Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-23, 05:40
Bannlyst
Jag vet inte varfr, jag saknar verkligen inte min barndom. Det var ju liksom stryk p bussen, ensamhet p skolgrden och brk hemma varje dag. Jag var ju inte trygg nnstans, s det r ytterst mrkligt att jag vill vara barn igen. Nr jag ser barn s blir jag deppig och avundsjuk (som kristen frsker jag ju bli av med mitt avund, men det bara knns s jobbigt). Nu frtiden r jag en sn som tar fr mig p ett dmjukt stt, men som trots allt vgar synas och vga hras. S var det inte nr jag var barn, jag var blyg och fick klump i halsen av att se ngon som "sg strng ut". Men jag vill verkligen, verkligen vara barn. Jag sker inte nn frlder och jag (som sagt) lngtar inte heller tillbaks. Jag r inte asexuell, men jag vill trots allt hellre bli kramad och pussad p n att ha sex med Kat von D. S drfr undrar jag om detta r normalt? och vad beror det p? Jag har diagnosen asperger, men psykologen min vill gra ny utredning eftersom jag r alldeles fr social och uttriktad p ett stt som rimmar illa med diagnosen. Det var allt, nu terstr bara att komma p varfr jag r sn, och vad det beror p?
Citera
2009-11-23, 06:29
Medlem
Har en teori som jag finurlat p ett tag som passa ganska bra in i din situation.

Min uppfattning om religist aktiva mnniskor r att de inte klarar av att leva sitt liv utan ngra regler som sger hur de ska leva eller ngot att frhlla sig till. Mnga religisa anvnder religionen som en slags moders/fadersgestalt just fr att de inte vill g genom livet "ensamma" och vill ha ngot att luta sig tillbaka p d det gr snett. Detta grundar sig frmodligen i att alla mnniskor vill knna ngon form av tillhrighet. Men religisa mnniskor tar detta ett steg lngre, de letar efter saker att frhlla sig till som sger hur de ska leva sitt liv. Ngot som sger t dem vad som r rtt och vad som r fel. Detta i kombination med din "sjukdom" eller vad man kallar det r liksom kaka p kaka

Detta visas i ditt fall som s att du vill teruppleva barndomen igen. r det s att det r skerheten du saknar ? Ngon som alltid sger till dig nr du gr ngot fel, som kan hlla dig om ryggen och sga att allt ordnar sig?

En hgst okvalificerad teori, men kanske vrd att gna en tanke =)
Citera
2009-11-23, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pårr
Har en teori som jag finurlat p ett tag som passa ganska bra in i din situation.

Min uppfattning om religist aktiva mnniskor r att de inte klarar av att leva sitt liv utan ngra regler som sger hur de ska leva eller ngot att frhlla sig till. Mnga religisa anvnder religionen som en slags moders/fadersgestalt just fr att de inte vill g genom livet "ensamma" och vill ha ngot att luta sig tillbaka p d det gr snett. Detta grundar sig frmodligen i att alla mnniskor vill knna ngon form av tillhrighet. Men religisa mnniskor tar detta ett steg lngre, de letar efter saker att frhlla sig till som sger hur de ska leva sitt liv. Ngot som sger t dem vad som r rtt och vad som r fel. Detta i kombination med din "sjukdom" eller vad man kallar det r liksom kaka p kaka

Detta visas i ditt fall som s att du vill teruppleva barndomen igen. r det s att det r skerheten du saknar ? Ngon som alltid sger till dig nr du gr ngot fel, som kan hlla dig om ryggen och sga att allt ordnar sig?

