• 1
  • 2
  • 11
  • 51
  • 101
2009-11-07, 21:39
Medlem
SexMurderArts avatar
Ja jag vet inte vad jag ska säga om den mannen? Såg premiäravsnittet på 8;an och han verkar ju rätt "på" om man säger så. Ser ut att komma direkt från nån Thor Modenfilm där han spelat den illasinnade läkaren.

Annars verkar han rätt bildad och kunnig, oskuld förstås och troligtvis gay? I avsnittet jag såg lagade han en maträtt som det senare visade sig att han aldrig lagat förut, tror det var komage eller nåt sånt.
Det var mycket snack när han tillagade maten, han rabblade typ allt om maträtten men sen när den var klart så ville inte gästen äta Edvards komage den var på tok för seg, men Edvard styrde upp situationen med att hinka bärs istället.

Ja vad är det för en kis egentligen?

Hittade avsnittet här bara att trycka play.
http://www.tv8.se/play/223977
Senast redigerad av SexMurderArt 2009-11-07 kl. 21:45.
Citera
2009-11-07, 21:43
Medlem
Backsippas avatar
Visst får man gayvibbar, men han är straight. Dejtar iallafall kvinns. Ska laga gudomligt god mat, och vara jättetrevlig. En riktigt bra vän. Har jag hört.
Citera
2009-11-07, 21:54
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backsippa
Visst får man gayvibbar, men han är straight. Dejtar iallafall kvinns. Ska laga gudomligt god mat, och vara jättetrevlig. En riktigt bra vän. Har jag hört.
Ja han verkar rätt trevlig men jag skulle nog behöva en femma amfetamin för att orka med och uppskatta allt han rabblar om.
Citera
2009-11-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backsippa
Trodde faktiskt han var en karikatyr/påhittad person till en början men han finns verkligen och ger ut en historisk tidskrift om industri historia (eller något liknande) Hittade ingen länk till tidningen utan bara som reklam i pappersupplagan av Populär Historia däremot en länk till hans blogg på åttan http://www.tv8.se/edwardblom
Senast redigerad av moraltanten 2009-11-07 kl. 22:29. Anledning: Tillägg
Citera
2009-11-08, 00:52
Medlem
Disco Moskvas avatar
Han är katolik, och gissningsvis en av de där wannabe-konservativa mupparna som ogillar andra vatikankonciliet. Som sagt, som sprungen ur en matinéfilm från 40-talet och verkar leva efter mottot "Full fart bakåt!".
Citera
2009-11-08, 02:15
Medlem
NewGuys avatar
Edward verkar vara en skön typ av vad jag såg i programmet.
Citera
2009-11-08, 03:28
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Han är katolik, och gissningsvis en av de där wannabe-konservativa mupparna som ogillar andra vatikankonciliet. Som sagt, som sprungen ur en matinéfilm från 40-talet och verkar leva efter mottot "Full fart bakåt!".

Svensk och katolik!

Om han dejtar eller uppvaktar kvinnor är det med största säkerhet bara i väntan på att mamma ska dö. Vilken fegis.

Därefter bögar han loss för full maskin!
Citera
2009-11-08, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Trodde faktiskt han var en karikatyr/påhittad person till en början men han finns verkligen och ger ut en historisk tidskrift om industri historia (eller något liknande) Hittade ingen länk till tidningen utan bara som reklam i pappersupplagan av Populär Historia däremot en länk till hans blogg på åttan http://www.tv8.se/edwardblom
Haha jag var också helt övertygad om att han var "fejk". Underlig snubbe...
Citera
2009-11-08, 08:49
Bannlyst
håller med föregående..karl är ju en riktig karikatyr av figurer från pilsnerfimernas glada dagar.

Om han inte är gay lovar jag att snorta 1g saffran på lusse istället för att blanda i det i degen..!!

Hur gammal är han?
nyfiken eftersom han verkar så lillgammal och han måste ha ätit och druckit gott under de hyfsat få vuxna åren för att fetta på sig så mycket..
Citera
2009-11-08, 10:52
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Svensk och katolik!
Om han dejtar eller uppvaktar kvinnor är det med största säkerhet bara i väntan på att mamma ska dö. Vilken fegis.
Därefter bögar han loss för full maskin!

Jag vet inte säkert men skulle sätta en slant på att han blev katolik nånstans i de tidiga 20-åren. Det är väldigt populärt bland den här typen människor, katolicismen blir ett extra tjockt lager fernissa på deras teatraliska konservatism.
Citera
2009-11-08, 11:14
Medlem
Phalanxs avatar
Edvard på wiki

http://sv.wikipedia.org/wiki/Edvard_Blom

Edward Blom arbetar som ”Chef, särskilda projekt” vid Centrum för Näringslivshistoria och är redaktör för tidskriften Företagsminnen och mycket engagerad i handelshistoria samt mat och dryckhistoria.

Han är en av grundarna till Verein Corpsstudenten in Schweden, styrelsemedlem i Concordia Catholica och aktiv i bl.a. Sällskapet Emil Hildebrands Vänner och Par Bricole. Han har tidigare varit vice ordförande i Katolsk historisk förening i Sverige. Han har medverkat med artiklar i ett antal tidskrifter, t.ex. Arv och Minne; Den lille Fascikeln; Katolskt magasin samt Tema Arkiv. Han är aktiv i katolska sammanhang och dubbades 2008 av katolske biskopen Anders Arborelius till Riddare av den Heliga graven av Jerusalem.
Citera
2009-11-08, 12:27
Medlem
Geetens avatar
Edward Blom har alltid varit katolik och alltid varit av modell större, inget är nytt.
Citera
  • 1
  • 2
  • 11
  • 51
  • 101

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in