Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-09-22, 14:53
Medlem
Genom åren har man väl läst en och annan skitbok, men för det mesta slutar det för mig med att den helt enkelt aldrig blir färdigläst. Hur har ni det - vilken är den sämsta bok ni läst ut?
Tänk på en del skit man tvingades läsa i skolan.
När jag var femton påtvingades jag Kafkas "Processen" och det förstörde en hel del. Om jag läst för första gången nu skulle jag antagligen tyckt att den var skön som fan, men som det blev så skydde jag Kafka som pesten ett bra tag på grund av detta. Jag var för omogen helt enkelt.
Citera
2002-09-25, 17:37
Medlem
Sämsta bok? I princip allt skrivet av Olof Möller svensk SF författare.
Citera
2002-09-25, 18:43
Medlem
Lemmixs avatar
Das kapital
Citera
2002-09-26, 12:07
Medlem
"Hjärtats Djur" av Erik Hörstadius (Norstedts ,1995) måste vara den största smörja som har släppts i tryck.
Citera
2002-09-26, 12:37
Medlem
"Rebell med frusna fötter" av Johanna Nilsson. Vidrig sossepropaganda, ungefär lika subtil som Margaretha Winberg löpandes amok i en porslinsaffär.
Citera
2002-10-02, 22:50
Medlem
DarkNightOfOsts avatar
Mein Kampf är nog sämst, det skulle vara en skymf mott mitt rövhål att torka mig med den.
En alternativ titel borde vara "självgott svammel från misslyckad konstnär"
Citera
2002-10-04, 22:46
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boozey
Sämsta bok? I princip allt skrivet av Olof Möller svensk SF författare.

Olof Möller den gamle räven. Bara Möller kunde skriva svenska meningar som "Han skulle just till att radiera sina komplicier.."
Hade jag tid och pengar skulle det vara kul att spåra upp honom och ala Misery tvinga honom skriva en ny stor roman om Tim Timmer, mänsklighetens och universums hjälte nummer ett.
Citera
2002-10-06, 22:37
Medlem
Bilbo var väl svårsmält. Försökte tvinga på mig den när Sagan Om Ringen-manin var som störst. Men det gick helt enkelt inte.
Citera
2002-10-07, 15:36
Medlem
Strindbergs "Röda rummet" läste som 15 åring,fan vad den sög .Borde läsa om den bara för att se om det var mig eller boken!?
Citera
2002-10-08, 00:31
Medlem
Ulf Lundells "En varg söker sin flock" var riktigt tråkig.
Citera
2002-10-08, 11:03
Bannlyst
Klar etta

Salman Rushdie: Satansverserna.
Hade inte gubben en dödsdom hängande över sig skulle den gå spårlöst förbi i historien.

:roll:
Citera
2002-10-08, 17:55
Medlem
Truman_Peyotes avatar
"Gömda" av Frau Marklund. Allt va faen fel me den boken. Kolla bara repliken "så ses vi i min bostad klockan sju". Jeeezzz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in