En hgst okvalificerad teori, men kanske vrd att gna en tanke =)
Grejen r att jag inte r ensam ofrivilligt, dremot drar jag mig undan folk. S ne, din teori stmmer inte. Dremot var jag mkt ensam nr jag var liten, jag brjade hnga med ldre barn nr jag var runt 13, 14 och d vnde allt. Jag var inte religis nr jag var barn.
Citera
2009-11-23, 08:29
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotalet
Jag vet inte varfr, jag saknar verkligen inte min barndom. Det var ju liksom stryk p bussen, ensamhet p skolgrden och brk hemma varje dag. Jag var ju inte trygg nnstans, s det r ytterst mrkligt att jag vill vara barn igen. Nr jag ser barn s blir jag deppig och avundsjuk (som kristen frsker jag ju bli av med mitt avund, men det bara knns s jobbigt). Nu frtiden r jag en sn som tar fr mig p ett dmjukt stt, men som trots allt vgar synas och vga hras. S var det inte nr jag var barn, jag var blyg och fick klump i halsen av att se ngon som "sg strng ut". Men jag vill verkligen, verkligen vara barn. Jag sker inte nn frlder och jag (som sagt) lngtar inte heller tillbaks. Jag r inte asexuell, men jag vill trots allt hellre bli kramad och pussad p n att ha sex med Kat von D. S drfr undrar jag om detta r normalt? och vad beror det p? Jag har diagnosen asperger, men psykologen min vill gra ny utredning eftersom jag r alldeles fr social och uttriktad p ett stt som rimmar illa med diagnosen. Det var allt, nu terstr bara att komma p varfr jag r sn, och vad det beror p?
Ett stt att samla vuxenpong r att coola ner sig lite och vga vara barnslig/busig igen. Mn som r ver fyrtio r ofta bra p det faktiskt. Inget att oroa sig ver utan tvrtom ganska vanligt. Mnga r vilsna och trasiga uppemot fyrtiorsldern.
Citera
2009-11-23, 08:56
Medlem
Querls avatar
Citat:

En nskan att vara barn igen, alternativt att ofta hamna i barn-frlder relation, dvs att man behandlar andra viktiga personer som om de vore ens frldrar kan bero p att du omedvetet jobbar med att frska reparera din barndom.

-
Citera
2009-11-23, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 19801
Ett stt att samla vuxenpong r att coola ner sig lite och vga vara barnslig/busig igen. Mn som r ver fyrtio r ofta bra p det faktiskt. Inget att oroa sig ver utan tvrtom ganska vanligt. Mnga r vilsna och trasiga uppemot fyrtiorsldern.
Okej r 18 och knt s ett tag nu, men jag kan ju inte reparera min barndom, min egna barndom vill jag bara glmma. Lter mig mer inspireras av andras barndom.
Citera
2009-11-23, 09:08
Medlem
Querls avatar
Citat:
Okej r 18 och knt s ett tag nu, men jag kan ju inte reparera min barndom, min egna barndom vill jag bara glmma. Lter mig mer inspireras av andras barndom.

Nej, du kan ju inte ndra din barndom, dremot kan du ska efter att f det du inte fick som barn, i syfte att reparera.

--
Citera
2009-11-23, 09:34
Medlem
Jag knner ofta ocks att jag grna skulle vara barn igen, ven om jag inte lngtar till den barndom jag hade. Det tnker jag p varje dag att jag skulle vilja. Fast i mitt fall beror det nog p helt andra saker. Jag knner mig vldigt omogen och inte riktigt vuxen heller. Jag r inte religs heller s teorin i post #2 fungerar inte s vl tydligen i detta fall.
Citera
2009-11-23, 09:38
Bannlyst
Citat:

Stoppa in en napp i kften och kl av dig och stoppa p dig en jvla blja d.
"Buhuhu". Finns folk till allt.
Kanske har funnit en ny bjelse?
Citera
2009-11-23, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvilBlackout666
Stoppa in en napp i kften och kl av dig och stoppa p dig en jvla blja d.
"Buhuhu". Finns folk till allt.
Kanske har funnit en ny bjelse?
Ser att du anstrngt dig i dina formuleringar...
Citera
2009-11-23, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ser att du anstrngt dig i dina formuleringar...

Sger han som vill vara barn och skriver drefter. Inte ens styckeindelning klarar du av.
Citera
2009-11-23, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvilBlackout666
Sger han som vill vara barn och skriver drefter. Inte ens styckeindelning klarar du av.
Behvs inte styckeindelning i den texten. Tnker inte lta dig g off topic med mig nu, s hejs svejs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in