Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-12, 13:43
  #1
Medlem
J12s avatar
Vi vet alla att höjdarna bor på Östermalm med omnejd, men finns det någon gata (förutom strandvägen) där man vet att flera kända namn/täta familjer är bosatta? Har dålig koll, men är intresserad.

Gled förbi väpnargatan igår och där stor, i rad, två porsche cayenne, en ferrari, en range rover, en porsche 911 och nåra bmw/mercedes. Vet dock ej om det var bostädernas parkering eller annat.
Citera
2009-11-12, 14:20
  #2
Medlem
det kanske låg en bordell där?
Citera
2009-11-12, 15:11
  #3
Medlem
xallos avatar
Strandvägen, Villagatan, Birger Jarlsgatan, Sturegatan osv. Oavsett vilken du väljer så får du betala extra för adressen vilket gör att de får ses som tämligen "exklusiva".
Citera
2009-11-12, 15:17
  #4
Medlem
svårt att säga då de är ganska utspritt över hela östermalm men skulle jag tvingas säga en gata skulle jag nog dra till med narvavägen upp till karlaplan och villagatan
Citera
2009-11-12, 15:18
  #5
Medlem
Grönviksvägen, Bromma.
Citera
2009-11-12, 15:47
  #6
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan_89
svårt att säga då de är ganska utspritt över hela östermalm men skulle jag tvingas säga en gata skulle jag nog dra till med narvavägen upp till karlaplan och villagatan

Det skulle jag också skriva under på.
Sedan ska man inte glömma de mindre "bortglömda" gatorna. Tex bragevägen i lärkstan, tysta gatan vid karlaplan.

Söder handlade det inte om nu, men även där finns det guldkorn, Laurinska huset på Bastugatan tex. Har ingen aning om vilka som bor där men kulor har dom. Att en lägenhet säljs där händer ungefär vart fjärde skottår känns det som.
Citera
2009-11-12, 16:02
  #7
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Strandvägen, Villagatan, Birger Jarlsgatan, Sturegatan osv. Oavsett vilken du väljer så får du betala extra för adressen vilket gör att de får ses som tämligen "exklusiva".
Hur är det då med Djurgården, öns östliga del har har väl en del fashionabla "villor".... Är inte dom av den kalibern att dom kan räknas till Stockholms mest fashionabla?
Citera
2009-11-12, 16:15
  #8
Avstängd
Snaskys avatar
J12 Du verkar vara väldigt intresserad av överklassen, tillhör du social grupp tre?
Citera
2009-11-12, 16:22
  #9
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Hur är det då med Djurgården, öns östliga del har har väl en del fashionabla "villor".... Är inte dom av den kalibern att dom kan räknas till Stockholms mest fashionabla?


Absolut, jag utgick dock ifrån lägenhetsperspektivet "gator" och då är nämnda gator det som ses som mest exklusiva, finns nog få som kan nämna en gata på Djurgården överhuvudtaget, hur många skulle veta var du bor om du nämnde Blockhusringen eller prins Eugens väg?
Citera
2009-11-12, 17:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Hur är det då med Djurgården, öns östliga del har har väl en del fashionabla "villor".... Är inte dom av den kalibern att dom kan räknas till Stockholms mest fashionabla?

Absolut, rör sig om 40-100 miljoner för flera villor där ute. Kanske t.o.m mer i extremfall. Enda stället som kan konkurrera med det är egentligen Diplomatstaden. Kan gå upp över 100 miljoner där.
Citera
2009-11-12, 17:20
  #11
Medlem
Cerrutis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Söder handlade det inte om nu, men även där finns det guldkorn, Laurinska huset på Bastugatan tex. Har ingen aning om vilka som bor där men kulor har dom. Att en lägenhet säljs där händer ungefär vart fjärde skottår känns det som.
Eva och Efva bor där, Dahlgren och Attling alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Cancertanten
Grönviksvägen, Bromma.
Ligger nog bra till, Höglandet är den stadsdel i Stockholm med högst medelinkomst.
Citera
2009-11-12, 17:28
  #12
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Absolut, rör sig om 40-100 miljoner för flera villor där ute. Kanske t.o.m mer i extremfall. Enda stället som kan konkurrera med det är egentligen Diplomatstaden. Kan gå upp över 100 miljoner där.


Det såldes inte allt för länge sedan ett hus på Djurgården för 125miljoner...

Sedan skulle jag nämna Tystagatan och Danderydsgatan som 2 gator som till och med östermalmskärringar blir avundskjuka på när dom går förbi...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback