Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-27, 10:30
Medlem
xuls avatar
Läste precis i Expressen om att Maud Olofsson ställt upp i morgontv på svt för att tala om Saabaffären. Lars Ohly var också inbjuden för att debattera med Maud, men då vägrade tydligen Maud att ställa upp om hon inte fick vara ensam.

<http://www.expressen.se/Nyheter/1.1794533/olofsson-vagrade-debattera-med-ohly>

Det jag lite undrar är vad Centerstrategerna tänker med egentligen. Att vara politiker och inte våga ta debatt i ett såhär viktigt ämne som är såpass aktuellt är ju totalt idiotiskt. Politiker ska ju vilja debattera, det är deras reklammöjlighet. Maud skötte sig förvisso uruselt i debatten mot Jimmie Åkesson (SD), men det kan väl inte vara en ursäkt för att inte våga ställa upp i fler debatter?

Jag tror att detta i folks ögon kommer ses som högnäsigt beteende från Maud. Hon anser sig för fin för att ta debatten då hon vet att hon är för kass.

I vilket fall gjorde detta mig riktigt sur och jag hoppas att centern får som de förtjänar i framtiden. Någon mer som reagerat på hennes uppträdande?
Citera
2009-11-27, 10:37
Medlem
L0darens avatar
Mååd är superkass och den absolut svagaste länken i alliansenkedjan.
Debattförlusten mot Jimmie tog nog en knäck i hennes självförtroende.
Citera
2009-11-27, 11:48
Medlem
Fylleannas avatar
Hon insåg väl att det inte skulle bli något samtal om Saabaffären när svt bjöd in den stora bilindustrianalytikern Lars Ohly. Att sitta i morgontv och bemöta floskler från en kommunist tillför väl inte så mycket i ett samtal om Saabaffären.
Citera
2009-11-27, 11:57
Medlem
Jag har alltid tyckt illa om Maud och nu tycker jag om möjligt ännu sämre om henne. HOn är totalt inkompetent som näringsminister. I hennes lilla värld skulle hon väl hellre vilja se att bensinpriset höjdes till 39 kronor litern och att alla åkte runt i bilar med bark som bränsle.
Citera
2009-11-27, 12:03
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har alltid tyckt illa om Maud och nu tycker jag om möjligt ännu sämre om henne. HOn är totalt inkompetent som näringsminister. I hennes lilla värld skulle hon väl hellre vilja se att bensinpriset höjdes till 39 kronor litern och att alla åkte runt i bilar med bark som bränsle.

Du tänker inte på miljöpartiet?

Tror dock Fylleanna har en poäng med sitt inlägg.
Citera
2009-11-27, 12:03
Medlem
Fel
Citera
2009-11-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Du tänker inte på miljöpartiet?

Tror dock Fylleanna har en poäng med sitt inlägg.

Nej, Centerpartiet vill ju också få bort alla bensindrivande bilar och de vill höja bensinskatten.
Citera
2009-11-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
Hon insåg väl att det inte skulle bli något samtal om Saabaffären när svt bjöd in den stora bilindustrianalytikern Lars Ohly. Att sitta i morgontv och bemöta floskler från en kommunist tillför väl inte så mycket i ett samtal om Saabaffären.

Och hur mycket tillför Maud, som tycker att Saab ska börja tillverka vindkraft i stället? Ohly har ju rätt i det här fallet, man kan inte bara låta tiotusentals jobb försvinna utan att göra något.
Citera
2009-11-27, 12:06
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Nej, Centerpartiet vill ju också få bort alla bensindrivande bilar och de vill höja bensinskatten.

Alla politiker vill på sikt få bort bensindrivande bilar (vissa arabländer undantagna).

Har inte något förändrats nyligen så är det fortfarande mp som står för den hårdaste politiska linjen.
Citera
2009-11-27, 12:08
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Och hur mycket tillför Maud, som tycker att Saab ska börja tillverka vindkraft i stället? Ohly har ju rätt i det här fallet, man kan inte bara låta tiotusentals jobb försvinna utan att göra något.

Ja, eftersom hon utpekas som "ansvarig" är det väl rätt så rimligt att just hon och inte Ohly får förklara det hela. Saab är dessutom ganska överdrivet i det stora hela. Sedan är ju Ohly någon slags planekonomiförespråkare så hans åsikter är inte så konstigt.
Citera
2009-11-27, 12:11
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna

Ja, men om det förhåller sig på det viset så tycker man ju att hon borde ha tagit debatten. Som politiker handlar det väl om att vinna opinion. Om Ohly är så otroligt korkad och bara häver ur sig floskler så borde väl Maud kunna visa på det och spela på kunskap och visa tittarna att hon är seriös.

Jag älskar väl inte Ohly, men hans kritik mot regeringens hanterade av Saabaffären är ju mycket intressant. Genom att inte våga ta debatten har hon visat på att hon erkänner hans argument som bättre än sina egna. Speciellt då många minns debatten med Åkesson.
Citera
2009-11-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Ja, eftersom hon utpekas som "ansvarig" är det väl rätt så rimligt att just hon och inte Ohly får förklara det hela. Saab är dessutom ganska överdrivet i det stora hela. Sedan är ju Ohly någon slags planekonomiförespråkare så hans åsikter är inte så konstigt.

Men i en debatt så måste man väl ha med båda parter, dels Maud Olofsson, dels någon motpart som tycker att regeringen gör fullständigt fel. Om nu Maud inte kan ta en debatt med en motståndare så är hon feg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in