Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-30, 05:20
  #1
Medlem
Man lekte ju med mycket ramsor och sånt när man var liten.. Vad kommer ni ihåg för ramsor och hur lekte ni med dom?

Jag kommer ihåg denna väldigt starkt:

Någon tokjävel kunde kuta fram och med efterblivna kropprörelser stöta ur denna sång:
Holabadola titta under kjola, vad fanns det där?

Och så finns det ju så klart bögen i buren, ole dole doff, och dom där klassiska haha..
Som sagt, vad kommer ni ihåg för ramsor?








Posta inte OT i tråden tack!
Citera
2009-11-30, 09:19
  #2
Medlem
Cofis avatar
Haha tack för ett långt morgonskratt. Ramsorna var ofta så ologiska och dåliga. Men det var nog inget man tänkte på då.

Jag kommer ihåg att tjejerna brukarna sjunga denna tillsammans med massa klappande.


My name is x baby, x baby
Chica chica boom boom boom
Charlie Chaplin, Charlie Chaplin
I love you
Citera
2009-11-30, 10:36
  #3
Medlem
abbbes avatar
Kan vi inte köra med "barnvisor vi minns" också ? för jag har ett par på laget

Kommer inte ihåg några ramsor men däremot kommer jag ihåg "vyssan lull" och "det komma tre vandringsmän på vägen"

Det enda jag minns av de visorna är att de var extremt deprimerande visor haha :P att ligga som 6 åring och lyssna på när morsan sjunger om troll och blinda vandringsmän är inget man vill ha på topplistan
Citera
2009-11-30, 10:42
  #4
Medlem
elitzs avatar
Tarzan i djungeln, klia sig på pungen. Pungen sprack, Tarzan stack. In på Caféet och drog ner duken, vad låg där,


Bamse Tramse springer över vägen,k-pist smattrar, Bamse faller ner. Blod och tarmar sprutar ut ur Bamse, stackars Bamse springer inte mer.
__________________
Senast redigerad av elitz 2009-11-30 kl. 10:44.
Citera
2009-11-30, 10:45
  #5
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbbe
Kan vi inte köra med "barnvisor vi minns" också ? för jag har ett par på laget

Kommer inte ihåg några ramsor men däremot kommer jag ihåg "vyssan lull" och "det komma tre vandringsmän på vägen"

Det enda jag minns av de visorna är att de var extremt deprimerande visor haha :P att ligga som 6 åring och lyssna på när morsan sjunger om troll och blinda vandringsmän är inget man vill ha på topplistan

Word!

Jag kunde inte sova på typ tre timmar efter att någon sjungit om vandringsmännen. Varför göra en barnvisa om människors misär? Den ena halt, den andre lytt och den tredje med trasiga kläder?
Citera
2009-11-30, 11:50
  #6
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Word!

Jag kunde inte sova på typ tre timmar efter att någon sjungit om vandringsmännen. Varför göra en barnvisa om människors misär? Den ena halt, den andre lytt och den tredje med trasiga kläder?
Det där med trasiga kläder förbryllar mig lite. Jag är näst intill 100% säker på att Taube skrev "den tredje säger alls ingenting", så varför ändrar man en sån sak i barnversionen, men båller den halte och blinde (som för övrigt vandringsman nummer två är)?
Citera
2009-11-30, 12:45
  #7
Medlem
Rubarth23s avatar
Det här är den ända riktiga Tarzan-ramsan.
Tarzan i djungeln, klia sig på pungen, pungen sprack tarzan stack titta under bordet vad fanns där?
EN NAKEN MILITÄR SOM HADE SNOPPEN SOM GEVÄR!!
Citera
2009-11-30, 12:54
  #8
Medlem
SurTrollets avatar
Hmm? på den glada DDR-tiden (80`talet) så stod denna högt i kurs där jag växte upp:
och denna var också "busig":
Citera
2009-11-30, 13:41
  #9
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
och denna var också "busig":

Vad jag vill minnas, så fortsatte det väl så här:
Citera
2009-11-30, 13:50
  #10
Medlem
Hydeks avatar
Tarzan i djungeln, kliar sig på pungen, pungen sprack, Tarzan stack, in på café, doppa snoppen i té, sen ner på stan, där träffa han ulla, dom börja knulla
Citera
2009-11-30, 14:03
  #11
Medlem
Civilengineerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Tarzan i djungeln, klia sig på pungen. Pungen sprack, Tarzan stack. In på Caféet och drog ner duken, vad låg där,


Bamse Tramse springer över vägen,k-pist smattrar, Bamse faller ner. Blod och tarmar sprutar ut ur Bamse, stackars Bamse springer inte mer.
Och pissa i te't!
Citera
2009-11-30, 14:04
  #12
Medlem
Civilengineerings avatar
Tarzan i djungeln klia sig på pungen
pungen sprack, tjejerna stack
in på cafe't, pissa i te't

Sen fortsätter den något med gud och djävulen, kommer inte i håg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback