2014-11-22, 09:58
Bannlyst
Även om jag gillar Edvard Blom, så tror jag han ångrar lite att han blev till allmän åskådning.

Kolla när han gör en "dagobert- macka" ... bitterheten lyser i hans ögon, för han inser att hans matintresse inte räcker till att göra sig en bra lön. Nedan gör en deppad Edvard förmodligen en av världens sämsta dagobert-smörgås.

http://www.youtube.com/watch?v=DbAGrJv1CSQ

Sen.. Edvard på lika feta frun Gunilla? Hur funkar det egentligen?
Senast redigerad av patibulum 2014-11-22 kl. 10:05.
Citera
2014-11-23, 01:50
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patibulum
Även om jag gillar Edvard Blom, så tror jag han ångrar lite att han blev till allmän åskådning.

Kolla när han gör en "dagobert- macka" ... bitterheten lyser i hans ögon, för han inser att hans matintresse inte räcker till att göra sig en bra lön. Nedan gör en deppad Edvard förmodligen en av världens sämsta dagobert-smörgås.

Tror du han någonsin trott det då? Han har haft vad, fyra-fem egna program, och det är ju ganska smala program med få tittare. Han har nog aldrig tjänat några stora pengar på tv. Har det framkommit varför han inte är kvar på CFN?
Senast redigerad av Aigis 2014-11-23 kl. 01:52.
Citera
2014-11-23, 13:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Tror du han någonsin trott det då? Han har haft vad, fyra-fem egna program, och det är ju ganska smala program med få tittare. Han har nog aldrig tjänat några stora pengar på tv. Har det framkommit varför han inte är kvar på CFN?
Han är egenföretagare sedan ett par år tillbaka och tiden räckte inte till har han uttalat i intervjuer. Möjligtvis att han gör något uppdrag för CFN då och då.
Citera
2014-11-23, 13:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Att döma av bilder på henne på nätet så är hon inte lika omfångsrik som sin man. Bortsett från det så ger Edward ifrån sig ganska rejäla bögvibbar men uppenbarligen är det fel frekvens den här gången.

Han verkar vara en trevlig snubbe även om han är lite udda.
Citera
2014-11-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Där ser man, hade för mig att han dött för flera år sedan. Men han var i vart fall sjuk när serien spelades in

"Fjärde delen av Edward Bloms gästabud består av ålfiske, ålinköp och ett traditionellt ålagille. Inspelningen av detta program skiljde sig lite från övriga delar av serien och präglades av motstridiga känslor.
För det första blev Jan-Öjvind så sjuk att han inte kunde vara med mer än i en kort bilscen. (Frukostscenen där han är pigg och glad var redan inspelad en tidigare dag.) Han hade fått allt värre hosta under de senaste inspelningsdagarna, men som det hyperproffs han är så fanns inte tanken att ställa in. När det hela visade sig vara dubbelsidigt lunginflammation så löste han det istället genom att få en stark, morfinhaltig hostmedicin utskriven. Men vid sista inspelningen, ålagillet, så gick det inte längre. Istället blev det två veckors sjukhusvistelse, där han förfärade sig över den usla maten och att man inte kunde få sig en snaps till lunch ..."

http://www.tv8.se/blog/edward-blom/i...-%C3%A5lagille
Citera
2014-11-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Är det inte roller de intar då, i alla fall delvis? Så uppfattade jag det och jag tror Edward Blom själv skrivit det någonstans också.

Självklart är det roller de intar... Att Jan-Öjvind Swahn gruffar och grymtar över ett och annat är naturligtvis på önskemål av regissör/producent/redaktör, eller vilka som nu gör programmet. Karaktärerna är förstås förstärkningar av JÖS’s och Edward Bloms verkliga personligheter, men likafullt förstärkta karaktärer. Det är liksom inte tänkt att vara dokumentärfilmer!

Ni som tror att de underhållningsprogram och -inslag ni ser på TV/YouTube etc är dokumentärfilmer, och inte bygger på manuskript, storyboards och idéer av produktionsbolag etc, får nog anamma ett visst mått av kritiskt tänkande... Eller tänkande, överhuvudtaget!
Citera
2014-11-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Han är egenföretagare sedan ett par år tillbaka och tiden räckte inte till har han uttalat i intervjuer. Möjligtvis att han gör något uppdrag för CFN då och då.

Han är hedersledamot för CFN och skriver i varje nummer av deras tidning. Har tyvärr glömt bort vad den heter, men den han var redaktör för själv tidigare.
Citera
2014-11-24, 00:24
Moderator
Oddballs avatar
Citat:

Den där mackan var ju ett riktigt bottennapp bland dåliga smörgåsar. Pinsamt att han inte får ihop nåt mer aptitligt, det trodde jag faktiskt om honom. Han är lite märklig.
Citera
2014-11-24, 00:32
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Hade inte hört talas om Edward Blom förrän ett par dar sen faktiskt.. Dock sett hans "lustiga" ansikte på en del avatarer här.. Vilket program medverkar han i?
Citera
2014-11-24, 00:33
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Den där mackan var ju ett riktigt bottennapp bland dåliga smörgåsar. Pinsamt att han inte får ihop nåt mer aptitligt, det trodde jag faktiskt om honom. Han är lite märklig.

Ibland verkar det som om han vill göra en poäng av att göra något enkelt, men ska det vara något enkelt får det väl i alla fall vara lite oväntat, som bakfyllemikroosten. Att man kan bre en macka och lägga på det man har i kylskåpet förstår nog de flesta ändå.
Citera
2014-11-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Att man kan bre en macka och lägga på det man har i kylskåpet förstår nog de flesta ändå.

Förvisso, men som jag skrivit ovan finns det alltid en regissör eller producent med i sådana här sammanhang – med egna idéer, vinklar, storyboards och liknande.
Tror alla här i tråden också att Lotta Lundgren jämt är berusad privat? Nej. (”Jag dricker knappt alkohol, annat än när de filmar. Det är överenskommelsen när vi gör "Historieätarna", jag äter och dricker allt de ställer fram.” sade hon här http://www.alltomstockholm.se/julist...cle4115313.aos)

Något måste den goda Edward ha gjort rätt med sin nattmacka, för den har 118 000+ visningar! Mer än rätt mycket annat på YouTube. Fast jag tycker förstås att en hel del andra av hans klipp där är betydligt bättre och intressantare...
Citera
2014-11-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag upprepar min fråga från tidigare inlägg: I vilka tv-program kan man se denna sköna kuf?

Tacksam för svar.

Som jag har förstått det så kan man endast se honom på sin youtube-kanal för tillfället.

https://www.youtube.com/channel/UCk7...73gvDHDbUajAyQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in