2024-12-20, 00:32
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murre87
Ang reboxin
https://www.lakemedelsvarlden.se/ant...l-utan-effekt/

"Resultaten visar att reboxetin inte har någon effekt jämfört med placebo"

Detta är lite omtvistat men vissa studier pekar på att reboxetin inte är supereffektiv vs egentlig depression. Därför man kan addera den som "augmentationsbehandling" ihop med en mer selektiv SSRI, för att få in potent aktion i NET-hämning. Reboxetin är en väldigt clean NRI och kan också ha god effekt vid ADHD, särskilt hypoaktiva variant. Kan fungera bra som off label-behandling om man vill undvika centralstimulerande.
Citera
2024-12-20, 20:48
Medlem
Jag har ätit Voxra 150 mg i en vecka nu. Tar vanligen Escitalopram 20 mg men trappade ned till 10 mg för tre dagar sen för jag ville se om Voxra gjorde mig ännu piggare då. De första dagarna med Voxra var jag full av energi. Jag tog tag i saker jag inte orkat göra på månader, behövde inte sova mitt på dan, var inte överväldigad och lättretlig på kvällen, kände mig social. I förrgår vaknade jag och kände mig lika seg som innan Voxra. Kan det vara för att jag trappade ned Escitalopramen? Eller var de första dagarna med energi bara placebo? Vill gärna känna den energin igen. Kände hopp om livet. Jag fick Voxra i väntan på ADHD-utredning. Jag har antagligen ADD och saknar helt inre motor vilket gör mig deprimerad då jag aldrig klarar av att få ordning på mig själv och mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in