Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-08, 16:41
  #1
Medlem
Hej, Ibland när man sitter och är connectad till en victim på någon trojan så letar man password. Vilket kan ta sin tid när man inte vet vilka program osv personen använder.
Finns det något program som man kan uploada till sin victim som letar efter lösen till hemsidor, program, cdkeys osv och sedan mejlar tillbaka allt den hittar till t.ex email/icq/irc?

Jag har använt google och sök utan resultat
Citera
2004-02-08, 17:20
  #2
Medlem
Nej, det finns det inte.
Citera
2004-02-09, 16:55
  #3
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trala-la
Nej, det finns det inte.

Nån som känner sig manad?
Citera
2004-02-09, 17:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0g
Nån som känner sig manad?

Om jag får resurserna/datan så kan jag knåpa ihop något.

Skriv ner alla registernycklar/filer/etc.

Orkar inte installera icq/en massa ftp-klienter/spel etc. bara för att kolla var de sparar sina lösenord
Citera
2004-02-11, 00:10
  #5
Banned
user092s avatar
en enklare ide vore en offline keylogger som är väldigt stabil (som de flesta inte är). Den loggar antingen, allt, eller saker med **** (o sånt som skrivs lite innan dess), och loggar också vad som händer först i ett program med en viss text i window title, t,ex. om window title innnehåller orden hotmail, eller jag nyss skrev hotmail.com börjar den logga osv...
annars finns de ju alla möjliga tools för att få fram icq/msn lösenord om de är sparade....

aja babblar bara men men
o för att veta vilka program användaren har kolla bara under program files/ osv... eller startmenyn/desktop ... kanske även i recent för filer osv
Citera
2004-02-15, 10:27
  #6
Banned
jonas18zs avatar
kolla http://nuclearwinter.mirrorz.com/ så finns det en cd-key stealer
Citera
2004-02-15, 12:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas18z
kolla http://nuclearwinter.mirrorz.com/ så finns det en cd-key stealer

Tack
Citera
2004-02-17, 14:02
  #8
Medlem
använd

en keylogger om du vill ha lösenord till websidor....

annars så lagras de flesta cdkeys i registret förutom få så som blizzards som lagras i .mpq filerna... vissa är även krypterade...

i nyaste C.I.A finns det en cdkey stealer som söker igenom registret och tar ner cdkey.. sen finns det ju lösenord som lagras ngnstans inte säker på var men dem kan man ochså få genom c.i.a vill du ha länken till deras sida pm me...

Nuclear rat har ochså cdket funktion .....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback