2009-12-12, 02:09
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Jag får hålla med om att tung kriminell verksamhet är lite för stora ord, men det är ändå inte så långt ifrån. Sen att vissa kanske har sålt lite och innehaft lite, men många av dem har haft en stor omsättning på sina prylar. Det är 8 som häktats tror jag.

Räknar man dopingbrott som tungt kriminell så...
Är fler än 8 nu, dom har häktat i omgångar. Tror det landat kring 30...
2009-12-12, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboy87
En sak är säker. Detta kommer få ordentliga effekter. Jag tror att många av missbrukarna, tjejer och killar kommer dra sig för att sätta en testo i stjärten när riskerna är såpas stora. Sen även att riksdagen nu lägger ny proposition på tyngre straff. Jag tror att det här bara får en sund utveckling.

Sen har både tidningen body, Owe Rytter och SKKF ett stort jävla ansvar att ta tag ifrågan. Dags att ta krafttag emot skiten nu och få fram rena athleter på gymmen!
Varför tycker du det är bra att någon ska lägga sig vad andra gör? Anser du att prepp är så skadligt att staten behöver vara förmyndare åt vuxna?
2009-12-12, 02:15
Medlem
Citat:
Jag tror att det här bara får en sund utveckling.
Fler som är ute och super på krogen
2009-12-12, 02:17
Medlem
Jag anser att grov varusmuggling, grovt dopningsbrott, penningtvätt etc. Som dessutom är kopplat till utlandet är en ganska omfattande kriminell verksamhet, särskilt när ca 30 personer sitter häktade. Sen tror jag att dem garanterat hittar lite narkotika och andra godsaker i samband med detta.
2009-12-12, 02:19
Medlem
Citat:
Varför tycker du det är bra att någon ska lägga sig vad andra gör? Anser du att prepp är så skadligt att staten behöver vara förmyndare åt vuxna?

För att arbeta aktivt för en ren idrott som man gör inom många andra sporter. Arrangörer och marknadsförare har ett stort ansvar i sammanhanget.
2009-12-12, 02:19
Medlem
dreamlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr5050
Om du hade suttit på rätt info,och om polisen gjort det så hade dom hittat en smärre guldgruva och satt stopp för en viss sak (går givetvis inte ut med vad...) för en längre tid.

Sen vet jag inte om alla som åkt dit men dom jag har info om är då rakt inga smålallare och 1miljon är ingenting ..ja ..ingenting från vad som finns att tillgå.

Inget illa menat
Jätte trevligt att du sitter på info etc etc
men börja skriva i fb att du sitter på info är väl inte det smaraste
då det finns folk som övervakar den sidan plus ett par till

tråkigt för alla och troligtvis så kommer dom göra som op bosco
när dom har nystat fram tillräcklig info

polisen satsar på doping efter som det e så mycket lättare och klara upp
än narkotika dom får stora rubriker i tidningar och de får dom ej när det gäller narkotika det blir bara en liten rubrik oavsätt hur stort tillslaget är
för folk bryr sig inte längre om dom har plockat 3 kg kokain av nån lr hash affe
det har inget nyhetsvärde

Men nu när ni ska testa vanliga svensons kan ni ej börja testa era insats poliser kan lova att ni får många postiva svar
Och där har vi nyhetsvärde kanske negatift nyhetsvärde för polisen

Tycker det e tråkigt att polisen har satt in så mycket på å stoppa dopingen men förstår dom att ungdomar får tag i det är ett problem
och så ska dom höja staffen undra hur bodybuilder tävlingarna kommer gå när dom har fått till den lagen plockar dom folk från sen då lr

Senast redigerad av dreamland 2009-12-12 kl. 02:24.
2009-12-12, 02:21
Bannlyst
Citat:
För att arbeta aktivt för en ren idrott som man gör inom många andra sporter. Arrangörer och marknadsförare har ett stort ansvar i sammanhanget.
Det enda man behöver göra för att få en ren idrott är att köra tester, eller? Och om man inte tävlar, utan kör det ändå, vilket argument passar in där?
2009-12-12, 02:21
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
jävla puckon, socioekonomi, kriminella led. Analysera lite
Du verkar inte förstå hur dessa folk lever, du verkar tro detta är en kriminell organisation som HA eller dyl.?

Endast 2 av de 40 gripna är ens kända hos polisen sedan tidigare. Detta är inte kriminella människor (bortsett från detta, om man nu vill räkna det...)!
Källa: http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.569622

Förklara gärna mer på djupet om hur detta hade kostat staten flera miljontals kronor om Polisen inte hade gått in (för det är vad de spenderat på denna operationen).
2009-12-12, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamland
och så ska dom höja staffen undra hur bodybuilder tävlingarna kommer gå när dom har fått till den lagen plockar dom folk från sen då lr
Det kommer givetvis och försvinna då, de kan ju i princip bara gå och hämta alla tävlande för att bura in dem
2009-12-12, 02:27
Medlem
Citat:
Det enda man behöver göra för att få en ren idrott är att köra tester, eller? Och om man inte tävlar, utan kör det ändå, vilket argument passar in där?

Istället för preppade proffs skulle det vara bättre med rena ideal. Omgivningen påverkas av eliten vare sig dem tävlar eller inte. Därför är det viktigt att få fram sunda förebilder.

edit
Jag tror att Svensk BB kommer att långsamt dö ut, lite trist samtidigt.
2009-12-12, 02:28
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
Dags att ta krafttag emot skiten nu och få fram rena athleter på gymmen!
Wow, vilken värld lever du i? Våra idrottsmän/kvinnor har varit dopade i evigheter...

Citat:
Det gör man inte alls. Man försöker bara få det att se ut så. Hade man verkligen gjort det så hade man testat alla fotbollsspelare, hockeylirare, tennisspelare mm. när de blir "skadade" o sen kommer tillbaks bättre än nånsin. Var inte naiv.
2009-12-12, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidenrinnerivag
Du verkar inte förstå hur dessa folk lever, du verkar tro detta är en kriminell organisation som HA eller dyl.?

Endast 2 av de 40 gripna är ens kända hos polisen sedan tidigare. Detta är inte kriminella människor (bortsett från detta, om man nu vill räkna det...)!
Källa: http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.569622

Förklara gärna mer på djupet om hur detta hade kostat staten flera miljontals kronor om Polisen inte hade gått in (för det är vad de spenderat på denna operationen).

"Jag anser att grov varusmuggling, grovt dopningsbrott, penningtvätt etc. Som dessutom är kopplat till utlandet är en ganska omfattande kriminell verksamhet, särskilt när ca 30 personer sitter häktade. Sen tror jag att dem garanterat hittar lite narkotika och andra godsaker i samband med detta"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in