Citat:
Kan man bli mer impulsiv av centralstimulerande??? Trodde det var tvrtom.. Impulsivitet som r sjlvdestruktiv r nog det strsta problemet jag har.. Vet du ngot mot detta?? Har gtt terapi mot det i 3 r utan ngon effekt.
Jag tar lamotrigin som stmningsstabiliserande redan, sen 8 r tillbaka eller ngot. Ska dock be om att f hja den d jag tog koncentrationsprov som visade att jag har alldeles fr lg dos.
Tror du escitalopram funkar ensam? Kommer inte ihg effekten av den heller. Jag klarar inte av Voxra, enda gngen den funkade var p 450 mg men d krktes jag konstant och va illamende hela tiden..
Jag fr inte Fluoxetin fr fr helst inte ta sdant som dmpar aptiten mycket d den redan r alldeles fr lg. Ska dock be om B12-injektioner igen som jag tagit i 3 omgngar som faktiskt hjlper att ka aptiten lite.
Jag tar lamotrigin som stmningsstabiliserande redan, sen 8 r tillbaka eller ngot. Ska dock be om att f hja den d jag tog koncentrationsprov som visade att jag har alldeles fr lg dos.
Tror du escitalopram funkar ensam? Kommer inte ihg effekten av den heller. Jag klarar inte av Voxra, enda gngen den funkade var p 450 mg men d krktes jag konstant och va illamende hela tiden..
Jag fr inte Fluoxetin fr fr helst inte ta sdant som dmpar aptiten mycket d den redan r alldeles fr lg. Ska dock be om B12-injektioner igen som jag tagit i 3 omgngar som faktiskt hjlper att ka aptiten lite.
Sent svar men lgger in ett nd. Det kan definitivt pverka, men kan ven f personer som r impulsiva att bli mer eftertnksamma. Det r individuellt. Men som svar p frgan, absolut.
Lamotrigin, r du bipolr? Den kan fungera ibland vid annan problematik ocks.
Escitalopram kan fungera bra ensam, men nstan alla SSRI's r fr veka i sin funktion fr att ge potent effekt och r i regel bttre att kombinera ihop med en annan medicin. T.ex. Escitalopram + Mirtazapin, Voxra m.m.
Fluoxetin r speciell som SSRI d den har en sekundr pverkan p en serotonerg sub-receptor, nr den pverkas p det sttet Fluoxetin medfr, s snks aptiten duktigt. Man fr komma ihg att Fluoxetin r godknd fr att behandla bulimi, hetstning, och det r just av den anledningen. Svrt att hetsta nr man knappt vill ta.