2025-05-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Till polisen i tråden:

Varför lägger ni så mycket energi på att sätta fast ungdomar för ringa narkotika brott?

Tänker främst på dom i straffbar ålder 15-20 år som har rökt en liten rackare och i övrigt inte belastar samhället, men ni tvingar dem till pissprov på ett nästan maniskt sätt.

Ni vet det , men envisas med att straffa dom medans dom stora fiskarna går fria. Fattar att ni gör ert jobb och lagen kräver det, men vore inte en dialog bättre? Många är vi som tagit en liten holk i unga år och växt upp och gått vidare. Hade polisen satt dit oss varje gång så hade ingen av oss kommit ut i arbetslivet. Sunt förnuft fungerade då,och borde funka lika bra idag.

Känns som att ni går på ackord och kvoten måste fyllas.
Narkotikapolitiken har diskuterats in i förbannelse i den här tråden. Varsågod att söka, det finns en del utmärkta svar.

Men så är det alltid med folk. Någon uttryckte i en helt annan tråd att polisen borde lägga ner tid och resurser på annat än att jaga anabolatorskar inne på gymmen.

När mam bötfäller någon i trafiken så tycker dom att man borde jaga dom som spränger och skjuter istället för att bötfälla hederliga bilister.
Man kan ställa sig frågan om vi överhuvudtaget ens borde jobba mot några brott annat än mord?

Det tycks alltid vara så att just den som blir påkommen med att göra något olagligt, som också är den som har synpunkter på polisens prioriteringar. Lite lustigt det där
Citera
2025-05-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Narkotikapolitiken har diskuterats in i förbannelse i den här tråden. Varsågod att söka, det finns en del utmärkta svar.

Men så är det alltid med folk. Någon uttryckte i en helt annan tråd att polisen borde lägga ner tid och resurser på annat än att jaga anabolatorskar inne på gymmen.

När mam bötfäller någon i trafiken så tycker dom att man borde jaga dom som spränger och skjuter istället för att bötfälla hederliga bilister.
Man kan ställa sig frågan om vi överhuvudtaget ens borde jobba mot några brott annat än mord?

Det tycks alltid vara så att just den som blir påkommen med att göra något olagligt, som också är den som har synpunkter på polisens prioriteringar. Lite lustigt det där
Ska läsa tråden lite mer ingående.

Står dock fast vid min åsikt vad det gäller polisens prioriteringar. Det var bättre förr när Lasse Karlsson var anställd som kvarterspolis och hotade ungdomarna med att kontakta föräldrarna om hasch rökningen upprepas igen. Idag är det mer en häxjakt på att få dom dömda.

Som sagt. Andra tider nu.
Citera
2025-06-02, 00:17
Medlem
jagknullardinmorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Varför ska brottsoffermyndigheten betala ut skadestånd till dig när du inte är ett brotts offer?

Du betalar inte min lön!

"Brotts offer", haha! Ja, det blir ju mycket lättare att ta dig på allvar när du särskriver

Du är väl polis? I så fall betalar jag ju din lön! Er verksamhet finansieras av skattemedel, vet du!

Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Och om vi ska vara helt ärliga så gjorde dem väl sitt jobb?
Du ringde dem för människor tagit sig in i porten och var utanför din dörr, eller?

De avlägsnade väl de människor som besvärade dig?

Sen att du anmäler att någon skickat sms från din mobil är väl lite svårt för dem att styrka att det faktiskt inte är du själv och därför du fått påhälsning?

Jag vet inte varför du var så dum att du skickade från din egna mobil

Som jag ser det så har du slösat på skattebetalarnas pengar och polisens tid och resurser när de faktiskt kunnat lösa brott.

Hoppas du lärt dig något av att inte trakassera människor till höger och vänster!

Gänget var ute efter att döda mig men det sket polisen i - de såg enbart till att gänget avlägsnade sig. Jag hade inte och fortfarande inte utsatt dem för något och jag kommer aldrig att göra det heller!

Dessutom blev min telefon hackad av någon som skickade meddelanden till dem! Detta hände långt efter att gänget bröt sig in i trappen. Hade polisen gjort sitt jobb och tagit reda på vem som hackat mig så hade jag aldrig blivit dömd för ett brott jag inte begått!

Jag tycker att polisen ska göra något av följande:
* Sluta parasitera på oss skattebetalare och göra sitt jobb! Att ägna merparten av dagarna åt att pimpla kaffe och besöka korvkiosken kan ni göra när ni är lediga istället. Och sluta lägga alla era resurser på att jaga snattare och dela ut parkeringsböter!
- Om ni inte klarar av föregående punkt, vilket allt talar för att ni inte ens tänker försöka, så sluta åtminstone parasitera på skattebetalarna och finansiera verksamheten på något annat sätt istället!
- Lägg ner verksamheten helt och hållet för ni kommer aldrig göra någon riktig nytta i alla fall.
Citera
2025-06-02, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagknullardinmorsa
"Brotts offer", haha! Ja, det blir ju mycket lättare att ta dig på allvar när du särskriver

Du är väl polis? I så fall betalar jag ju din lön! Er verksamhet finansieras av skattemedel, vet du!

