2025-01-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenplask
Okej, ja jag har ju ätit dessa ihop i några år nu som sagt... Men känns ju inte jätte bra om det är som du säger... Men jag borde kunna lite på att det ändå går när läkaren skriver ut så länge? Eller, ja jag vet inte. Är så svårt med alla mediciner!

Håller med, det är jättesvårt! Att läkarna vet väldigt lite om antidepressiva och allt runt omkring. Min brukar kolla Internmedicin för att se vad som går ihop och hur stor dos osv. Han hade aldrig kunnat säga utantill hur man ska ta dom 😂
Citera
2025-01-27, 17:29
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Har blivit erbjuden voxra som förslag från min läkare. Mycket verkar stämma, men har ångestproblematik också. Är det en dålig ide eller kan kombinera med något?
Citera
2025-01-27, 17:50
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Har blivit erbjuden voxra som förslag från min läkare. Mycket verkar stämma, men har ångestproblematik också. Är det en dålig ide eller kan kombinera med något?

Panikångest eller mer negativa tankar?
Citera
2025-01-27, 18:20
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Panikångest eller mer negativa tankar?

Gad
Citera
2025-01-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto

Voxra förvärrade min ångest iallafall, blev dessutom fysiskt rastlös och spänd i kroppen också.

Den hade dock en viss antidepressiv effekt, men bara i två tre veckor. Sen var bara ångesten och myrkrypen kvar. Voxra kändes giftig.

Men även den antidepressiva effekten var kass egentligen, man blev som lite skevt skakigt halvtjackad, med ångestsvettningar som luktade tacos.
Citera
Igår, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Håller med, det är jättesvårt! Att läkarna vet väldigt lite om antidepressiva och allt runt omkring. Min brukar kolla Internmedicin för att se vad som går ihop och hur stor dos osv. Han hade aldrig kunnat säga utantill hur man ska ta dom 😂

Ja jo det känns lite så, som att dom först måste kolla runt innan dom bestämmer. Men då borde dom ju sett att mina inte passar ihop 😅 sen äter jag ju seroquel (stavning) dagligen, inderal vid behov, stilnoct vid behov, melatonin dagligen. Sen är det någon mer vid behov.. Så ja vet inte riktigt, känns som en kompott av piller ibland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in