Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-03, 00:31
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Hon kan ju har ringt de/pappan hon misstänker kan ha hämtat hem barnet och fått detta bekräftat?
Visst kan det vara så, och det är också mest troligt.
Jag är nyfiken på hur mycket hon har berättat för polisen; hur hon har förklarat det hela.

Det letades ju lite överallt efter flickan, vilket tyder på att hon kanske inte har uttalat sig tvärsäkert.
Citera
2010-01-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har pratat med honom ikväll. Mamman ska ha bedyrat att pappan inte var inblandad utan att det var två okända män. Det ska enligt honom ha kommit som en blixt från en klar himmel att mamman plötsligt berättat i VG att pappan tagit barnet. Mamman har dessutom enligt min källa inte bestämt sig för om hon överhuvudtaget ska driva fallet.

Vet du någonting om varför flickan inte bodde med mamman och under hur lång tid hon hade bott hos sin moster?
När återvände pappan till Irak och varför?
Citera
2010-01-03, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Signalementet på flickan är att hon har ljust till mellanbrunt hår (el likn) så hon verkar iaf vara ngn slags europé.

Det var hon inte nej, läste lite i artikeln i Aftonhoran när jag stog i kö på Ica..

Abdullahi eller likn var efternamnet...
Citera
2010-01-03, 00:34
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Visst kan det vara så, och det är också mest troligt.
Jag är nyfiken på hur mycket hon har berättat för polisen; hur hon har förklarat det hela.

Det letades ju lite överallt efter flickan, vilket tyder på att hon kanske inte har uttalat sig tvärsäkert.

Hon kan ju inte veta säkert innan hon fått det bekräftat via telefon.
De kan ju ha suttit i ett flygplan.
Citera
2010-01-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Det var hon inte nej, läste lite i artikeln i Aftonhoran när jag stog i kö på Ica..

Abdullahi eller likn var efternamnet...

Men du kan ju för fan inte quota ett inlägg från sidan 1 när vi nu är på sidan 56.
Citera
2010-01-03, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Men du kan ju för fan inte quota ett inlägg från sidan 1 när vi nu är på sidan 56.

Jo, för jag orkade inte gå igenom hela tråden, men antog att det kommit fram vilken nationalitet flickan hade.. Jag var bara lat.. Så på dig själv.

Fridens!
Citera
2010-01-03, 00:41
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har pratat med honom ikväll. Mamman ska ha bedyrat att pappan inte var inblandad utan att det var två okända män. Det ska enligt honom ha kommit som en blixt från en klar himmel att mamman plötsligt berättat i VG att pappan tagit barnet. Mamman har dessutom enligt min källa inte bestämt sig för om hon överhuvudtaget ska driva fallet.

OK Mamman var alltså med på GAT?

Ja, om det varit okända då kunde det varit väldigt sensationellt. En pedofil som kidnappare är otroligt men skulle kunna ske som en studens ingivelse. Men två som agerar gemensamt mitt en folksamling.....
Citera
2010-01-03, 00:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Hon kan ju inte veta säkert innan hon fått det bekräftat via telefon.
De kan ju ha suttit i ett flygplan.
Sant.

Någon bör ju ha tipsat dessa män om att flickan skulle befinna sig på det där torget den kvällen.
Frågan är vem.

Det är lite konstigt det här.
Nu svävar jag ut lite och fantiserar kring att det kan vara mamman själv som har tipsat. Att hon ville ha iväg flickan till pappan, men inte ville framstå som mamman som överger sitt barn.
Citera
2010-01-03, 00:48
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
OK Mamman var alltså med på GAT?

Ja, om det varit okända då kunde det varit väldigt sensationellt. En pedofil som kidnappare är otroligt men skulle kunna ske som en studens ingivelse. Men två som agerar gemensamt mitt en folksamling.....

Dessa pedofiler...!? Är ni helt PK hjärntvättade av genusvetenskap och annan skit?
Tror ni forfarande på att barnet var nån variant av blond som PK media fösrt gick ut med?

Allt för att så cyniskt som möjligt inom PK-mallen sälja extranummer? Fy f-n
Senast redigerad av Rektangel 2010-01-03 kl. 00:53.
Citera
2010-01-03, 00:55
Medlem
carass avatar
Historian luktar skunk. Är bilden på försvunna Maryam (samma närbild i alla svenska tidningar) tagen i Sverige?
Fråga till journalisten smålandtintin: Är det verifierat att denna Maryam befunnit sig i Sverige under de dagar som ”mamman” och ”mostern” påstår? Eller att hon befunnit sig i Sverige överhuvudtaget?
Citera
2010-01-03, 00:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Sant.

Någon bör ju ha tipsat dessa män om att flickan skulle befinna sig på det där torget den kvällen.
Frågan är vem.

Det är lite konstigt det här.
Nu svävar jag ut lite och fantiserar kring att det kan vara mamman själv som har tipsat. Att hon ville ha iväg flickan till pappan, men inte ville framstå som mamman som överger sitt barn.

Vi har ju bara mammans ord på att flickan är i Irak. Hon bör oxå veta att det nog inte är den lättaste saken i världen att kolla om flickan verkligen är där.

Inte omöjligt att mamman tipsat och sitter själv i Bunkeflostrand när detta sker och är lika oskyldig som pappan. Sen är jag som bekant öppen för andra scenario än att flickan flyger till Irak. Jag är mer inne på att det är mamman som är den drivande vet var hon är.
Citera
2010-01-03, 01:02
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vi har ju bara mammans ord på att flickan är i Irak. Hon bör oxå veta att det nog inte är den lättaste saken i världen att kolla om flickan verkligen är där.

Inte omöjligt att mamman tipsat och sitter själv i Bunkeflostrand när detta sker och är lika oskyldig som pappan. Sen är jag som bekant öppen för andra scenario än att flickan flyger till Irak. Jag är mer inne på att det är mamman som är den drivande vet var hon är.

Det är även det en variant...Mycket som inte stämmer här.
Vad är de inblandades relation med barnet.
Vem är barnets föräldrar?
Vem för barnets talan och bevakar dess intressen?

Bra ny infallsvinkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in