Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-09, 14:11
Medlem
Skattofobs avatar
Ngon som vet mer om vilka som ligger bakom http://www.friatider.se/ ? De har en ganska icke PK-agenda. Sen lnkar de till diverse kommunistiska sidor, ngra liberala och till denna sidan. Till rga p allt s finns en reklambanner frn greenpeace.org.

Jag fr inte det hela att g ihop kommunister och islamkritiker p en om samma sida. S info om vilka som str bakom Fria Tider/ Fria medier?

Edit: sg att den stiftelsen som stdde moderaterna hette Fria media och inte fria medier. D blir frgan nnu mer intressant vilka str bakom Fria tider och Fria medier?
Senast redigerad av Skattofob 2009-12-09 kl. 14:17.
Citera
2009-12-10, 04:55
Medlem
Normalgradens avatar
Det finns ingen koppling till den moderata stiftelsen =)

Jag vet att en stockholmare vid namn Widar Nord genom bolag reggat domnen, men tidningen r nog en kund eller vnner till vederbrande snarare en hans egen.

Han bloggar i eget namn i liknande mnen p http://telerymd.org/~nord/
Citera
2009-12-10, 04:56
Medlem
Normalgradens avatar
Frresten verkar stiftelsen inte finnas eller ivf inte ha hunnit reggas hos LST nnu.
Citera
2009-12-10, 14:31
Medlem
FriaTider.ses avatar
Stmmer bra det!

Den som vill skriva fr oss kan fr vrigt hra av sig till mig per PM d vi behver fler anonyma klimatfrnekare, islamofober, homofober, sexister osv som kan vara med och skapa morgondagens tidning!

Sjlvklart kan man publicera under pseudonym.
Citera
2009-12-24, 14:14
Medlem
anakatas avatar
Kan avsloja att jag ar en av redaktionsmedlemmarna och att ett par artiklar fran mig kommer upp narmaste manaderna.
Tidningen borjade val egentligen som en forlangning av Widar Nords utmarkta blogg och sedan var vi flera som sag potential att gora nagot riktigt vettigt av den.

FT satsar pa att vara helt politiskt oberoende och vi i redaktionen ar inte speciellt overrens om sa mycket mer an att den ska handla om allt som ar tabu att ta upp i vanliga pressen, berora kontroversiella fragor, samt satsa pa en mycket hog kvalitet pa texterna - det sistnamnda ar det lite sisadar med just nu tyvarr. Lite darfor jag blev engagerad.
Det ska inte bli nagon ny Frianyheter / Politisktinkorrekt aven om det givetvis finns vissa beroringspunkter och gemensamma namnare och vi ser dem definitivt som kollegor aven om jag personligen anser dem vara for vinklade.

Alla ar valkomna att bidra med artiklar och det ar valfritt om man vill ha dem publicerade i eget namn, under pseudonym eller helt anonymt. Vi satsar pa att i framtiden halla betydligt hogre klass an vad t.ex. dagspressen gor, men samtidigt inte censurera nagot.
Kraven vi staller pa skribenter ar bara att faktagrunden stammer och att referenser ges vid behov, att fula retoriska knep i stil med ad hominem (att argumentera mot vem som framfor budskapet istallet for sjalva innehallet) inte anvands, och att - nar det ar tillampligt, vilket givetvis inte galler allt inom politik, filosofi, religion, egna asikter, etc - samtliga pastaenden ar logiska och falsifierbara.
Det vill saga sadant som egentligen borde vara sjalvklart for all press men som svensk dagspress glomt bort for lange sedan.

Tyvarr handlar for manga av artiklarna om invandring just nu, vilket dock ar fullt logiskt av den enkla anledningen att det ar ett av de omradena dar absolut starkast asiktsforbud galler. Jag ska borja skriva om narkotikapolitik och vi ser garna artiklar om fler kontroversiella amnen fran alla standpunkter.
En framtida plan ar aven att kora en serie intervjuer med diverse blattar av olika sorter och farger om hur de ser pa laget i Sverige.

Sjalv ar jag ju libertarian och for fri invandring men anser att Sveriges nuvarande invandrings- och migrationspolitik ar en katastrof bade for Sverige som land och for nodlidande varlden over, bisexuell men anser att all hets- och diskrimineringslagstiftning ska avskaffas omgaende, etc. Sa ni behover inte vara oroliga for att jag skulle vara nagon PK-mupp som jag ibland framstalls som.
Det ar nog snarare en fordel att ha en redaktionsmedlem som det ar helt omojligt att rikta diverse rasist/nazist/Sverigedemokrat/homofob-anklagelser mot... (Just nu rakar jag faktiskt vara i ett land med betydligt fler muslimer per capita an Sverige, och djupt troende sadana dessutom)

Om nagon undrar nagot eller vill diskutera sa laser atminstone jag och Widar den har traden.

