller Android? Stockholm eller resten av Sverige?

iPhone och Stockholm.

Hade en app som hette "SL Ticket" förut kommer jag ihåg, något sådant som är aktuellt eller är jag ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in