Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-01, 18:55
Medlem
Loveboatss avatar
Startar en samlingstråd då det det diskuteras samma sak i flera olika trådar under aktuella brott
Citera
2010-01-01, 19:13
Medlem
Hur många medlemar är dom idag i södertälje?
Citera
2010-01-01, 19:18
Medlem
aceblacks avatar
Tycker att det står konstigt lite om detta gäng i tidningarna i förhållande till andra gäng. De rankades ju väl som det näst farligaste gänget i Stockholmslän (efter FFL) för något år sedan. Dessutom har de ju bråkat en hel del med X Team. Ändå så skrivs det inget. Mysko...
Citera
2010-01-01, 20:12
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Tycker att det står konstigt lite om detta gäng i tidningarna i förhållande till andra gäng. De rankades ju väl som det näst farligaste gänget i Stockholmslän (efter FFL) för något år sedan. Dessutom har de ju bråkat en hel del med X Team. Ändå så skrivs det inget. Mysko...

Det finns ett ordspråk som säger: i dom lugnaste vatten simmar dom farligaste fiskarna.. Jag säger inte att så är fallet men vem vet..
Citera
2010-01-01, 20:37
Medlem
Kan ju nämna lite om de.

De själva kallar sig ej för något varken brödraskapet osv.
och till skillnad från många andra Kalle Anka gäng så har de ingen hemsida.

De är däremot vänner sen lång tid tillbaka och har många mäktiga vänner i den kriminella världen.
Och de ser sig själva inte som ett gäng.

huvudpersoner ska väl vara.

Berno, Bulent M, Jyksel M, Bulent O, Metin O, Joni 2Pac(från Norsborg), Moris, Jakob Moussa, Elias(kan ej efternamn)

Värt att nämna är att Jakob Moussa är bror till Dany Moussa som är ledare för X-team Södertälje

Flera kan tycka att det är konstigt men detta har lett till många "Diplomatiska" lösningar de sinsemallan, kan mycket väl tänka mig att det var en sådan lösning som fick Sigge mördad nyligen
Citera
2010-01-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Det har det visst gjorts, du får läsa Stockholmstidningarna. Och så vill jag minnas att Tv 3 hade någon minidokumentär om dom, bl a hade folk som sysslar med utskänkningstillstånd blivit hotade osv.

http://lt.se/nyheter/1.4571-de-leder...riminella-gang
Citera
2010-01-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Så bara för att DU inte har hört talas om dem så finns det inget att prata. Det ska jag komma ihåg nästa gång jag behöver slå upp något.

Förstå mig rätt. Jag säger att jag aldrig har hört talas om dessa grabbar så jag antog folk skulle börja skriva vad som finns att säga. Sa aldrig att det inte finns nåt att snacka om.
Citera
2010-01-02, 08:04
Bannlyst
Sen nar blev FFL Stockholms farligaste gang
Citera
2010-01-02, 12:25
Medlem
Roadrages avatar
Novamarkerade i Syrianska brödraskapet

Dessa personer fanns med på novalistan 2008-06-26

Aslanoglu, Edvard
Altinkaya, Deniel (Daniel Halef)
Aho, George
Aho, Morris
Aydin, Johannes
Eker, Murat
Halef, Suleyman
Ibrahim, Dani
Ibrahim, Hani
Isik Nurcan, Patrick
Jaqueb, Hamorabi
Kucukkaya, Daniel
Khadou, Garik
Khadou, Housib
Khadou, Khajik
Khouri, Bernard
Lookene, Karl Andreas
Melkemichel, Efrem
Ok, Metin
Unval, Pierre
Öner, Martin

Ni behöver inte gapa om att jag avslöjar namn, då dessa namn som sagt var redan finns i snutens papper. Ej heller är det någon större hemlighet för folket som rör sig i svängen.
Citera
2010-01-02, 12:28
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globaltanalt
Sen nar blev FFL Stockholms farligaste gang
Sedan polisen i sommras sade det i media. Dom räknar på vad de olika grupperna har ställt till med för händelser, vad de är dömda för, och hur tillgången på vapen för de olika grupperna ser ut.
Och då hamnade FFL och Syrianerna på första plats.

Gapa inte på mig eller någon annan om att så är inte fallet, gapa på snuten i så fall, då det är dom som har gått ut i media med dessa uppgifter.
Citera
2010-01-03, 02:04
Medlem
Varför skriver ingen om deras tjaffs med Xarna?? Spec när han snubben vart skjuten av Morris kusse. Södetälje är syrian fäste och hattarna vill ta över, de samma sak som i Gbg då folk tröttnade och krigade tillbaks. Hattarna som har svenskar för de mesta använder alltid invandrare för att slå till invandrare, annars klarar de inte det själva.
Citera
2010-01-03, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceSoop
Varför skriver ingen om deras tjaffs med Xarna?? Spec när han snubben vart skjuten av Morris kusse. Södetälje är syrian fäste och hattarna vill ta över, de samma sak som i Gbg då folk tröttnade och krigade tillbaks. Hattarna som har svenskar för de mesta använder alltid invandrare för att slå till invandrare, annars klarar de inte det själva.
Av den enkla anledningen att det inte kommer bli någon hämnd, de är för svaga och kommer få ännu mer problem om de försöker göra något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in