Kliar det i fingrarna att argumentera for, emot eller kring fascism, libertarianism, massutvisningar, massinvandring, multikulti, monokulti, bogeri, straigheteri, ja vad som helst som kan vara intressant och som tystas ner eller forminskas i etablerad media sa tveka inte att skicka in en artikel! Ar du osaker pa om den ar relevant och uppfyller kraven sa skriv ihop ett snabbt utkast istallet.
Senast redigerad av anakata 2009-12-24 kl. 15:11.
Citera
2010-04-14, 11:18
Medlem
Den judiska sverigedemokraten Ted Ekeroth skriver raljerande om sidan:

Citat:
Fria Tider fast i PK-vrldens idioti

Posted on 2010-04-14 by Ted Ekeroth

Fick nyss tips om fljande artikel p Fria Tider. Den hade jag helt missat. Sorgligt, fr Fria Tider har i mnga andra fall en del intressanta inlgg. Men det visar sig nu att de fljer i vnsterns fotspr av desinformation och lgner och gillar lget att sprida urldriga antisemitiska myter.

Utan att kommentera allt fr detaljera p texten i sig, det har gjort bra p andra hll, kan man bara konstatera att deras resonemang haltar kraftigt. Att det frekommer illegal organhandel ver hela vrlden r vl kanske ingen nyhet, men Aftonblaskans artikel handlade om att IDF ddar palestinier fr att ta deras organ och har ingenting med det som uppdagades fr lngesedan i Israel att en lkare anvnde redan dda kroppar (judar, araber och alla andra) i forskning och annat. Att pst att det ger Aftonbladet rtt r bara ett desperat frsk att smutskasta judarna. Nja, det finns mnga bra inlgg om detta.

Vad gller Fria Nyheter r det vl ganska klart att de r inte speciellt vnligt instllda till mngkulturen. Men en varningsklocka ringer alltid nr man dels r emot massinvandringen och sedan gillar att driva blood libels mot Israel och judarna, delta i propaganda mot Israel som uteslutande knnetecknas av att judarna r skyldiga till det mesta och alla andra r offer fr judarnas, frlt, israelernas ondhet.

Det som frenar extremhgern med vnstern r antisemitismen, kampanjen mot Israel och judarna. Efter jag lst detta dravlet p Fria Tider inser jag nu ungefr vilka sikter Fria Tiders redaktion har.

http://tedekeroth.se/2010/04/14/fria...rldens-idioti/

Det dr med nyanser r verkligen inte judarnas grej riktigt. Det blir ganska uppenbart vilken roll brderna Ekeroth har att spela i den allt snabbare framvxande kritiken mot mngkulturen i Sverige. Min gissning r att de inte enbart har sin betalning fr politiskt arbete frn SD:s partikassa.
Senast redigerad av IvanLendl 2010-04-14 kl. 11:28.
Citera
2010-04-14, 20:44
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Det dr med nyanser r verkligen inte judarnas grej riktigt. Det blir ganska uppenbart vilken roll brderna Ekeroth har att spela i den allt snabbare framvxande kritiken mot mngkulturen i Sverige. Min gissning r att de inte enbart har sin betalning fr politiskt arbete frn SD:s partikassa.
Ja, dr var det verkligen ljud i skllan. Ekeroth r i mitt tycke inte en av de samtida intellektuella i Europa, starkt att kritisera en artikel p Fria Tider som r 4 mnader gammal.

Fria Tider mste vara nere i brygga nu.
Citera
2010-04-18, 17:59
Medlem
r Friatider nedstngt nu eller?
Citera
2010-04-18, 19:23
Medlem
klas121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
r Friatider nedstngt nu eller?
Sidan blev tydligen DoS-attackerad.
Citat:
http://www.friatider.se/friatider-se...ny-ddos-attack
Vid halvtvtiden idag snktes FriaTiders server av en mer koordinerad DoS-attack frn flera olika datorer.
Citera
2010-04-18, 23:56
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl

Ted Ekeroth r, och har alltid varit, en impulsdriven, sionistisk idiot.
Citera
2010-04-21, 20:54
Medlem
ShineCitys avatar
Fria Tider drar p sig uppmrksamhet frn bloggosfren:

Bloggo - "Fria Tider - en intellektuell hger":
http://bortkopplad.se/bloggo/2010/04...ektuell-hoger/

Helena von Schantz - "Felval p norra Cypern":
http://helenavonschantz.blogspot.com...ra-cypern.html

De blir populrare verkar det som.
Citera
2010-04-21, 22:27
Medlem
Cesares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Fria Tider drar p sig uppmrksamhet frn bloggosfren:

Bloggo - "Fria Tider - en intellektuell hger":
http://bortkopplad.se/bloggo/2010/04...ektuell-hoger/

Helena von Schantz - "Felval p norra Cypern":
http://helenavonschantz.blogspot.com...ra-cypern.html

De blir populrare verkar det som.

Fria Tider verkar ha ftt ett rejlt uppsving den senaste mnaden efter deras rapportering i Landskronafallet. Enligt Alexa r de nu strre n Fria Nyheter, till exempel. Vi fredrar helt klart FT framfr de andra indignerat pbelvrlande bloggarna PI; de r bredare, serisare och mindre SD-korrekta. Hr om dagen blev de ju allts attackerade av Kent Ekeroth fr sin Israelkritik, t.ex.
Senast redigerad av Cesare 2010-04-21 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in