Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-14, 19:13
Medlem
Garderobs avatar
Överväger att flytta till Sundbyberg men vill veta om det område där den aktuella lägenheten ligger är socialt nedgånget. Begick misstaget för några år sedan att flytta till Högdalen - ett misstag som lärde mig en del. Flyttade efter några månader och har inte satt min fot där sedan dess. Så ni som vet mer än var Sundbyberg ligger, kolla in kartan vid länken. Där är en röd pil som markerar det aktuella området.

Är det gott om, eehh, människor som har haft mycket otur som bor där? Eller är det väsentligt bättre än det ser ut från utsidan (grått och deppigt)?

http://img527.imageshack.us/img527/2338/sndbrgtlgn.jpg
Citera
2009-12-14, 19:14
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag va iaf på Gretas för x-antal år sen..va ett sjujävla drag iaf
Citera
2009-12-14, 19:20
Medlem
punksvins avatar
Ett garage kanske inte skulle vara fel att ha: http://data.fuskbugg.se/skalman01/---Clipboard02.jpg
Citera
2009-12-14, 19:22
Medlem
Iblis66s avatar
Jag jobbade där för ett tag sedan och måste säga att jag verkligen trivdes i sumpan.
Sundbyberg är väldigt blandat. Det finns lägenheter som är svindyra vid vattnet, och det finns billigare alternativ där luffarna hänger. Sumpan kanske inte är någonting för över-medelklass folket dock. Själv skulle jag inte ha någonting emot att flytta dit.
Citera
2009-12-14, 19:23
Medlem
_abous avatar
Vad jag har förstått så är Sumpan inte direkt dåligt, men lite mer "rough" än standard.
Citera
2009-12-14, 19:24
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tulegatan är ganska hårt trafikerad har jag för mig.
Citera
2009-12-14, 19:27
Medlem
SafleBouges avatar
Sundbyberg är trevligt. Det är lite som en egenstad tycker jag, jag skulle gärna vilja bo i sumpan.
Angående vandaler och kriminalitet vill jag påstå att det är lugnt, knappast som att du måste ha garage, men det är skönt att ha när det är match på råsunda kan jag tänka mig.
Citera
2009-12-14, 19:40
Medlem
Bajenalexs avatar
Det där området är rätt nice, i sundbyberg centrum finns det många bra restauranger och det är ingen brist på folk och sköna uteplatser Jag skulle säga att sundbyberg är väldigt fint på vissa ställen, och lite trist på vissa, men så är ju hela storsthlm? Fina innegårdar o parker, sköna restauranger och en massa gamla hus.. Random shit helt enkelt!
Citera
2009-12-14, 19:42
Medlem
LiLWizs avatar
Har själv aldrig bott i Sundbyberg själv men har många kompisar som bor där. Jag gillar området bortsett från att det är AIK-land men för den icke-fotbollsintresserade så är det ett område jag kan tänka mig bo i. Sen är det självklart en fråga om standard och komfort. Bussar går det gott om nere i centrum men pendeltågen går väl inte alltid som de ska, mycket strul i trafiken den senaste tiden med flera timmar försening om man har otur.

Tror att Sundbyberg likt Solna har ganska låg kommunalskatt, rätta mig om jag har fel?

Bor du i Sundbyberg så har du tillgång till en av de större ICA butikerna i Sverige, nämligen den som ligger bredvid spåren in mot Stockholm central. Om det nu är bra eller dåligt vet jag ej.

12 minuter in till stan med Pendeltåget, några fler minuter om du väljer tunnelbana.

Tulegatan är rätt så trafikerad bara så du vet om det, men biltrafik kanske inte är något du stör dig på. Området du har på kartan är inte det mest centrala området, du kanske borde se dig om efter något som ligger lite mer centralt till antingen Näckrosen eller Sundbyberg, ditt område ligger emellan.

Om jag får ge ett tips så tycker jag det mesta som ligger i närheten av Näckrosen är bra områden och att området som ligger på andra sidan Sundbyberg station är lite mer nedgånget än den sidan du håller dig på.
Senast redigerad av LiLWiz 2009-12-14 kl. 19:46.
Citera
2009-12-14, 19:47
Medlem
knekt sparvs avatar
Jag har släkt som bor där, och efter vad jag har förstått är det helt ok. Ganska lugnt, inget bråk etc. Sedan bor de ju i en jättefin lägenhet också.
Citera
2009-12-14, 19:49
Medlem
Gtths avatar
Du är så välkommen så.

Det är härligt här, om du rör dig i centrum dvs.

Och du bor rätt bra till, det är fint här. det må jag lova.

Hoppas du trivs! Och nej, det är inte sunkigt vid centrum områdena, detta är utan tvekan top 2 på blåa linjen. Slår ju resten som finns längre bort med hästlängder.

Välkommen till 172
Citera
2009-12-14, 20:05
Medlem
Garderobs avatar
Enligt birthday.se bor bland annat följande ”familjer” i porten:

Kinnunen
Kaunismäki
Javaheri
Dokmai
Nissilä
Diyari