Den judiska sverigedemokraten Ted Ekeroth skriver raljerande om sidan:
Citat:
Fria Tider fast i PK-vrldens idioti
Posted on 2010-04-14 by Ted Ekeroth
Fick nyss tips om fljande artikel p Fria Tider. Den hade jag helt missat. Sorgligt, fr Fria Tider har i mnga andra fall en del intressanta inlgg. Men det visar sig nu att de fljer i vnsterns fotspr av desinformation och lgner och gillar lget att sprida urldriga antisemitiska myter.
Utan att kommentera allt fr detaljera p texten i sig, det har gjort bra p andra hll, kan man bara konstatera att deras resonemang haltar kraftigt. Att det frekommer illegal organhandel ver hela vrlden r vl kanske ingen nyhet, men Aftonblaskans artikel handlade om att IDF ddar palestinier fr att ta deras organ och har ingenting med det som uppdagades fr lngesedan i Israel att en lkare anvnde redan dda kroppar (judar, araber och alla andra) i forskning och annat. Att pst att det ger Aftonbladet rtt r bara ett desperat frsk att smutskasta judarna. Nja, det finns mnga bra inlgg om detta.
Vad gller Fria Nyheter r det vl ganska klart att de r inte speciellt vnligt instllda till mngkulturen. Men en varningsklocka ringer alltid nr man dels r emot massinvandringen och sedan gillar att driva blood libels mot Israel och judarna, delta i propaganda mot Israel som uteslutande knnetecknas av att judarna r skyldiga till det mesta och alla andra r offer fr judarnas, frlt, israelernas ondhet.
Det som frenar extremhgern med vnstern r antisemitismen, kampanjen mot Israel och judarna. Efter jag lst detta dravlet p Fria Tider inser jag nu ungefr vilka sikter Fria Tiders redaktion har.
http://tedekeroth.se/2010/04/14/fria...rldens-idioti/
Det dr med nyanser r verkligen inte judarnas grej riktigt. Det blir ganska uppenbart vilken roll brderna Ekeroth har att spela i den allt snabbare framvxande kritiken mot mngkulturen i Sverige. Min gissning r att de inte enbart har sin betalning fr politiskt arbete frn SD:s partikassa.