• 96
  • 146
  • 186
  • 195
  • 196
  • 197
  • 206
  • 246
  • 296
2017-01-21, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Efter uppehåll sedan Juli började jag om med Voxra idag. Varit så fruktansvärt trött senaste tiden så jag tog en tablett imorse innan jag skulle till terapeuten osv.. hållit mig vaken hela dagen. Haft ungefär samma biverkningar som första gången jag tog voxra dvs. svettats lite i omgångar och haft aningen tendens till mer ångest/panik och varit lite mer vaken/speedad. Vet inte exakt om det beror på just Voxran men..

Vet inte om jag ska fortsätta eller ej.. hatar att behöva ta medicin varje dag och ha diverse biverkningar. Även om Voxra haft minst och lindrigast av alla jag tagit. Vet inte om jag ska välja medicinfri kropp som är trött eller voxra varje dag och få svårt att somna...

Hur gick det förut när du medicinerade? Efter ett par, tre veckor, så brukar det ofta stabilisera sig, särskilt med sömnproblematiken som Voxra kan generera. Du kan komma runt detta genom att ta t.e.x. melatonin innan läggdags, eller doxepin i låg dos.

Har du utrett din trötthet något? Lider du av kroniskt trötthetssyndrom? Kanske kan medicinen Modafinil vara något. Om du inte kollat upp dina värden och hormoner ordentligt innan så är det ett tips.
Citera
2017-01-21, 06:31
Medlem
Voxra gav mej bara fruktansvärt mycket ångest. Käka den 3 månader och ångesten hela tiden.
Citera
2017-01-21, 06:35
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Voxra gav mej bara fruktansvärt mycket ångest. Käka den 3 månader och ångesten hela tiden.

Jag sov bara på voxra 150mg. Meningen att jag ska bli pigg
Citera
2017-01-21, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Jag sov bara på voxra 150mg. Meningen att jag ska bli pigg

Jag käka 300mg och sömn va inge problem för mej. Ångesten som va jobbig.
Citera
2017-01-21, 09:21
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Jag käka 300mg och sömn va inge problem för mej. Ångesten som va jobbig.

Det är märkligt hur en tablett mot depression ger ångest. Har du slutat ta? Har ångesten avtagit? Tyvärr måste man söka sig fram och se till att pröva nya mediciner. Kändes som en hantel i hjärnan som höll ner en. Den extrema tröttheten försvann direkt.
Citera
2017-01-21, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Det är märkligt hur en tablett mot depression ger ångest. Har du slutat ta? Har ångesten avtagit? Tyvärr måste man söka sig fram och se till att pröva nya mediciner. Kändes som en hantel i hjärnan som höll ner en. Den extrema tröttheten försvann direkt.

Nej, det är inte märkligt. Voxra ökar signalering av noradrenalin, vilket kan ge ökad ångest för den som är känslig. Majoriteten patienter som står på Voxra får ej ökad ångest.
Citera
2017-02-04, 16:17
Medlem
Lättar dessa ångestspecifika biverkningar - någonsin?

Funderar på att sätta ut bupropionen, efter ungefär två månader, varav sex veckor på 300 mg.

Upplevde effekten inledningsvis som mycket behjälplig; den så betungande tröttheten försvann och allt blev lite lättare. Fick saker gjorda.

Idag medför sociala interaktioner betydande svårigheter; att handla mat är ett förhållandevis stort umbärande, så även en så trivial sak som att stöta på någon i tvättstugan.
Härtill får jag inte mycket gjort längre. Det känns "tungt" - igen.

