Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckowitch
Jag sitter typ i samma sitts, har slitit på jobbet nu hela sommaren och tänkte åka till Thailand typ kring 1:a december och vara där en månad. Skulle dock vilja åka med ett flygbolag där hand- och incheckat bagage ingår och att måltid och dryck även finns på flygresan. Är det nån som har nått tips på vilka flygbolag där detta ingår? Har nog möjlighet att åka både från Arlanda och Landvetter. Tacksam för tips!

Ingår hos alla bolag vid långflygning, däremot så blir biljetten billigare om du inte checkar in bagage.
Handbagage ingår alltid.
Citera
2024-11-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckboy
Ingår hos alla bolag vid långflygning, däremot så blir biljetten billigare om du inte checkar in bagage.
Handbagage ingår alltid.
Tack för svar! Fick tag i en biljett för 9k ToR med turkish airlines vilket kändes OK.
Citera
2024-11-04, 22:53
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckowitch
Tack för svar! Fick tag i en biljett för 9k ToR med turkish airlines vilket kändes OK.

Priset verkar ok men hur lång restid är det. Och bara mellanlandning i Istanbul?
Citera
2024-12-05, 13:12
Medlem
Bbobis avatar
Nån som testat att flyga med Norse Atlantic Airlines från Bangkok?

Ser att om man reser emot strömmen så kan man flyga för under 2 tusen till Oslo och sen vidare till Arlanda.

Blev väldigt glad när jag såg detta då jag saknat pre-covid tiderna då man kunde flyga hem till jul för 1,5k med Norwegian.

Däremot har dom väldigt negativa betyg när man läser online.

Det är inget som skrämmer mig då priset är det viktigaste samt att jag sätter förväntningarna därefter men det skulle vara roligt om någon har erfarenhet att dela med sig av.
Citera
2024-12-17, 22:43
Medlem
måste man svara otrevligt oavsett vem som frågar? 🤨
Citera
2024-12-18, 06:45
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckboy
Handbagage ingår alltid.
Så sant. Jag orkade inte leta billigast möjliga alternativ senast. Så jäkla trött på att kolla alla okända flygbolag med mellanlandningar i Istanbul, Zürich eller Ulan Bator. Dessutom ska man välja var i det satans planet man ska sitta och rodda med bagagebokning. Jag bara sket i det och ringde min resebyrå. Det blev Thai och svindyrt och noll mellanlandningar. När jag kollade kostnaderna visade det sig att bara min väska kostade närmare 4000 kr att släpa med sig. Man får ha 30 kilo, jag har högst 7-8 kilo både dit och hem. Väskan är alltid alldeles bucklig och krockskadad eftersom den är så tom. De flesta klarar sig lätt med en lite större kabinväska som är gratis. Saknar man nån t-shirt eller kalsipp är det lätt att komplettera i Thailand.
Citera
2024-12-18, 14:58
Medlem
när det är billigt beror på när man ska åka ock hur långt i förväg man bokar ,kollade nyss på resa sista okt -sista nov 7800 kr inkl anslutnings flyg från norrland med qatar går inte än att kolla sista nov till första jan
Citera
2024-12-19, 13:39
Medlem
DjStefs avatar
Flyga med Qatar har man gjort för sista gången för mer än 2 år sen fyfan !!
Innan kriget bröt ut så Ukraina air o även Aeroflot var kanon...
Blivit Thai o Finnair mest sen dess
Citera
2024-12-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef

förklara tack jag drar mig lite för att åka med qatar med
Citera
2024-12-20, 00:02
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nån som testat att flyga med Norse Atlantic Airlines från Bangkok?

Ser att om man reser emot strömmen så kan man flyga för under 2 tusen till Oslo och sen vidare till Arlanda.

Blev väldigt glad när jag såg detta då jag saknat pre-covid tiderna då man kunde flyga hem till jul för 1,5k med Norwegian.

Däremot har dom väldigt negativa betyg när man läser online.

Det är inget som skrämmer mig då priset är det viktigaste samt att jag sätter förväntningarna därefter men det skulle vara roligt om någon har erfarenhet att dela med sig av.
Vi flög en del med Finnair först sen gick vi över till Norwegian, allt var okey tills frun skulle hit och det var precis när det tramsa med covid, hon var typ på sista planet, men de boka om och strula så hon blev dumpad på arlanda, så vi blev blåsta på anslutningsflyget och fick inga pengar tillbaka. de strunta totalt i henne så jag fick ta ledigt och köra upp och hämta henne (från södra sverige), Det var en resa, hämta lämna parkeringen hade tidsbegränsning och planet var försenat... Prata med arlanda personal och nä du får böter, flytta bilen. Sagt och gjort sen fick jag leta reda på frun som bara hade blivit dumpad av personalen på ett fik... hennes fon fungera inte direkt i sverige, vilket strul men det löste sig till slut men det var sista gången vi åkte med norrmännen... Efter det blev det thaiair.

Edit: jo det var en thailändska hon bruka kolla sista minuten på resor med typ al inklusive och sånt hos resebolag, flög ner och strunta i typ bo på hotellet. så har man tid kan man hitta billiga resor. hon hitta snorbilliga resor ibland.
Senast redigerad av beaver_se 2024-12-20 kl. 00:05.
Citera
2024-12-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef

Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
förklara tack jag drar mig lite för att åka med qatar med

Undra också varför?

Min erfarenhet av Qatar är bra service och fina nästintill nya plan av de jag sett. Så absolut får du valuta

Det som skaver lite hos mig är väl mer att supportrar regimen.
Citera
2024-12-22, 08:30
Medlem
DjStefs avatar
Av sammanlagt 10st (jag el Tjejen) resor har Arlanda kärran samt den vi flugit till o från Clark alltid parkerat långt bort från gaten.. 15min transfer med buss.
Svindyrt på flygplatsen om du vill käka något.
Moraliskt fel o stötta skit landet..
Plus sidan fräscha plan o service ombord !
Gäller efter pandemin...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f106430

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in