Gänget var ute efter att döda mig men det sket polisen i - de såg enbart till att gänget avlägsnade sig. Jag hade inte och fortfarande inte utsatt dem för något och jag kommer aldrig att göra det heller!

Dessutom blev min telefon hackad av någon som skickade meddelanden till dem! Detta hände långt efter att gänget bröt sig in i trappen. Hade polisen gjort sitt jobb och tagit reda på vem som hackat mig så hade jag aldrig blivit dömd för ett brott jag inte begått!

Jag tycker att polisen ska göra något av följande:
* Sluta parasitera på oss skattebetalare och göra sitt jobb! Att ägna merparten av dagarna åt att pimpla kaffe och besöka korvkiosken kan ni göra när ni är lediga istället. Och sluta lägga alla era resurser på att jaga snattare och dela ut parkeringsböter!
- Om ni inte klarar av föregående punkt, vilket allt talar för att ni inte ens tänker försöka, så sluta åtminstone parasitera på skattebetalarna och finansiera verksamheten på något annat sätt istället!
- Lägg ner verksamheten helt och hållet för ni kommer aldrig göra någon riktig nytta i alla fall.

Om jag kunde gissa mig fram till händelseförloppet bara genom att läsa dina inlägg så gissar jag att polisen vet mer om händelseförloppet än vad du skriver här.

Det är svårt att hacka sig in i mobiler och skicka vanliga SMS (om inte omöjligt).

Du har begått ett brott och blivit dömd då har polisen hoppat över en fika rast och du fick pynta en peng till brottsoffermyndigheten.
Inget är perfekt men på väg åt rätt håll!
Citera
2025-06-03, 16:21
Medlem
Hej!
Hoppas att få ett konkret svar av någon inom polismyndigheten.

Har lämnat ett tips till polisen via webben om en person som, som jag anser, är en person som polisen bör hålla koll på ur misstankes-synpunkt på grund av var personen skrev till mig. Jag fick direkt röda flaggor utifrån allvaret i texten då det rörde sig om kränkning och grova övergrepp.
Hur länge håller ni den tips-informationen? Jag tänker, ifall personen begår ett brott och det inleds en förundersökning, kommer den tips-informationen att kunna plockas fram av polismyndigheten när som helst och gå att härleda till den då nuvarande misstanken om brott och ba "aha, här har vi tips från allmänheten om att den här personen och det ser inte bra ut", eller plockas tips bort efter en tid?
Jag är orolig över att personen faktiskt kan begå brott, att det då kan vara riktat mot unga och framförallt kvinnor.
Citera
2025-06-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagknullardinmorsa

Säger du likadant till kassörskan i matbutiken när du är missnöjd?
Att du handlar där betalar dennes lön, tillsammans med alla andra kunder.
Eller till programledaren på tv, att du tittar betalar dennes lön.

Nu vet jag inte var du jobbar men tänk om ni har en polis eller en myndighet som kund på ert företag.. då betalar ju polisen eller myndigheten din lön.

Alla betalar vi varandras löner om du tänker efter.
Citera
2025-06-10, 11:12
Medlem
Om man ringer polisen via 112. Händer det då att man får prata direkt med utryckande polis för att beskriva sittuationen eller är det alltid via larmtjänst?
Citera
2025-06-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Om man ringer polisen via 112. Händer det då att man får prata direkt med utryckande polis för att beskriva sittuationen eller är det alltid via larmtjänst?
Ringer du 112 hamnar du hos en larmoperatör på SOS. Dom kopplar sedan vidare dig för att prata med polisen (också en operatör).

En stund senare kan det eventuellt vara en s.k utryckande polis som ringer dig för mer detaljer. Allt beroende på vad det gäller för brott
Citera
2025-06-23, 23:00
Medlem
Landsbygdens avatar
Fråga till polis(er). Snackar man mycket med förundersökningsledare eller den som har befäl? Så att man liksom lär känna varandra?
Har ni egna gym? Eller får ni allt betalt via något slags friskvård?
Om ni gjort något verkligt bra på jobbet, gratulerar kollegor er då? Eller är det typ business as usual, another day at work.
Citera
2025-06-25, 11:01
Medlem
Vad är det röda verktyget i västen?
https://www.instagram.com/p/DLMkwXQsRJD/

Skriv gärna vad mer han han/ni brukar ha i västen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem