Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-25, 03:41
Medlem
ZRydens avatar
Finns det ngon som helst ljuspunkt p den fronten i Sverige? Inte fr att jag tycker att det r speciellt intressanta grenar men det r ju alltid kul om det finns ngra hyfsade svenskar i OS-grenar.
Citera
2009-11-25, 15:37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Finns det ngon som helst ljuspunkt p den fronten i Sverige? Inte fr att jag tycker att det r speciellt intressanta grenar men det r ju alltid kul om det finns ngra hyfsade svenskar i OS-grenar.

Finns det verhuvudtaget ngra trningsklubbar hr?
Det r ju inte direkt ngra sporter som man har hrt talas om i Sverige-sammanhang.
Citera
2009-11-25, 20:21
Bannlyst
Har ju vart ett dam-lag fr ngra r sen jag sg d och d p Eurosport i bob. Tror de placerade sig runt 15 placeringen i vrldscuptvlingarna
Citera
2009-12-01, 19:23
Medlem
a
Citera
2009-12-04, 18:22
Medlem
kte inte Ludmilla bob ett par r efter hon la ner hcklpnings karriren.

Men sen kte hon vl fast fr doping ?
Citera
2009-12-14, 17:29
Medlem
Hoya84s avatar
Sjukt tuffa sporter med skadepotential som r hg nog fr att skapa lite adrenalin till och med i tv-soffan
Citera
2009-12-17, 15:03
Medlem
Stlverks avatar
Ludmila Satsade mycket riktigt p bob, men kte som sagt fast fr doping. Hon var dock den "mindre viktiga" bakre tjejen i boben. Den viktiga fraren borde drfr ha kunnat satsat vidare och skaffat en annan snabbspringande tjej bakom sig. Ngon som vet om hon fortsatte sin karrir?

I rodel har vi annars Bengt Wallden frn Stockholm (har jag fr mig) som tyvrr har blivit amerikansk medborgare. Han hller vl en hygglig standard och lr vara med vid OS, men ngon medaljkandidat snackar vi nog inte om. Han var dock svensk medborgare tidigare och har tvlat fr Sverige vid tidigare olympiska spel.

Annars r jag ruggigt sugen p att satsa p fyrmannsbob infr OS 2014. Stabilt med ett svenskt kultlag a la Jamaica -88. Ngon som r p?
Citera
2009-12-21, 00:31
Medlem
Stlverks avatar
Hr hittade jag en artikel om Bengt Walden. Vrt fre detta hopp inom rodelkningen. Innan han blev landsfrrdare och bytte nationalitet.

http://www.rodel.se/senastenytt/benkeoashley.pdf

Edit: Oops, d var jag den frsta

http://www.kvp.se/sport/10fragor/1.1...landsforraderi
Senast redigerad av Stlverk 2009-12-21 kl. 00:34.
Citera
2010-01-02, 16:07
Medlem
Dopad

Citat:
Ursprungligen postat av theAtm
kte inte Ludmilla bob ett par r efter hon la ner hcklpnings karriren.

Men sen kte hon vl fast fr doping ?

Undrar varfr man dopar sig i en sport som bobsleigh?
Citera
2010-02-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden

som stlverket lr va han heter, s finns det en del juniorer som skulle kunna bli hyffsade, men som i all annan sport s krvs det stlar. Skulle nog kunna jmfra med att du r folkrace frare (eller snarare har en budget som en sdan) men skall bedrivdriva ett F1 stall.... mao s r du typ frn brjan lngt efter de i top. Jag skulle nog pst att de som kommer frn de sm nationerna (typ svedala) och nd placerar sig top 20, skulle med samma budget som Tyskland, sterrike, USA etc kunna placera sig top 5 med.
Citera
2018-02-06, 18:22
Medlem
Rodel r ingen sport. Vuxna mnniskor som ker klke fy fan va fjantigt .
Ska inte tefat bli en OS sport ocks
Citera
2018-02-18, 18:10
Medlem
flippwrs avatar
Lste p engelska wiki om ngra av de gamla rodelgiganterna Zoeggler(Italien) och Hackl(Tyskland). Hackl hller p med wok panne ''rodel''och i OS dr IOK satsar p mer och mer fjantiga grenar som sloppystyle s tror jag att is race m wokpannor har en plats kanske 2026 och framt!
Sg fjantig till Josef Loch(Tyskland) som i sista och fjrde heatet m stor ledning bara skulle stlla ner rodelnklken fr ett tredje raka OS guld. 2 svngar fre ml fr han nn slags panik och korrigerar riktingen med fljd att rodelklken tvrstlle och tappar mkt fart och slutar p 5e plats!Sen fr han inte kra rodelstafetten!
Till veckan jagar K Humphries och Heather Moyse (Kanada) 3e raka os guldet i kvinnornas 2 manna bob men inte tillsammans!
Nu i eftermiddags var det heat 2 i herrarnas 2 manna och i ledningen ligger ett tyskt team som gled ver mllinjen p tvren.
Ta dig lite tid och kika p dessa sporter fr precis alla kan vara tuffa vid ett tangentbord!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in