Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-16, 12:55
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Behöver man jailbreak för dom har badass grejerna? Och vad är bäst för mig med iPhone 4?
Citera
2012-11-16, 13:17
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Behöver man jailbreak för dom har badass grejerna? Och vad är bäst för mig med iPhone 4?

Du behöver ingen JB. Det du behöver finns här, följ instruktionerna några sidor bak. Du behöver dock registrera dig på dropbox(allt står i instruktionerna)

H
Citera
2012-11-16, 15:16
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TherealR
TEXT

Tack så sjukt jävla mycket, det är såna som dig som skapar kärlek på internet! Så jävla grymt.
Citera
2012-11-16, 18:48
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Hamnade i en kontroll på bussen igår när jag som 21 åring åkte på skolungdoms SMS biljett. (19 år)

Uppgav och skrev ned mitt namn och perssonnummer med med enda skillnaden att jag ändrade från 91 till 93. Fick också ett sånt där "Detta är ett kontroll sms, trevlig resa" på telefonen. Sedan hoppade jag av illa kvickt.

Behöver jag oroa mig? Var förstås jävligt dumt att uppge samma namn.

Oj, det är udda att kontrollanterna inte kollar upp personnumret en anger. För om ditt personnummer t ex är 910619-1234 och du ändrar till 930619-1234 så är det något de märker ganska fort eftersom personnumret inte finns.

Fick du tilläggsavgiften med dig? Skrev du under något?
Citera
2012-11-17, 02:42
Medlem
voyages avatar
Citat:
Version 1.30 av iRemadeAccess är nu ute, MED STÖD FÖR IPHONE 5 :

Världens minsta "bugg", men man kan inte scrolla i biljetten om man inte håller på själva pratbubblan med biljetten i. Så är det inte på en riktig biljett, där kan man ta var som helst på biljetten för att scrolla runt.

Annars perfekt, väntar bara på landscape nu, men känns skönt att ha en välfungerande offlineversion för iPhone 5
Citera
2012-11-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Oj, det är udda att kontrollanterna inte kollar upp personnumret en anger. För om ditt personnummer t ex är 910619-1234 och du ändrar till 930619-1234 så är det något de märker ganska fort eftersom personnumret inte finns.

Fick du tilläggsavgiften med dig? Skrev du under något?

Jag fick ingen tilläggsavgift. Jag skrev under att jag intygade att "jag var jag"så att säga. Med namnteckning och personnummer. När hon plockade upp sin telefon för att ringa någon (centralen?) så hoppade jag av snabbt som fan. Däremot blev väl min telefon registrerad, och då jag har abonnemang blir jag nog knuten till det. Har fått ett par hemligt nummer samtal nu igår. Tänker inte svara.
Citera
2012-11-17, 17:35
Medlem
Pepos avatar
Citat:
Version 1.30 av iRemadeAccess är nu ute, MED STÖD FÖR IPHONE 5 : DOWNLOAD

Det blev lite tätt mellan uppdateringar nu, så nu stannar det av ett tag om inte nån hittar en kritisk bugg såklart

Ett L för länsgränspassage vore smutt tack.
Citera
2012-11-18, 12:42
Medlem
Madiskens avatar
TherealR underbart att du fixar detta för oss!

Har dock två saker som måste fixas:

-Man ska kunna scrolla utanför bubblan också.
-När man håller in fingret på bubblan så ska "Kopiera" komma upp. (Åkt fast för detta två ggr)
Citera
2012-11-18, 15:15
Medlem
Måste fråga om de bytt design på biljetten? Hade en busschaufför nyss som stirrade på biljetten i en evighet och frågade när jag skickat den. Jag svarade nyss och han var fortfarande skeptisk men släppte på mig. Har alltid kört samma metod, byter ut allt väsentligt och skickar till mig själv. Har fungerat i över ett år så jag vet att inte det är problemet :S
Citera
2012-11-18, 15:39
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliqua
Måste fråga om de bytt design på biljetten? Hade en busschaufför nyss som stirrade på biljetten i en evighet och frågade när jag skickat den. Jag svarade nyss och han var fortfarande skeptisk men släppte på mig. Har alltid kört samma metod, byter ut allt väsentligt och skickar till mig själv. Har fungerat i över ett år så jag vet att inte det är problemet :S

Nej det är samma. Tror att det var några månader sedan dom bytte sist
Citera
2012-11-18, 16:42
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
TherealR underbart att du fixar detta för oss!

Har dock två saker som måste fixas:

-Man ska kunna scrolla utanför bubblan också.
-När man håller in fingret på bubblan så ska "Kopiera" komma upp. (Åkt fast för detta två ggr)

Hur svårt kan det vara att jailbreaka din Iphone för att få dessa funktioner?
Allt detta är rätt så "omöjligt" att fixa i HTML etc.

I jailbreak appen fungerar allt som det ska.
Citera
2012-11-18, 18:23
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Jag fick ingen tilläggsavgift. Jag skrev under att jag intygade att "jag var jag"så att säga. Med namnteckning och personnummer. När hon plockade upp sin telefon för att ringa någon (centralen?) så hoppade jag av snabbt som fan. Däremot blev väl min telefon registrerad, och då jag har abonnemang blir jag nog knuten till det. Har fått ett par hemligt nummer samtal nu igår. Tänker inte svara.

Om du inte visade legitimation har de svårt att gå vidare då vem som helst kan uppge dina uppgifter och kladda ner en kråka (samt låna din telefon). Det vore bra om du visste Vad du skrev under. Kan inte tänka mig att de vill ha en signatur på något annat än en tilläggsavgift och då har du fått en sådan även om du inte fick med dig den därifrån.

I värsta fall dimper det ner en påminnelse om tilläggsavgiften i din brevlåda om någon månad eller så och då kontaktar du dem bara och frågar vad detta ska föreställa. Du kan få problem om signaturen du kladdade ner på plats liknar den du har på ditt leg då det kommer be dig skicka in en kopia på ditt leg för att jämföra signaturen.

I bästa fall suckade kontrollanterna och slängde dina uppgifter eftersom de inte hann utfärda en tilläggsavgift (men då undrar jag verkligen vad du skrev under...).

Svara inte på hemligt nummer eller nummer du inte känner igen och ha is i magen bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in