Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-08, 16:33
  #8797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah
Menar att miss-alizze dragit in mest på SVS.

Det vet i fan det. Jag vet på ett ungefär vad j22 har dragit in och det är sjukt många miljoner
Citera
2022-05-08, 19:20
  #8798
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Det vet i fan det. Jag vet på ett ungefär vad j22 har dragit in och det är sjukt många miljoner


Men det är väl ingen som spelar på svenska spel? Har aldrig sätt någon som heter så.
Citera
2022-05-10, 21:56
  #8799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah
Men det är väl ingen som spelar på svenska spel? Har aldrig sätt någon som heter så.

Johanna22 dominerade de högsta borden i 10-15 år
Citera
2022-05-11, 18:24
  #8800
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Alla inom pokervärlden är alla ense om att han är en av de största begåvningarna inom pokern någonsin och är giftig i alla lägen. Men han pluggar inte sönder pokerteori som alla andra toppspelare gör idag genom olika moderna programvaror (s.k. solvers). Samtidigt är han en speltorsk som gillar att spela high stakes mot de bästa spelarna inom varje typ av pokerspel. Det innebär att han troligen går på en berg och dalbana hela tiden och i slutändan förlorar det mesta av sina slantar.
Japp det blir allt svårare att tjäna pengar online idag.

Hold'Em är nu ett i stor utsträkcning löst spel vilket gör det mycket svårare att förlita sig på rå talang.

Är isf om han spelar andra spel där solvers inte är lika utvecklade men dessa är inte speciellt populära bland rekreationella spelare.

Victor Blom gör klokt i att hålla sig borta från high-stakes bord nu så att han behåller de pengar han har kvar. Oklart hur det är med hans ekonomi nu.

Han ligger minus ca 2.8 miljoner $ totalt om man både räknar full-tilt och pokerstars tillsammans (high-stakes data).
Citera
2022-05-12, 00:49
  #8801
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Japp det blir allt svårare att tjäna pengar online idag.

Hold'Em är nu ett i stor utsträkcning löst spel vilket gör det mycket svårare att förlita sig på rå talang.

Är isf om han spelar andra spel där solvers inte är lika utvecklade men dessa är inte speciellt populära bland rekreationella spelare.

Victor Blom gör klokt i att hålla sig borta från high-stakes bord nu så att han behåller de pengar han har kvar. Oklart hur det är med hans ekonomi nu.

Han ligger minus ca 2.8 miljoner $ totalt om man både räknar full-tilt och pokerstars tillsammans (high-stakes data).
Han har ju iaf gymnasieexamen.
Citera
2022-05-12, 05:14
  #8802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Japp det blir allt svårare att tjäna pengar online idag.

Hold'Em är nu ett i stor utsträkcning löst spel vilket gör det mycket svårare att förlita sig på rå talang.

Är isf om han spelar andra spel där solvers inte är lika utvecklade men dessa är inte speciellt populära bland rekreationella spelare.

Victor Blom gör klokt i att hålla sig borta från high-stakes bord nu så att han behåller de pengar han har kvar. Oklart hur det är med hans ekonomi nu.

Han ligger minus ca 2.8 miljoner $ totalt om man både räknar full-tilt och pokerstars tillsammans (high-stakes data).

Jag tror att Viktor Blom mycket väl kan tjäna grova pengar så länge han väljer rätt spel/tillfällen/nivåer. Särskilt som han är så karismatisk och loose/aggrasive. Om han åkte till Kina så kan han säkert få spela med massa enormt täta fiskar, s.k. valar. Problemet uppstår om han vill spela på de hösta staksen på varje game och särskilt om det är online... för det går helt enkelt inte... såvida han inte snävar in sig själv någon helt extremt...
Citera
2022-05-13, 05:01
  #8803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Jag tror att Viktor Blom mycket väl kan tjäna grova pengar så länge han väljer rätt spel/tillfällen/nivåer. Särskilt som han är så karismatisk och loose/aggrasive. Om han åkte till Kina så kan han säkert få spela med massa enormt täta fiskar, s.k. valar. Problemet uppstår om han vill spela på de hösta staksen på varje game och särskilt om det är online... för det går helt enkelt inte... såvida han inte snävar in sig själv någon helt extremt...
Håller med här. I Vegas är det väl hyfsat kontrollerat, men i Kina kan det svinga på bra. Där tror jag inte han har rullen tyvärr, så ett midstakes bord kan han nog leva gott på fortfarande. Online tror jag inte längre på. Han var kung för 4-5 ¨år sedan, men det funkar inte idag med all teknik.

Livespel is da shit!
Citera
2023-08-27, 16:44
  #8804
Avstängd
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Japp det blir allt svårare att tjäna pengar online idag.

Hold'Em är nu ett i stor utsträkcning löst spel vilket gör det mycket svårare att förlita sig på rå talang.

Är isf om han spelar andra spel där solvers inte är lika utvecklade men dessa är inte speciellt populära bland rekreationella spelare.

Victor Blom gör klokt i att hålla sig borta från high-stakes bord nu så att han behåller de pengar han har kvar. Oklart hur det är med hans ekonomi nu.

Han ligger minus ca 2.8 miljoner $ totalt om man både räknar full-tilt och pokerstars tillsammans (high-stakes data).