Två månader in, finns det någon chans att dessa biverkningarna släpper? Tror inte jag kan fortsätta såhär.
Citera
2017-02-10, 14:18
Medlem
johnussss avatar
Har nu gått på Voxra sedan i Juli förra året. Redan efter 2-3 veckor gick jag upp till 300 mg. Det enda jag kände var att jag var lite lugnare, lite mer sansad. Mina mardömmar var borta på Voxran. Sömnen var inga problem. Förra veckan bestämde jag mig för att sluta med min medicin för jag hade dagarna innan försökt känna vad dom egentligen gjorde med mig. Jag tycktes inte känna någon effekt utav Voxran så jag beslöt mig för att sluta. Första dagen var inga bekymmer, allt som vanligt och somnade relativt bra. Andra dagen började jag märka att min puls var väldigt igång och att jag var väldigt ljud känslig. Tredje dagen så var jag det som att jag ville sprängas ut i atomer och springa femtioelva varv runt gjorden. Fjärde dagen så sade min fru till mig att tar du inte din medicin så orkar jag inte med dig längre. Jag var så otroligt stirrig och otroligt hyper att jag varken visste ut eller in. På eftermiddagen den fjärde dagen tog jag två tabletter (300mg) och redan efter 40 minuter så kände jag hur jag landade. Det var som om jag hämtade andan efter ett långt springlopp. Ljuden blev lugnare och jag klarade sitta ner utan att hoppa med någon kroppsdel.

För några månader sedan besökte jag en psykolog som ansåg att jag behövde göra en ADHD utredning. Jaha tänkte jag, jag är 36 år, som om jag inte borde märkt något. När jag kom hem samma dag satt jag och pratade med min andre hälft. Hon hade misstänkt detta sedan vi blev ihopa, folk har påpekat det så länge jag kan minnas. Du har damp, det är en sak man bara kläcker av sig har jag tänkt. Det hade verkligen besvarat MÅNGA frågetecken i mitt liv.. Alla tecken finns där. Hela mitt liv har jag varit en otroligt impulsiv och sprallig och högljud. Det är så jag har varit har jag tänkt. På gott och ont. Jag tvekade rätt länge till tanken att jag skulle ha ADHD men efter att haft uppehåll på Voxran i fyra dagar så är det nog ganska uppenbart.

Tidigare har jag bytt antideppresiva till och från i 7 år och har provat alla olika "familjer" men det var först med Voxran jag kände att jag fick en ro i kroppen och jag slutade tycka att livet var en stor jävla plåga.

Det är min erfarenhet.
Citera
2017-02-10, 16:40
Medlem
Citat:

Same... Sån satans ångest av denna medicinen.
Det ångade inom mig av ilska och ångest.
Fruktansvärt påfrestande var det.
Kändes som (nor)adrenalin overflow.

Just det... Drömmarna var sjukt tunga och mörka.
Under en dröm hade jag ångest som jag ALDRIG känt förrut.
Aldrig kännt samma känsla igen även att jag kört cold turkey från Lyrica och Subutex samtidigt. Eller tramadol/Kratom/Effexor cold turkey.
Man kan säga att den medicinen inte var för mig haha.
Senast redigerad av reltiHflodA 2017-02-10 kl. 16:44.
Citera
2017-02-14, 14:13
Medlem
Missdiamond00s avatar
Ni som äter Voxra, har ni gått ner i vikt? Har hört om det tillskillnad fr ssri som man lätt kan gå upp i vikt av. Att få sexlust igen av Voxra låter ju hur grymt som helst då min är helt borta!
Citera
2017-02-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missdiamond00
Ni som äter Voxra, har ni gått ner i vikt? Har hört om det tillskillnad fr ssri som man lätt kan gå upp i vikt av. Att få sexlust igen av Voxra låter ju hur grymt som helst då min är helt borta!

Vorax hjälper inte dig.. Ditt problem med sexlust är du dödar andras, jag skulle rekommendera dig ett stor jävla påslakan att gömma dig i..
Citera
2017-02-15, 02:31
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missdiamond00
Jag både gick ner i vikt och fick ökad sexlust av Voxra men fick sluta då den gav en jävla ångest istället.
Citera
  • 96
  • 146
  • 186
  • 195
  • 196
  • 197
  • 206
  • 246
  • 296

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera