Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesare
Fria Tider verkar ha ftt ett rejlt uppsving den senaste mnaden efter deras rapportering i Landskronafallet. Enligt Alexa r de nu strre n Fria Nyheter, till exempel. Vi fredrar helt klart FT framfr de andra indignerat pbelvrlande bloggarna PI; de r bredare, serisare och mindre SD-korrekta. Hr om dagen blev de ju allts attackerade av Kent Ekeroth fr sin Israelkritik, t.ex.
Jo, man verkar inte vara s fixerade vid invandrarbrottslighet som Politiskt Inkorrekt och Fria Nyheter.
Citera
2010-04-22, 18:52
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesare
Fria Tider verkar ha ftt ett rejlt uppsving den senaste mnaden efter deras rapportering i Landskronafallet. Enligt Alexa r de nu strre n Fria Nyheter, till exempel. Vi fredrar helt klart FT framfr de andra indignerat pbelvrlande bloggarna PI; de r bredare, serisare och mindre SD-korrekta. Hr om dagen blev de ju allts attackerade av Kent Ekeroth fr sin Israelkritik, t.ex.
En stadigt upptgende kurva vad det verkar: http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se#pageviews

Den gr upp, upp, upp. (Lnken funkar visst inte, men ni fr ska sjlva om det skulle vara s.)
Citera
2010-05-03, 06:05
Medlem
Cesares avatar
Fria Tider verkar sikta hgt:

Citat:
Vi utvecklar en ny sajt, med 3 spalter och med en design som ska konkurrera med DN och SvD. Vi breddar ven med vderinformation, sport, spel, krnikrer och allt annat som en riktig dagstidning ska ha. Fr att hantera den redan nu massiva trafiken kper vi in en rejl server. Nu behver vi din hjlp!

http://www.friatider.se/donera-pengar-till-nya-sajten

Jonas De Geer kallade Politiskt Inkorrekt fr "kosherblogg", och det verkar tyvrr vara en ganska trffsker beskrivning. Ju mer man lser p Fria Tider framgr det emellertid att den sajten r betydligt mindre kosher.
Citera
2010-05-06, 11:35
Bannlyst
r det bara fr mig som det r nere?
Ngon finnig vnstertomte som har d-dosat skiten igen eller?
Citera
2010-05-07, 07:24
Medlem
Fails avatar
Vad jag frsttt s har ngon/ngra hllt p att ddosa siten i ngra dagar
Citera
2010-05-07, 07:33
Medlem
pawitels avatar
Siten ligger nere fr tillfllet!
Citera
2010-05-09, 06:51
Medlem
FriaTider.ses avatar
Kul att ni gillar vr tuffa sajt!

Det r drfr ni ska donera pengar till mig nu s jag kan kpa en VPS-tjnst enligt planen hr: http://www.friatider.se/donera-pengar-till-nya-sajten annars kommer sajten lagga apa nn mnad, tills vi fr vr nya server p plats och det vore ju trkigt.

Stmmer fr vrigt att vi blivit dosade, men just nu r det servern vi har som knar fr trycket av vanliga beskare, vilket r bde kul och trist eftersom sajten ligger nere strre delen av dagen. Frut hade vi runt 5000/dag men nu verkar det ha stabiliserats ver 10000 unika/dag. Jag r ju en mngkulturtrtt Sdertljebo och d r det riktigt tillfredsstllande att ha fler lsare n den lokala desinformationstidningen LT till exempel. Sen har vi en bit kvar till DN.se r spade, om man fr tro Alexa, men dom ska f dom ocks i sinom tid!

FR VRIGT: Vi behver frst och frmst nya notisskribenter. Vi har ett flde av agreggerade RSS-feeds som man lser och plockar upp nyheter frn. Mycket frn dansk, norsk, brittisk och amerikansk press. Hr av dig i PM om du r intresserad. Vi behver verkligen fler som kan gra detta nu d undertecknad ska utomlands ett tag och vi har fr f vriga fr att hlla tempot undertiden.

FR VRIGT 2: Om nn kan hjlpa till med nt annat t.ex. designa klistermrken eller rita en kul satir osv s hr av dig om det med.

Puss!

/Widar
Citera
2010-05-09, 16:53
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se

Det r drfr ni ska donera pengar till mig nu s jag kan kpa en VPS-tjnst enligt planen hr: http://www.friatider.se/donera-pengar-till-nya-sajten annars kommer sajten lagga apa nn mnad, tills vi fr vr nya server p plats och det vore ju trkigt.

Stmmer fr vrigt att vi blivit dosade, men just nu r det servern vi har som knar fr trycket av vanliga beskare, vilket r bde kul och trist eftersom sajten ligger nere strre delen av dagen. Frut hade vi runt 5000/dag men nu verkar det ha stabiliserats ver 10000 unika/dag. Jag r ju en mngkulturtrtt Sdertljebo och d r det riktigt tillfredsstllande att ha fler lsare n den lokala desinformationstidningen LT till exempel. Sen har vi en bit kvar till DN.se r spade, om man fr tro Alexa, men dom ska f dom ocks i sinom tid!

FR VRIGT: Vi behver frst och frmst nya notisskribenter. Vi har ett flde av agreggerade RSS-feeds som man lser och plockar upp nyheter frn. Mycket frn dansk, norsk, brittisk och amerikansk press. Hr av dig i PM om du r intresserad. Vi behver verkligen fler som kan gra detta nu d undertecknad ska utomlands ett tag och vi har fr f vriga fr att hlla tempot undertiden.

FR VRIGT 2: Om nn kan hjlpa till med nt annat t.ex. designa klistermrken eller rita en kul satir osv s hr av dig om det med.

Puss!

/Widar
Hade grna satt upp klistermrken fr Fria Tider ger klart mycket bttre n PI
Citera
2010-05-10, 20:08
Medlem
pawitels avatar
Siten nere sedan igr. Ngon som vet??
r det hackersangrepp av terrorister frn V?
Citera
2010-05-10, 23:05
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Siten nere sedan igr. Ngon som vet??
r det hackersangrepp av terrorister frn V?
Nej dom r verbelastade och behver en ny server
Citera
2010-05-10, 23:16
Medlem
fizzles avatar
Kan ingen spegla nyheterna till en annan sida, s man kan lsa frn sidan ngon jvla gng?
Citera
2010-05-13, 17:17
Medlem
urquinaonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se

Puss!

/Widar

Tack fr en vlbehvlig informationskanal! Jag donerar grna en slant, problemet r att jag inte kunnat komma in p flera dagar och drfr inte kunnat f tag i dessa uppgifter. Skulle behva IBAN d jag befinner mig utomlands...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in