Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-29, 20:40
Moderator
oilslicks avatar
Vad vill ni förbättra?

Själv vill jag se att ens egen spelare kan bli skadad, när man för spaken framåt för att skjuta så ska man inte tackla ist och få en onödig utvisning.
Sen vore det kul att kunna titta som man vill när man sitter i båset.

Nå vad tycke ni skall förbättras?
Senast redigerad av oilslick 2009-12-29 kl. 20:43.
Citera
2009-12-29, 20:51
Medlem
gunseng2s avatar
Har det ens kommit ut någon artikel, något tillkännagivande, någon nyhet? Känns lite väl tidigt för en NHL 11 tråd när 10an kom ut för inte så länge sen. Tycker annars att 10an var en bra upplaga

Risken finns väl att problem uppkommer om man ska ändra stuk på spelet till 11an, vilket man brukar göra cirka vart 3e år på både fifa och NHL.
Citera
2009-12-29, 22:38
Medlem
Jag tycker man behöver göra något åt styrningen. Alternativt utveckla min hjärna. För som det är nu styr jag min spelare uppåt, en passning kommer, och jag ska då styra mitt skott med samma spak, vilket innebär att låga skott blir väldigt kontraintuitiva.

Är det vettigt att ändra på något, eller är det bara jag som suger?

I karriärslägena önskar jag mig MYCKET mer historik och statistik. Som det är nu - vad jag vet - kan jag inte gå tillbaka till tidigare matcher i GM-läget och kolla vilka som gjorde målen osv. Dessutom skulle jag vilja ha listor över historiska rekord osv. T.ex löpande top 5 målskyttar för varje klubb, top 100 poängplockare i ligans historia osv.
Citera
2009-12-30, 14:07
Moderator
oilslicks avatar
Ja styrningen är en punkt som skulle kunna förbättras kraftigt.

Det vore även roligt att kunna köra gamla klassiska lag som man kunde i ett konkurerande NHL-spel till PS2:an.

Fighterna har blivit bättre, men kan förbättras ytterligare, samt att jag vill kunna tackla en lirare över sargen och kunna skjuta sönder plexit.

Jag ska maila EA och kolla hur pass mycket fansen av spelserien kan påverka utvecklingen av spelet.
Det är en av orsakerna till att jag skapade tråden hyffsat tidigt.
Citera
2009-12-30, 14:22
Medlem
pureplayazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Vad vill ni förbättra?

när man för spaken framåt för att skjuta så ska man inte tackla ist och få en onödig utvisning.

Hört talas om LT knappen?
Citera
2009-12-30, 15:59
Bannlyst
eurythmech: Om du kommer in från sidan mot mål känns de låga skotten mer naturliga, Jag har börjat sätta fler och fler lågt vid stolparna samt tunnlar. Kändes konstigt i början men nu är det lika naturligt som att söka skott i krysset och händer ofta att jag vid impuls-skott skjuter lågt. Tror det blir svårt att ändra siktesfunktionen då den är, enligt mig, väldigt bra.
Citera
2009-12-30, 16:44
Medlem
Ska försöka öva på det.
Citera
2010-01-04, 18:02
Medlem
David_Villas avatar
Fixa AIn. Hade varit bra om man kunde "spela in" en match när man själv spelar så spelar datorn på likadant sätt. Kommer ju aldrig att hända men det är min dröm
Citera
2010-01-06, 20:47
Medlem
MrOSs avatar
Utvecklat BAP framförallt, kanske att man kan välja att man kan starta i tex elitserien köra en säsong där och sedan bli draftad, lägga in vm och os hade också varit kul samt en bättre, smartare AI
Citera
2010-01-06, 21:10
Medlem
*JVM-Rosters
*Riktiga landslagströjor
*Ny grafikmotor (inget fel på den nuvarande, men det är förbannat tråkigt att det inte blivit någon ändring på fyra år nu).
*Presskonferenser
*Be a gm i Elitserien
*Bättre Create-A-Player. Spelarna man skapar i CAP ser ju fan helt störda ut
*Kunna plocka över spelare från de europeiska ligorna
*Mer cyberfaces. Många, många fler
*Friare BAP. Man ska kunna spela i Europa, kunna begära trade och göra en Axelsson
*I ES ska man kunna spela i fler arenor än Globen
*All-star competition (Eller vad det nu heter)
*QMJHL och OHL tex.

bla.
Citera
2010-01-06, 22:14
Medlem
ante1277s avatar
Det enda jag hoppas är att det kommer till PC! Har ingen lust att köpa en helt ny konsol.
Citera
2010-01-20, 17:19
Medlem
Hampe7s avatar
Jag skulle vilja se att man kan tackla spelare genom plexit men det får inte bli för mkt av det. något mer som skulle vara kul är att klubborna kan gå sönder, det händer ganska ofta i verkligheten och borde också hända ibland i spelet. Jag vill också se lite friare BAP. Tex att man kan spela i Elitserien som yngre och sedan när man har åldern inne bli draftad och att man kan vända hem till elitserien igen om man skulle vilja det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in