Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-11, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Bülent är skriven på en adress i Södertälje! Men bor han där? Jag har inte hört något om honom på länge. Jag trodde han satt i fängelse.

Han bor i Frankrike enligt ryktena. Ska ha lämnat Södertälje redan för 3 år sedan. Jobbar väl i Sydamerika som han gjort dom senaste 15-20 åren
Citera
2024-06-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tech44
Var av en slump på ett brölopp i Tyskland 🇩🇪 för en tid sedan.

vän av vän, tjänster av tjänster.

tänkte bara berätta med enkla ord. glöm alla gangsters som snackar this and that.

när du inser hur mäktiga dessa familjer verkligen är. du ser det direkt när du kommer inpå.

maffians maffia.

detta är super vassa snubbar som inte har några som helst känslor för folk som inte har respekt eller försöker blåsa osv.

det finns en anleding till att Assyrierna inte har några motståndare. De är i princip allierade med alla andra maffias och respekterade.

finns ingen som ens är i närheten av deras klass.

dom äger i princip hela världens svarta marknad. allt från kokain tillverkning i Colombias skogar till Italienska maffians transporter etc. dom är kanske inte alltid huvudman. men ack den stackarn som inte söker deras godtycke. slutar oftast på ett sätt.
Bara för att dom är mer sammanhållna etniskt och religiöst än wannabe gangsters i förorten som helst bara vill punda så betyder inte det att dom är "maffians maffia" ta det lugnt. Italienare sköter den biten.
Senast redigerad av Congelado 2024-06-12 kl. 12:26.
Citera
2024-06-13, 20:51
Medlem
Rytger-Stahlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Bara för att dom är mer sammanhållna etniskt och religiöst än wannabe gangsters i förorten som helst bara vill punda så betyder inte det att dom är "maffians maffia" ta det lugnt. Italienare sköter den biten.
Inte för att jag är någon expert, men det är väl Albaner som har huvudrollen i Europa nu för tiden? I alla fall för kokainhandeln
Citera
2024-06-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytger-Stahlberg
Inte för att jag är någon expert, men det är väl Albaner som har huvudrollen i Europa nu för tiden? I alla fall för kokainhandeln
Absolut inte är du alban eller? Maffian Ndrangheta styr hela kokainhandeln sedan om dom använder invandrargrupper som verktyg är en annan femma.
Citera
2024-06-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Absolut inte är du alban eller? Maffian Ndrangheta styr hela kokainhandeln sedan om dom använder invandrargrupper som verktyg är en annan femma.

Känns som att det är rätt öppet i Europa numera, med mycket fler aktörer än tidigare som är aktiva, just nätverk ifrån Balkan, både Albaner o Serber har ju blivit riktigt stora aktörer vid sidan om Italienarna, har ju framkommit rätt tydligt via skyecc läckan etc.
Citera
2024-06-15, 03:49
Medlem
när de kommer till infot jag läst så hämta bibo eller vad han heter från namo så antar att södertälje nätverket inte vart så stora senaste tiden? eller rätta mig om jag har fel
Citera
2024-06-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonySalami
Känns som att det är rätt öppet i Europa numera, med mycket fler aktörer än tidigare som är aktiva, just nätverk ifrån Balkan, både Albaner o Serber har ju blivit riktigt stora aktörer vid sidan om Italienarna, har ju framkommit rätt tydligt via skyecc läckan etc.
Dom rapporteras bara hålla i 80% av kokainhandeln senast jag kolla men du har säkert rätt efter att ha lyssnat på någon balkanman som spelar över det är egentligen serber och albaner som är hjärnorna bakom verksamheten. Det här med maffian det är bara en front.
Senast redigerad av Congelado 2024-06-15 kl. 11:11.
Citera
2024-06-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstorming3.0
när de kommer till infot jag läst så hämta bibo eller vad han heter från namo så antar att södertälje nätverket inte vart så stora senaste tiden? eller rätta mig om jag har fel
Bråk om makten efter Bilbo hamna på kåken vad det verkar. Inhyrda torpeder muslimer som skjuter ihjäl gamla barndomsvänner till varandra rätt äckligt.
Citera
2024-06-17, 22:19
Medlem
Problemet för Södertälje nätverket var att när bulent ledde så löste man saker, folk hade respekt för dom. Sen tog berno över och skulle vara hård, vilket oftast var sådär onödigt-svartskalle-beteende-hårt där man skulle köra över folk ist för att kompromissa och medla till rättvisa deals.

Sen tog Bibo över och skulle vara tuffast av dom tuffaste och skulle knulla folk oavsett vad som va rätt eller fel. Där dog respekten helt.
Berno fick utskällning av bulent, i stil med "det vi byggt upp på 30 år har ni förstört på två månader" för övrigt.

Bulent hade visioner. Hans generation hade visioner.
Berno och bibo hade mindre visioner.

När man istället för att jobba som ett nätverk som förser så många andra orter/städer som möjligt, börjar köra monopol inom staden och inte tittar utanför staden, så blir det mindre pengar att dela på.

Dom äldre sålde utanför staden medans dom yngre fick ha monopol på stadsförsäljningen, och toppen skötte mer seriösa affärsmodeller.
När det ändrades till att toppen skulle toppstyrda narkotikahandeln i Södertälje så skulle tre generationer och skikt i samma nätverk dela på en kaka istället för tre kakor. Det blir interna krig då för folk blir missnöjda

Ska nätverket expandera måste ledarna sträva högre utåt hela tiden. Hitta nya inkomstkällor. Ska man maximera det man redan har så gör man det på varandras bekostnad till slut.

Tänk tex en lokal pizzeria med tre anställda som är delägare. Dom är sina egna chefer. Dom delar och gör pengar. När dom sen vill expandera och öppna nya pizzerior så tar dom in nytt folk som ska sköta pizzeria nummer 1, medans grundarna fokuserar på att starta en franchise. På varje öppnad pizzeria som går bra, så anställer man folk som får drifta pizzerian.

I takt med att allt flyter på så får de som driver varje lokal pizzeria köpa in sig i franchisen och tjäna sina egna pengar, mot procent av vinsten.

Till slut tar grundarna steget till att göra nästa nivå, och de som är franchisetagare får sköta koncernen.

Det är ungefär så en lyckad expansion av ett nätverk ser ut.

Medans ett misslyckat (som när bibo och efterträdare skötte biten) ser ut ungefär som att man slutar expandera men fortsätter att ta in nytt folk. För att maximera vinsterna måste man börja tumma på kvaliten på pizzorna, skära ner lönerna på alla anställda som börjar bli missnöjda och känner "knulla dom här, de min tid nu" och så går dom och öppnar egna pizzerior för att konkurrera ut dom andra. Då blir det krig.

Det är så enkelt det här fungerar faktiskt
Citera
2024-12-15, 21:30
Medlem
StonedMonkeys avatar
Hur går det för saltskog och ronna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem