Citat:
Ursprungligen postat av
Morbideglidaren
Hejsan, jag har ett par frågor angående andar och deras inverkan på våra liv.
Min mor dog för ett par år sedan och jag undrar om jag tex röker cigaretter och hon inte tycker om det, kan hon ge mig känslor om att det är fel?
Eller tror ni hon kan blanda sig i ytterligare på något vis?
Snälla försök vara seriösa.
Ohja!
Det behöver inte vara just hon, men du vet om det är hon eller inte. Var däremot försiktig när dina "släktingar" komtaktar dig..för ibland är det ondskan som förklär sig och den är ruggigt trovärdig. Är du tillräckligt smart kan du lista ut när den kommer på besök eller inte, men det är svårt. När du upptäcker och hindrar den kommer du mötas av något läskigt. Lätt att bli rädd.
Det finns intelligens högre än människans. Ett medvetande större än människohjärnan. Har blivit övertygad allt för många gånger nu, så behöver egentligen inte ifrågasätta det mer. Men det är så intressant att dyka djupare och djupare in i mystiken.
Du är bara ett pyttelitet medvetande av detta enorma medvetande, men det gör att du kan få vara medveten om vissa delar av det stora medvetandet ibland. Till vardags är du ofta bara medveten på ett väldigt grundligt plan. Alltså vår "vanliga" 3D värld och ditt inre privata känsloliv. Du märker skillnad om du är en person som får ta del av mer eller inte. Annars kan du inte avgöra skillnaden, utan allt är precis som "vanligt" hela tiden. Alla kommer inte få uppleva det stora medvetandet; men ett onlinespel där flera möts i samma server är väldigt likt detta fenomen.
Ingenting i universum försvinner. Det omvandlas.