Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Min sms biljett ser typ ut såhär
http://img852.imageshack.us/img852/1346/bild.png
Nu såg jag iofs att du hade en Ericsson, men finns det någon applikation som fungerar som den ni beskrivit till iPhone? Alltså, som faktiskt lägger ett SMS i inkorgen? Börjar bli lite nojig att folk ska be mig visa tangentbordet o.s.v.

Jag kör på slsms.300.us eller vad länken nu heter, webappen som bara gör det till en bild som inte går att interagera med som ett riktigt SMS. Har dock kört på det i två veckor eller så, inte pallat köpa ett SL-kort eftersom jag inte åker speciellt ofta.
Citera
2011-03-09, 13:33
Medlem
Jag har en jailbreakad iphone 3gs och använder mig av slsms.300mb.us, som fungerar kanon. Lite nojigt att tangentbordet inte går att få upp bara..

Är det möjligt att installera .jar eller .jad på en jailbreakad iphone, och hur gör jag?
I så fall, borde jag använda haxess eller slsms.300mb.us?
Citera
2011-03-09, 14:09
Medlem
För er som frågar efter iFag app och om det går att installera Java-appen på telefonen så är svaret:
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
För att klaragöra det. Du kan ICKE installera .jav filer på en iPhone. De är till för andra telefoner, Sony Ericsson, Nokia etc. (ej Android). Period.
Alltså, nej.
Citera
2011-03-09, 15:08
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstgeneration
är filen säker?

"säker"?!

Ingenting är säkert här i livet...
Citera
2011-03-10, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaRTIN191
haxess funkar inte längre, jag tror SL har ändrat koder. Eller så är det jag som har otur med busschaffisarna
Vad är det som ändrats? Jag har blivit granskad ganska duktigt men ingen som säger något. Jag kör minst sex "spärrar" om dagen. Igår blev jag insläppt av en kontrollant vid pendeln till och med. Kan det vara så att ni inte kollar att koden stämmer? Haxess har tyvärr fel lite då och då. Kör som regel att alltid kolla kontrollnr dvs 7215034 67 sen att de står 67 högst upp där sen 657 i den långa koden. Oftast de alla spärrvakter kontrollerar! Hoppas du förstår hur jag menar!
Citera
2011-03-10, 07:47
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliqua
Vad är det som ändrats? Jag har blivit granskad ganska duktigt men ingen som säger något. Jag kör minst sex "spärrar" om dagen. Igår blev jag insläppt av en kontrollant vid pendeln till och med. Kan det vara så att ni inte kollar att koden stämmer? Haxess har tyvärr fel lite då och då. Kör som regel att alltid kolla kontrollnr dvs 7215034 67 sen att de står 67 högst upp där sen 657 i den långa koden. Oftast de alla spärrvakter kontrollerar! Hoppas du förstår hur jag menar!

Håller med. Åker dock inte lika ofta men har än så länge aldrig haft problem.
En fråga bara. När du stötte på kontrollanten, var det I spärren eller var det PÅ tåget/bussen? Gissar på vid spärren eftersom du skrev "insläppt" men varför skulle de stå en kontrollant "extra" när det sitter en kille/tjej i kuren?
Citera
2011-03-10, 07:56
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Haxess 2,52 finns här, för de som undrat:

http://hotfile.com/dl/109439939/4a19..._2_52.zip.html

Vad är det för nytt i den här uppdateringen? Kör med 2.51 versionen och det enda jag kunde upptäcka var att det på startsidan står "Projektet nerlagt".

Is that all? :/
Citera
2011-03-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firstgeneration
är filen säker?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
"säker"?!

Ingenting är säkert här i livet...

Nä, och inte den där sista versionen 2.52 iallafall!

Hämtade hem den, och packade upp så man fick ut .JAR och .JAD, körde Kaspersky på dem på datorn där de låg - inga problem - och gick sen till http://www.netmite.com/android/srv/2.0/getapk.php och laddade upp dem där, och fick ut en färdig .APK efter några sekunder.
Körde Kaspersky på den också, inga problem.

Kopierade sen in .APK på telefonkortet, och sen installerade jag.

Varpå AVG Antivirus på telefonen SKREEEEEEEK i högan sky!

Så skaffa AVGs fria AntiVirus!

http://market.android.com/details?id...=search_result

Och sen avinstallerade jag så klart den där senaste/sista versionen av BiljettMyglarProgrammet...

Om viruset kom från själva programmet eller från sajten som konverterade, vete tusan, men virus var det iaf!
Citera
2011-03-10, 11:25
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Om viruset kom från själva programmet eller från sajten som konverterade, vete tusan, men virus var det iaf!
Virus i android?
Citera
2011-03-10, 11:42
Medlem
Har inte blivit infekterad genom att använda Java appen...
Fast jag använder ju dock inte senaste (vad är det för poäng?).
Citera
2011-03-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
Håller med. Åker dock inte lika ofta men har än så länge aldrig haft problem.
En fråga bara. När du stötte på kontrollanten, var det I spärren eller var det PÅ tåget/bussen? Gissar på vid spärren eftersom du skrev "insläppt" men varför skulle de stå en kontrollant "extra" när det sitter en kille/tjej i kuren?
Jo i rusningstrafik brukar de stå där. Dels för ordning dels för att kunna avlasta i spärren. Jag åker alltid i rusningstrafik. Först blåa, sen pendel till slutstation och sen buss. Har aldrig sett en kontrollant in action. Ovanlig tur eller är de ganska sällsynta?
Citera
2011-03-10, 12:47
Medlem
Var ett asiatiskt par i edsberg som försökte åka bussen förra veckan med en gammal smsbiljett, blev lite snopna när dom fick gå av. (vilket jag tyckte iof var för snällt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in