Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-11, 14:05
  #1
Medlem
4522s avatar
Jag vet inte om flera stött på dessa klåpare men jag misstänker att det finns ett stort missnöje med tanke på alla artiklar och insändare. Men det är sanslöst att man kan driva ett "serviceföretag" på ett så vedervärdigt sätt. På sommaren kör vissa bussar i tätortstrafiken med värme på, vilket drar upp temperaturerna uppemot 40+ grader. Dom har nämligen inte lärt sig hur man stänger av värmeelementen. Chaufförerna är ett ämne vi kan hålla fast vid, jag åkte med samma lirare tre mornar i rad och han glömde att stanna på samma hållplats vid alla tillfällena. Hur svårt ska det vara? Det är idiotens jobb.

Sen måste man även nämna pendeln till Västervik/Hultsfred/Kalmar som aldrig fungerar. Är det inte märkligt att man får åka buss en majoritet av gångerna? Och då får man vara lycklig över att det ens dyker upp något ersättningsfordon och en förklaring från Veolia. Sist men inte minst så verkar företagen ha ett lysande samarbete, ingen vet vad som ska göras av vem, har man ett klagomål skickas man mellan instanserna och det skylls hela tiden på varandra.

Vad har ni för egna erfarenheter? Hur ser det här "samarbetet" ut egentligen? Och hur kan en upphandling sluta med att dessa två, totalt inkompetenta företag får chansen att styra all tätorts- och pendeltrafik i en så stor region som Östergötland? Det måste vara svågerpolitik som ligger bakom.
Citera
2009-12-11, 16:00
  #2
Medlem
DanteAlighieris avatar
Creds till veolia som inte har ockerpriser. Så länge de inte håller samma priser som SJ så ger jag blanka fan i att bry mig om ifall de är odrägliga, på något sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback