Kan vi inte köra med "barnvisor vi minns" också ? för jag har ett par på laget
Kommer inte ihåg några ramsor men däremot kommer jag ihåg "vyssan lull" och "det komma tre vandringsmän på vägen"
Det enda jag minns av de visorna är att de var extremt deprimerande visor haha :P att ligga som 6 åring och lyssna på när morsan sjunger om troll och blinda vandringsmän är inget man vill ha på topplistan
Kan vi inte köra med "barnvisor vi minns" också ? för jag har ett par på laget
Kommer inte ihåg några ramsor men däremot kommer jag ihåg "vyssan lull" och "det komma tre vandringsmän på vägen"
Det enda jag minns av de visorna är att de var extremt deprimerande visor haha :P att ligga som 6 åring och lyssna på när morsan sjunger om troll och blinda vandringsmän är inget man vill ha på topplistan
Word!
Jag kunde inte sova på typ tre timmar efter att någon sjungit om vandringsmännen. Varför göra en barnvisa om människors misär? Den ena halt, den andre lytt och den tredje med trasiga kläder?
Jag kunde inte sova på typ tre timmar efter att någon sjungit om vandringsmännen. Varför göra en barnvisa om människors misär? Den ena halt, den andre lytt och den tredje med trasiga kläder?
Det där med trasiga kläder förbryllar mig lite. Jag är näst intill 100% säker på att Taube skrev "den tredje säger alls ingenting", så varför ändrar man en sån sak i barnversionen, men båller den halte och blinde (som för övrigt vandringsman nummer två är)?
Det här är den ända riktiga Tarzan-ramsan.
Tarzan i djungeln, klia sig på pungen, pungen sprack tarzan stack titta under bordet vad fanns där?
EN NAKEN MILITÄR SOM HADE SNOPPEN SOM GEVÄR!!
Tarzan i djungeln, kliar sig på pungen, pungen sprack, Tarzan stack, in på café, doppa snoppen i té, sen ner på stan, där träffa han ulla, dom börja knulla
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!