Citat:
Ursprungligen postat av
KandidatenKobra
Instämmer med många före mig i att Voxra är den bästa antidepressiva medicin jag prövat, och då har jag prövat en del.
Jag var nästan helt apatisk pga depression innan jag började med den, efter några veckor kunde jag arbeta, jag var motiverad, gladare och mådde allmänt mycket bättre.
Biverkningarna var utebliven sömn, aptitlöshet och en del hallucinationer, både ljudliga och visuella.
Den förstörde även min mage till den gränsen att jag var tvungen att sluta ta den. Buksmärtor och diarré 24/7 gjorde att det inte fungerade. Mycket synd.
Är inne på dag 5 nu (150mg) och jag vill ändå påstå mig vara påläst innan start för att möta eventuella biverkningar... Men var inte beredd på dessa hallucinationer, skuggor som rör sig, flugor på vita väggar osv. Inget extremt men lite här och där i vrårna. Mest uppenbart på kvällen/natten.
Trots att man kunde ana att detta skulle uppkomma så känns det ändå lite lustigt-obehagligt på något sätt, inte rädd.
Det skulle kunna ha ett förstärkt samband med att Sertralin sattes ut för 1 vecka sedan med blandade utsättningssyptom, el-stötar i huvudet, illamående bl.a.
Förövrigt ingen större effekt än på Voxra, men jag kan tydligt ana att något (positivt) ligger och bubblar under ytan.
Fick Voxra utskrivet som den andra medicinen efter 5 månader på Sertralin utan framgång för utmattning med eventuell bakomliggande depression. Tillägger även att Voxran tuggas.