Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-17, 17:05
Bannlyst
Tja, jag har haft min dator i nästan 3 år snart och jag märkte det konstiga nu..

Jag kollade på http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ för att se om jag kunde köra ett spel och såg att jag bara har 248.5 MB minne på mitt grafikkort istället för 256 MB som jag köpte och som det står i datorn WTF?! mitt grafikkort är en 8400gs och jag fick med den i datorn.

Kanske jag på något sätt gjort av med minnet? snälla någon hjälp mig, jag ska snart använda rivatuner och clocka mitt grafikkort lite..
Citera
2009-11-17, 17:06
Medlem
Drumrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
Tja, jag har haft min dator i nästan 3 år snart och jag märkte det konstiga nu..

Jag kollade på http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ för att se om jag kunde köra ett spel och såg att jag bara har 248.5 MB minne på mitt grafikkort istället för 256 MB som jag köpte och som det står i datorn WTF?! mitt grafikkort är en 8400gs och jag fick med den i datorn.

Kanske jag på något sätt gjort av med minnet? snälla någon hjälp mig, jag ska snart använda rivatuner och clocka mitt grafikkort lite..

Man får aldrig allt utrymme som utannonseras på hårdvara. Hårddisk på 80GB har kanske 75GB etc.
Citera
2009-11-17, 17:09
Medlem
sigisens avatar
Kan vara detta som spökar:

Citat:
Total capacity

It's a case of how the hard drive capacity is measured which is Binary vs. Decimal:

Hard drive manufacturers use decimal.
Computers use binary.
For example, take a 80 GB hard drive:

It has 80 billion bytes of capacity (decimal capacity).
In binary, a Gb is more than a billion bytes - 1,073,741,824 bytes to be exact.
Therefore, 80 decimal GB = 74.5 binary GB (which is what the computer's operating systems report).
In short, this is the way it is worked out.

Detsamma gäller hårddiskar.
Citera
2009-11-17, 18:12
Bannlyst
men det stod i datorn att jag hade 256? men egentligen 248.5
Citera
2009-11-17, 18:34
Medlem
kvartisexs avatar
Herregud.

Ja, precis.
Citera
2009-11-17, 18:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2009-11-17, 20:57
Medlem
Twitters avatar
Men lilla gubben, lär dig att googla
Citera
2009-11-18, 15:24
Medlem
Wazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Men fan sluta skrämma barnen.
Citera
2009-11-18, 16:48
Medlem
Bluudtzuckahs avatar
Det kan inte vara ett virus som lever på Megabyten från ditt grafikkort då?

Edit: Rätt säker på att jag hört talats om ett sådant virus... Ska googla runt lite och se vad jag hittar.
Senast redigerad av Bluudtzuckah 2009-11-18 kl. 16:51.
Citera
2009-11-18, 17:04
Medlem
Bluudtzuckahs avatar
Saxat från Symantec.com:

Citat:
The bytewormXXL virus infects your hardware and feeds off of your bytes. This particular strain of the virus generally infects the GPU and the RAM on your graphics card. There is no way of containing or removing the virus without severing its ties to the rest of the system. Safe removal of the virus is done by removing the infected part/parts of your system (e.g. graphics card) and destroying it/them.
Citera
2009-11-18, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluudtzuckah
Saxat från Symantec.com:
The bytewormXXL virus infects your hardware and feeds off of your bytes. This particular strain of the virus generally infects the GPU and the RAM on your graphics card. There is no way of containing or removing the virus without severing its ties to the rest of the system. Safe removal of the virus is done by removing the infected part/parts of your system (e.g. graphics card) and destroying it/them.

Citera
2009-11-18, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter

vad kaxig du är, kanske ska det vara du som bör åka dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in