2019-10-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Idiotiskt jag vet men jag dricker kaffe dagligen och dricker lite alkohol vissa helger för att behålla mitt sociala liv. På 150mg kunde jag supa mig dyngrak utan att något hände men ville bara kolla med er erfarna på 300mg.

Blev berusad kanske lite snabbare än utan 300mg, märkte inget annat speciellt.
Citera
2019-10-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Nu har jag klivit upp i dos till 300mg. Den goda effekten började klinga av på 150mg så jag valde att gå upp i styrka. Men jag tänkte kolla med er om det finns några varningstecken ifall ett krampanfall är på väg att inträffa? Har säkert dragits upp ett flertal gånger i tråden men orkar inte gå igenom alla sidor så jag frågar nu.

Idiotiskt jag vet men jag dricker kaffe dagligen och dricker lite alkohol vissa helger för att behålla mitt sociala liv. På 150mg kunde jag supa mig dyngrak utan att något hände men ville bara kolla med er erfarna på 300mg. Idag håller jag mig inomhus och tänkte suga i mig en kopp svart och rivigt nu för att testa gränserna. Krampar hellre hemma än ute på något kafé.
Äter 300mg, kan knappt dricka något alls nu för tiden då de slår helt fel med alkohol och den för mig, tråkigt att inte kunna ta en öl till maten men så får det vara.
Citera
2019-10-15, 19:36
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mississippipipi
Äter 300mg, kan knappt dricka något alls nu för tiden då de slår helt fel med alkohol och den för mig, tråkigt att inte kunna ta en öl till maten men så får det vara.

Jo man kan ju behöva offra det för att må bra I vardagen. Men jag märkte att jag isolerande mig mer och mer när jag inte kunde ta en öl med vännerna.
Kändes bara tråkigt att sitta där och sippa på en cola medan de avnjöt en bira. Jag började sen dricka lite och märkte att det gick utmärkt sen så drog jag en raketfylla utan problem. Men känns lite läskigare nu när man gått upp till 300mg
Citera
2019-10-16, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Instämmer med många före mig i att Voxra är den bästa antidepressiva medicin jag prövat, och då har jag prövat en del.

Jag var nästan helt apatisk pga depression innan jag började med den, efter några veckor kunde jag arbeta, jag var motiverad, gladare och mådde allmänt mycket bättre.

Biverkningarna var utebliven sömn, aptitlöshet och en del hallucinationer, både ljudliga och visuella.
Den förstörde även min mage till den gränsen att jag var tvungen att sluta ta den. Buksmärtor och diarré 24/7 gjorde att det inte fungerade. Mycket synd.

Är inne på dag 5 nu (150mg) och jag vill ändå påstå mig vara påläst innan start för att möta eventuella biverkningar... Men var inte beredd på dessa hallucinationer, skuggor som rör sig, flugor på vita väggar osv. Inget extremt men lite här och där i vrårna. Mest uppenbart på kvällen/natten.

Trots att man kunde ana att detta skulle uppkomma så känns det ändå lite lustigt-obehagligt på något sätt, inte rädd.
Det skulle kunna ha ett förstärkt samband med att Sertralin sattes ut för 1 vecka sedan med blandade utsättningssyptom, el-stötar i huvudet, illamående bl.a.
Förövrigt ingen större effekt än på Voxra, men jag kan tydligt ana att något (positivt) ligger och bubblar under ytan.

Fick Voxra utskrivet som den andra medicinen efter 5 månader på Sertralin utan framgång för utmattning med eventuell bakomliggande depression. Tillägger även att Voxran tuggas.
Citera
2019-10-16, 10:53
Medlem
Började med 150mg för 3v sedan. Kände ingen direkt skillnad förutom att jag pratar snabbare och kan bli tvärarg för ingenting (iofs så blev jag det innan voxra också pga pmsdelux).

Jag fick dyra sömntabletter utskrivna. Nu i efterhand känns det jävligt onödigt att jag hämtade ut dom, då jag inte alls har svårt att somna. Jag somnar typ direkt då jag lägger mig. Vilket är extremt skönt!! Då jag tidigare haft insomningsproblem.

Igår ökade jag dosen till 300. Jag känner mig lite trögtänkt när jag bara sitter ner och håller på med telefonen. Har lite svårt för att läsa (det har jag inte egentligen). Lite svårt att förklara. Men vi säger att mina vänner skulle börja prata med mig nu medan jag sitter här med telefonen, så hade jag kollat på dom och inte fattat vad dom säger. Utan det tar någon sekund innan jag kan koncentrera mig på annat då jag nu är koncentrerad på att skriva här.

Jag känner av min ångest mer nu också. Jag har GAD så jag är extremt känslig mot tex koffein, och min läkare trodde att voxra kunde ge mig mer ångest. Men vi ser väl. Tänker att det bara är såhär nu ifrån början.

Ser att några känner sig speedad. På 150 så kände jag mig snarare lugnare. I både hjärnan och kroppen. Kanske beror på min add? + att jag är trött och inte alls har problem med att somna.
Citera
2019-10-16, 12:50
Medlem
flowerpower900s avatar
Trött som fan på cipralex, är det dumt att leka med dopaminet i hjärnan om man inte har problem med depression? Har bara problem med ångest och undrar ifall man skulle sluta med voxran ifall det då kan utlösa någon slags depression, eller om jag bara är för nojig? Står på cipralex och mirtazapin just nu (ska såklart testa sluta med mirtazapinen först men om problemen kvarstår så lär voxran komma på tal till läkarn iaf).
Citera
2019-10-16, 12:57
Medlem
BloodRedMoons avatar
Voxra är en mild medicin och fungerar bara på lättare depressioner. Har du svårare depressioner så bör du välja en annan medicin. Jag vet, för jag har själv ätit Voxra och det var som att käka sockerpiller. Gav noll effekt.

Voxra påverkar dopaminet och noradrenalinet. INTE serotoninet.
Citera
2019-10-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Voxra är en mild medicin och fungerar bara på lättare depressioner. Har du svårare depressioner så bör du välja en annan medicin. Jag vet, för jag har själv ätit Voxra och det var som att käka sockerpiller. Gav noll effekt.

Voxra påverkar dopaminet och noradrenalinet. INTE serotoninet.

Voxra är inte en svag medicin för lättare depressioner. Du vet inte vad du pratar om.
Citera
2019-10-16, 13:12
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Voxra är inte en svag medicin för lättare depressioner. Du vet inte vad du pratar om.

Jo, det är en mild medicin. Anafranil däremot är en stark medicin.
Citera
2019-10-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Trött som fan på cipralex, är det dumt att leka med dopaminet i hjärnan om man inte har problem med depression? Har bara problem med ångest och undrar ifall man skulle sluta med voxran ifall det då kan utlösa någon slags depression, eller om jag bara är för nojig? Står på cipralex och mirtazapin just nu (ska såklart testa sluta med mirtazapinen först men om problemen kvarstår så lär voxran komma på tal till läkarn iaf).

Voxra är mot depression och den kan ge ökad ångest. Slutade själv med voxra pga det.
Citera
2019-10-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Jo, det är en mild medicin. Anafranil däremot är en stark medicin.

Utgår du efter biverkningarna? Alla depressioner blir inte hjälpa av mediciner som blockerar återupptaget av serotonin. Jag har blivit injicerad med Anafranil, mådde hemskt dåligt av den medicinen.
Citera
2019-10-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Voxra är mot depression och den kan ge ökad ångest. Slutade själv med voxra pga det.

Voxra och cipralex är en utmärkt kombination av den anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in