Skönt att det finns fisk kvar som sig. "Pokern är i stor utsträckning ett löst spel". Herrejävlar.

Nej. Den allra största majoriteten kan inte processerna det dom "lär sig" av solvers, än mindre memorera. Det går att bygga en egen strategi som är baserat på GTO, men under ett tillräckligt stort sample, är de ändå enorma läckor som uppenbarar sig. Folk gör mer ofta än sällan misstag genom att spela GTO, då de saknar skicklighet nog när de gäller att exploatera och justera. Heuristics är extremt viktigt idag, där du breddar ditt tänk, influerad av GTO, genom logiska lines, information och medveten/omedveten kunskap.
Citera
2023-08-29, 16:42
  #8805
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Skönt att det finns fisk kvar som sig. "Pokern är i stor utsträckning ett löst spel". Herrejävlar.

Nej. Den allra största majoriteten kan inte processerna det dom "lär sig" av solvers, än mindre memorera. Det går att bygga en egen strategi som är baserat på GTO, men under ett tillräckligt stort sample, är de ändå enorma läckor som uppenbarar sig. Folk gör mer ofta än sällan misstag genom att spela GTO, då de saknar skicklighet nog när de gäller att exploatera och justera. Heuristics är extremt viktigt idag, där du breddar ditt tänk, influerad av GTO, genom logiska lines, information och medveten/omedveten kunskap.
Det stämmer att det är svårt att lära sig att spela nära GTO men på den högsta nivån online så är det ett måste idag.

btw: jag har inte gått minus på något pokersajt (håll mig till lowstakes/freerolls). Hade definitivt gått minus på de högre nivåerna.
Citera
2023-09-01, 21:31
  #8806
Avstängd
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det stämmer att det är svårt att lära sig att spela nära GTO men på den högsta nivån online så är det ett måste idag.

btw: jag har inte gått minus på något pokersajt (håll mig till lowstakes/freerolls). Hade definitivt gått minus på de högre nivåerna.

Jag har spelat mot Antonius, Sagström, Kanu7, och Blom. Jag kan jämföra med de mot dom idag. Ingen människa är kapabel till att tillräckligt effektivt applicera GTO på den nivå där det blir omöjligt att exploatera. Personligen, efter snart 20 år av poker, så anser jag att GTO är den moderna tidens ormolja. De flesta coacher och proffs är inte vinnande spelare, de drar in sina summor via coaching, program, och sponsorer.

Snarare så att 99% av spelare oavsett nivå, gör massor med misstag, GTO eller inte. Poker är fortfarande ett spel med människor med olika psyken, humör, tankemönster, intelligens etc. Du kan dock implementera linjer i din strategi och kalla det GTO, men.. tja..
Citera
2023-09-14, 18:14
  #8807
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag har spelat mot Antonius, Sagström, Kanu7, och Blom. Jag kan jämföra med de mot dom idag. Ingen människa är kapabel till att tillräckligt effektivt applicera GTO på den nivå där det blir omöjligt att exploatera. Personligen, efter snart 20 år av poker, så anser jag att GTO är den moderna tidens ormolja. De flesta coacher och proffs är inte vinnande spelare, de drar in sina summor via coaching, program, och sponsorer.

Snarare så att 99% av spelare oavsett nivå, gör massor med misstag, GTO eller inte. Poker är fortfarande ett spel med människor med olika psyken, humör, tankemönster, intelligens etc. Du kan dock implementera linjer i din strategi och kalla det GTO, men.. tja..
Var spelar du? Jag spelar på Pokerstars men funderar på att byta till GGpoker för att få rakeback. Går ju miste om tusentals kronor per månad pga att man inte får rakeback. Kan man dölja vinster från sidor utanför EU så man slipper betala skatt?
Citera
2023-09-18, 12:30
  #8808
Avstängd
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Var spelar du? Jag spelar på Pokerstars men funderar på att byta till GGpoker för att få rakeback. Går ju miste om tusentals kronor per månad pga att man inte får rakeback. Kan man dölja vinster från sidor utanför EU så man slipper betala skatt?

Har ett par vänner som spelar PLO/NLH 500 och uppåt på GG, och de deklarerade faktiskt sina vinster föregående år för att försöka få svar på frågan om man behöver skatta när man spelar på GG. Svaret var nej, de behövde inte skatta en enda krona. Därav, utifrån dessa 2 fall, så bör GG vara skattefritt för svenska spelare, efter alla turer.

Finns inget prejudikat, så min tanke är att om jag skulle behöva betala skatt om 3 år på GG efter flera skattefria år, så tänker jag hänvisa till tidigare perioder där spelare inte betalat skatt. Eftersom ganska många spelare förmodligen deklarerat sen GG öppnat, så finns det alldeles för många fall som skulle falla under prejudikat, istället för mitt.

Därav ser jag det som en garanti på skattefria vinster från GG, tills skatteverket tydligt, i tid, går ut med att alla nätverk inom en viss ram SKA beskattas. Tills dess behöver du inte oroa dig.

Edit: Var kanske otydlig, men det jag menade är att Skatteverket isåfall måste gå ut tydligt i god tid och meddela att x, z och y kommer falla under beskattning oavsett. Med tanke på att jag vet att många spelare deklarerat sina vinster och inte betalat skatt, skulle ingen domstol i Sverige tvinga mig betala skatt under dessa villkor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback