Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Jag fick ingen tilläggsavgift. Jag skrev under att jag intygade att "jag var jag"så att säga. Med namnteckning och personnummer. När hon plockade upp sin telefon för att ringa någon (centralen?) så hoppade jag av snabbt som fan. Däremot blev väl min telefon registrerad, och då jag har abonnemang blir jag nog knuten till det. Har fått ett par hemligt nummer samtal nu igår. Tänker inte svara.
Om du inte visade legitimation har de svårt att gå vidare då vem som helst kan uppge dina uppgifter och kladda ner en kråka (samt låna din telefon). Det vore bra om du visste Vad du skrev under. Kan inte tänka mig att de vill ha en signatur på något annat än en tilläggsavgift och då har du fått en sådan även om du inte fick med dig den därifrån.
I värsta fall dimper det ner en påminnelse om tilläggsavgiften i din brevlåda om någon månad eller så och då kontaktar du dem bara och frågar vad detta ska föreställa. Du kan få problem om signaturen du kladdade ner på plats liknar den du har på ditt leg då det kommer be dig skicka in en kopia på ditt leg för att jämföra signaturen.
I bästa fall suckade kontrollanterna och slängde dina uppgifter eftersom de inte hann utfärda en tilläggsavgift (men då undrar jag verkligen vad du skrev under...).
Svara inte på hemligt nummer eller nummer du inte känner igen och ha is i magen bara.