Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-12, 15:04
Medlem
Finns det inte någon som skulle kunna tänka sig att bygga en app liknande den här men för UL?
Vet att frågan har varit uppe men inget händer...
Citera
2014-02-12, 18:42
Medlem
Finns det några planer på att lägga till te.x Bålsta tillägg? Skulle uppskattas enormt då dom installerat ny spärrar så för att komma förbi blir det ett litet äventyr på sidan brevid spåret. Bor tillfälligt i Bro och har vänner i Bålsta som jag besöker ibland. Så känner inte för att köpa varken tillägg på 30 dagars kort eller biljett för att åka dit några gånger..
Citera
2014-02-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratrider
Finns det några planer på att lägga till te.x Bålsta tillägg? Skulle uppskattas enormt då dom installerat ny spärrar så för att komma förbi blir det ett litet äventyr på sidan brevid spåret. Bor tillfälligt i Bro och har vänner i Bålsta som jag besöker ibland. Så känner inte för att köpa varken tillägg på 30 dagars kort eller biljett för att åka dit några gånger..

Finns redan..en riktigt kass en... :P
Citera
2014-02-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
BillyMays, bör inte numret ändras från 076 270 10 10 till 076 720 10 10 enl.
http://sl.se/Resenar/Valja-biljett/B...an-1-februari/

Jag tänkte mest om man har oturen framme och kontrollkärringen ber att man går till meddelanden.

Det har du rätt i, fixar det asap.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratrider

Absolut! Det vill jag fixa men har några obesvarade frågor som jag hoppas att någon har svar på:

- Vad är tilläggskoden till bålsta? Går den att kombinera med andra? Vad kostar den? (R/H).

Enligt http://sl.se/sv/Resenar/Valja-biljet...Gnesta/Balsta/ så ska man helt enkelt kunna lägga till ett L för länspassage men enligt Fejkbiljett för Android så verkar man inte kunna kombinera L med andra zoner? D.v.s ett sms med HL o ett med H<zoner>, verkar drygt och kan bli lite lurigt att koda iom appens utformning.

Enligt sls app "Res i STHLM" så kan man smsa H/R<zoner>Bålsta för passage till Bålsta.

Har tyvärr inte så mycket tid att ta reda på dessa saker själv då jag pluggar heltid och jobbar vid sidan av skolan. Men måste få reda på dem för att kunna lägga till ev. stöd för det i appen.

Tack och hej!
Citera
2014-02-12, 19:57
Medlem
Ny uppdatering (ni som redan har appen från min dropboxlänk startar om den och väntar i 30-60 sek för att få uppdateringen)

iRAA 1.2.0

Ladda ned: https://anonfiles.com/file/0ba14c01b...7af887ce9fbe04

Installations / Uppdaterings - instruktioner:

Ändringar från iRAA 1.12:

För dig som inte kan/vill installera själv:
https://db.tt/g1zIJShq

OBS Om du innan uppdateringen lagt till ovanstående länk som app behöver du bara öppna appen och vänta ~1 min. Sen bör du få en popup som frågar om du vill uppdatera. (Tiden det tar att uppdatera kan jag tyvärr inte göra något åt då den styrs av dropbox webserver. Kollar på alternativa lösningar!).

edit: Ursäkta dubbelpost
Senast redigerad av BillyMays 2014-02-12 kl. 20:34.
Citera
2014-02-13, 23:39
Medlem
yousorandoms avatar
Fan, Hatar att va den dumma i detta sammanhang..
Är det bara jag som inte får någon pil i sidan av smset?
Får inte heller upp den där uppdatera rutan. Några förslag på lösningar?
Citera
2014-02-14, 00:11
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yousorandom
Det finns ingen blå pil i ios 7 på äkta sms, således finns det ingen pil i IRAA heller.

Får du inte uppdateringsrutan kan du lösa det genom att helt sonika ta bort appen. Sedan installera den igen.

Rensa safaris cache om du har problem.

Hur du gör det och vid andra problem, kolla första länken i min signatur.
Senast redigerad av JohnRim 2014-02-14 kl. 00:13.
Citera
2014-02-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yousorandom

Använder du min dropboxlänk? (https://db.tt/g1zIJShq)

----

Okej, har lagt till 'Länspassage' och några smågrejer som jag tänker släppa nu i helgen 15e/16e. Är det någon annan major feature som saknas i IRAA som ni kan komma på? Skicka PM eller skriv här men tänk på att det som skrivs här kan läsas av alla, inklusive spärrvakterna.
Citera
2014-02-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyMays
Använder du min dropboxlänk? (https://db.tt/g1zIJShq)

----

Okej, har lagt till 'Länspassage' och några smågrejer som jag tänker släppa nu i helgen 15e/16e. Är det någon annan major feature som saknas i IRAA som ni kan komma på? Skicka PM eller skriv här men tänk på att det som skrivs här kan läsas av alla, inklusive spärrvakterna.

Tror tangentbordet i porträttläge kanske är nån pixel för litet? Har iaf varit det förut... ska vara en stroke/outline där det tar slut.... =)))
Citera
2014-02-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sep5
Tror tangentbordet i porträttläge kanske är nån pixel för litet? Har iaf varit det förut... ska vara en stroke/outline där det tar slut.... =)))

Det har du rätt i, åtgärdat i nästa release.

Något annat som folk kan komma på?
Citera
2014-02-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyMays
Det har du rätt i, åtgärdat i nästa release.

Något annat som folk kan komma på?
Får inte till det att åka på reducerat a+b, den vägrar att ändra sig till grön på zon b och c kombinerat med red+zon a
Citera
2014-02-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brommaplan
Får inte till det att åka på reducerat a+b, den vägrar att ändra sig till grön på zon b och c kombinerat med red+zon a
Kan det vara något lurt med din skärm? Testa i "landskaps-läge" också för att testa det.

Kan kanske vara värt att tillägga att switcharna inte ska "dras i" utan bara klickas på. Om det är flera som har trubbel med det kanske det är värt att gå tillbaka till checkboxes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in