Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-07, 22:34
Medlem
3.14159s avatar
Jag skulle vilja ha möjligheten att söka efter en viss användares inlägg i trådar genom sökfunktionen, när man är inne i tråden. D.v.s. genom samma funktion som när man söker efter inlägg i en tråd man läser i, genom att återge något som skrivits. Söker man bara på användarnamnet visas inga resultat. När man ska söka får man alternativen "Visa ämnen" samt "Visa inlägg". "Visa ämnen" har väl ingen direkt funktion väl inne i en tråd (rätta mig om jag har fel), så den skulle förslagsvis kunna bytas ut emot "Sök användare" eller liknande, när man kryssar i rutan som säger att man vill söka i "Detta ämne".

Tycker det är ganska konstigt att inte den funktionen finns faktiskt, då det skulle förenkla väldigt mycket. Känns inte rimligt om jag skulle vara den enda som saknar detta, men jag fann inget om det när jag sökte. Blir inte förvånad om det finns dock. Hur som helst, är det någon annan som saknar denna funktion? Eller finns det något sätt att åstadkomma detta på något annat sätt, som jag missat? Någon speciell URL man kan skriva, kanske? Det är ingen extra bekvämlighet jag är ute efter, så om detta är möjligt redan på ett eller annat sätt så lär jag mig mer än gärna.

Tack för mig.
Citera
2009-12-07, 22:43
Medlem
Det är väl bara att klicka på den användarens naamn som du är intresserad av så kommer ju bland annat alternativet: Hitta alla inlägg av XX i detta ämne??
Citera
2009-12-07, 22:46
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trygga Räkan
Det är väl bara att klicka på den användarens naamn som du är intresserad av så kommer ju bland annat alternativet: Hitta alla inlägg av XX i detta ämne??

Då gäller det att hitta ett inlägg av den användaren i tråden vilket det inte finns någon sökfunktion för.
Citera
2009-12-07, 22:50
Medlem
3.14159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Citat:
Då gäller det att hitta ett inlägg av den användaren i tråden vilket det inte finns någon sökfunktion för.
Exakt. Det kan innebära ganska omfattande arbete, särskilt om det är en gammal tråd och/eller en användare med många inlägg.
Citera
2009-12-07, 22:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
stör mig också på detta. Har fått posta om frågor för att jag glömde bort att titta och tappade bort migsjälv
Citera
2009-12-07, 22:54
Medlem
Citat:

Skall man ta reda på OM en användare har skrivit i en viss tråd så fungerar inte det jag skrev men jag tolkade inte frågan så.

Fyrkantig boll har en lösning.. annars kan man i avancerat sök begränsa sökningen till en kategori så slipper man iaf söka bland alla inlägg..

Själv har jag aldrig känt något behov av att söka på det viset.
Senast redigerad av Trygga Räkan 2009-12-07 kl. 22:58.
Citera
2009-12-07, 22:55
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Brukar funka om man söker på trådnamnet på google istället och lägger till personens nick också, då hittar man oftast ett av dennes inlägg och sen kan man använda sig av "hitta alla inlägg av.."

Så har jag gjort tidigare iaf
Citera
2009-12-07, 22:57
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Skall man ta reda på OM en användare har skrivit i en viss tråd så fungerar inte det jag skrev men jag tolkade inte frågan så.

Man kanske vet att användaren gjort inlägg i tråden men för att hitta dem krävs det ju att man kollar sida efter sida.
Citera
2009-12-07, 23:01
Medlem
Citat:
Man kanske vet att användaren gjort inlägg i tråden men för att hitta dem krävs det ju att man kollar sida efter sida.

Förr gick det att lista alla som gjort inlägg i en tråd och hur många inlägg de gjort men det kan vara en av alla funktioner som har försvunnit?
Citera
2009-12-07, 23:03
Medlem
Ett Hunds avatar
Sök på "u:profilID" i "det här ämnet".

Om man vill hitta t.ex moderatswings inlägg i den här tråden så sök på "u:136783", så kommer alla fram.
Citera
2009-12-08, 00:08
Medlem
Zwerchstands avatar
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=3.14159&threadid=1071782
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=399604&threadid=1071782
Citera
2009-12-08, 07:19
Medlem
epost72s avatar
Vem postade?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto